واحد مرکزی خبر نوشت:

دولت آمریکا روز چهارشنبه از «دادگاه رسیدگی به شکایت های دولت فدرال» این کشور خواست ممنوعیت موقت خرید موتورهای آر دی-180 از روسیه برای استفاده در موشک های اطلس وی آمریکا را لغو کند. 

قاضی سوزان برادن هفته پیش در حکمی ممنوعیت خرید این موتورها را اعلام کرد. این حکم موقت است و اگر وزارت خزانه داری، وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه آمریکا با ارائه گزارشی اعلام کنند خرید موتورهای آر دی- 180 ناقض قانون تحریم ها علیه روسیه نیست، ممنوعیت خرید موتورهای مزبور لغو خواهد شد. در درخواستی که روز چهارشنبه به قاضی سوزان برادن ارائه شد، آمده است استفاده از این موتورها در راکت ها در آمریکا قانون تحریم ها را نه به طور مستقیم و نه غیرمستقیم نقض نمی کند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) و نیروی هوایی این کشور نیز به شدت خواهان لغو ممنوعیت خرید این موتورها هستند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از واشنگتن، بنا بر اعلام جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون ، با ممنوعیت خرید این موتورهای راکتی برنامه های مربوط پنتاگون در آینده نزدیک تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت، چرا که این کشور تا دو سال آینده به مقدار کافی موتورهای آر دی-180 در اختیار دارد و بر اساس قراردادهای دیگری که با روسیه دارد، دو سال دیگر نیز از این کشور موتورهای آر دی -180 دریافت خواهد کرد. به علاوه، حکم ممنوعیت موقت خرید این موتورها مشمول قراردادهای فعلی آمریکا و روسیه نمی شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    6 2
    جالبه کشوری که ادعای رفتن به ماه رو داره از کشور رقیبش موتور موشکهای فضایی میخره.