فارس نوشت:

وزیر اطلاعات پیرامون حضور برخی از عوامل فتنه 88 در نمایشگاه کتاب در راستای حفظ امنیت نمایشگاه توضیح داد.

محمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در سالن یاس، کارنامه نشر جمهوری اسلامی ایران در سال 92 درباره نمایشگاه کتاب گفت:‌ به طور طبیعی نمایشگاه جایگاه خاص خود را پیدا می‌کند و مردم در نمایشگاه به جای اینکه مدت‌های زیادی در خیابان‌ها به دنبال گمشده‌های فرهنگی خود بگردند، متون یا کتاب‌ها و یا دستاوردهای فرهنگی‌ای که نیاز دارند تا به غنای علمی خود بیفزایند، نمایشگاه آنها را از ساعت‌ها و بلکه روزها و ماه‌ها گردش در پی گمشده‌شان بی‌نیاز می‌کند و آنها را به سرعت به خواسته‌شان می‌رساند.

علوی نمایشگاه کتاب را حرکتی خوب و شایسته برشمرد و توضیح داد: این نمایشگاه هم باعث افزوده شدن بر انگیزه صاحبان قلم و قلم‌زدن بسیار می‌شود و هم انگیزه اهل مطالعه در یافتن کتاب‌های مورد علاقه‌شان سبب می‌شود و هم جایگاه فرهنگ را در جامعه ما عمیق‌تر می‌کند به خصوص در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد نامیده شده است خوشحالیم و این نمایشگاه همدلی و هماهنگی بین تمام مجموعه‌هایی که در جهت برگزاری یک نمایشگاه غنی باید کار کند، هم‌افزایی داشته باشند الحمدلله این همدلی و هم‌افزایی و هماهنگی وجود داشته است.

طبق گزارش‌هایی که دست‌اندرکاران نمایشگاه ارائه کرده‌اند، این همدلی و هماهنگی نتیجه‌اش شده برگزاری نمایشگاه کتاب که متمایز از سایر نمایشگاه‌ها بوده و کاستی‌های کمتری داشته، اما نقاط قوت بیشتری نسبت به گذشته داشته است.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چند روزی است شاهد حضور برخی سران فتنه در نمایشگاه در جهت استفاده از فضای فرهنگی برای بازگشتن به صحنه هستیم، چه گزارش‌هایی در این راستا به شما رسیده، و آیا برای امنیت فضای فرهنگی نمایشگاه تدابیری اندیشیده شده؟ گفت: نمایشگاه کتاب یک محیطی است قبل از اینکه امنیتی و سیاسی باشد یک محیط فرهنگی است و بایستی فضای فرهنگی بر آن حاکم باشد. ما هم با مسئولین اجرایی نمایشگاه که کمال همکاری را با ما داشته‌اند مجریان نمایشگاه جلساتی داشته و اظهار رضایت می‌کردند، حتی اظهار نوعی اعجاب می‌کردند که وزارت اطلاعات با یک نگاه کارشناسی فرهنگی با قضایا همکاری کردند و در واقع در جهت اینکه این محیط فرهنگی، فرهنگی بماند، نقش کارشناسانه خود را داشته‌اند، از سوی دیگر مدیران جهت‌گیری‌شان فرهنگی بوده، در نتیجه این وحدت رویکرد باعث شده صبغه فرهنگی نمایشگاه به قوت خود باقی بماند.

او در پایان در پاسخ به سؤالی پیرامون رصد فعالیت‌های گروه جیش‌العدل گفت:‌طی یک نشست خبری پیرامون این موضوع صحبت خواهم کرد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =