واحدمرکزی خبر نوشت:

هیلاری کلینتون تبلیغات غیر رسمی خود را برای ورود به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا آغاز کرده است. 

شبکه تی وی پنج فرانسه گزارش داد: چند روز پیش در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده حمایت کرد. کلینتون که در گذشته وزیر امور خارجه آمریکا بود اکنون در سراسر این کشور برای خود تبلیغ می کند. در یکی از این همایش های تبلیغاتی، بیش از شش هزار زن شرکت کردند. به این ترتیب، کلینتون فقط چند ماه استراحت کرد و به سرعت فعالیت های خود را از سر گرفته است. وی با سفر به سراسر آمریکا، هر هفته چندین سخنرانی ایراد می کند و در آنها پیامی روشن خطاب به زنان دارد. وی در یکی از این همایش ها گفت: زنان می توانند موتور احیای اقتصادی و رشد اقتصادی باشند. آنها می توانند خانواده هایشان و کل کشور را ارتقا دهند. برای کار برابر، باید دستمزد برابر داده شود. ما می توانیم به زنان قدرت دهیم. استعداد آنها را شکوفا کنیم. هیچ چیزی نمی تواند ما را متوقف کند.
گزارش می افزاید: هیلاری کلینتون سی دقیقه سخنرانی کرد اما هیچ اشاره ای به نامزدی احتمالی اش برای انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و شانزده نکرد. اما در بین حاضران، شمار زیادی از زنان می خواهند هیلاری کلینتون جانشین باراک اوباما در کاخ سفید شود. یکی از این زنان می گوید: من از مواضع سیاسی وی در خصوص بسیاری از مسائل خوشم می آید. من شیوه سخنرانی وی را دوست دارم و اینکه وی زنان را ترغیب می کند خوب است.
یکی دیگر از طرفداران کلینتون می گوید: زمان آن رسیده است که آمریکا یک رئیس جمهور زن داشته باشد و هیلاری کلینتون همه توانایی های لازم را برای این مسئولیت دارد.
هیلاری کلینتون که محبوب است و در اولین نظرسنجی های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و شانزده در صدر قرار دارد مشکلاتی نیز دارد. اولین مشکل، سن وی است که در روز انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و شانزده شصت و نه سال خواهد داشت. آخرین ماههای حضور وی در وزارت امور خارجه آمریکا نیز با مشکلات جسمانی اش همراه بود. ضعف دیگری که جمهوری خواهان مطمئنا از آن بهره برداری خواهند کرد مدیریت وی در زمینه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی است. این حمله به قیمت جان چهار آمریکایی تمام شد. لارا براون، محقق علوم سیاسی در دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا می گوید: هیلاری کلینتون باید درباره ماجرای بنغازی توضیح دهد. وی باید روایت خودش را تشریح کند و تصمیماتش در زمان این حمله را توضیح دهد.
هیلاری کلینتون با وجود سکوتش در خصوص نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری، از هم اکنون هوادارانی دارد. این هواداران برای ایجاد انگیزه در دیگران به طور منظم تجمعاتی برگزار می کنند و احتمالا هسته اولیه تیم تبلیغاتی وی نیز تشکیل شده است تا در صورتی که بانوی اول پیشین آمریکا وارد کارزار رقابت شود کار خود را آغاز کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 1
    یکی به من بگه که هیلاری کلینتون و بیل کلینتون باهم دخترعمو و پسرعمو هستند و ازدواج کرده اند و چلسی کلینتون را دارند یا نه. اگر بله پس چرا چلسی کلینتون عقب افتاده و معلول نشده. و دوول و ملل و از جمله سیستم بهداشت و مشاور خانواده افراد را از این نوع وصلتها منع میکند به عوض اینکه خدمات ازمایشگاهی ژنتیکی رایگان ارائه دهد؟ متشکرم.