۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵

تسنیم نوشت:

همزمان با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر، احزاب این کشور هر روز مواضع خود را در رابطه با حمایت از نامزدهای انتخاباتی به طور صریح اعلام می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، صف‌ بندی‌های احزاب پیش از شروع رقابت انتخاباتی «عبد الفتاح السیسی» وزیر دفاع سابق مصر و «حمدین صباحی» موسس جریان مردمی این کشور، آغاز شده است.

احزاب حامی السیسی
حزب السادات آخرین حزبی است که موضع خود در حمایت از السیسی را اعلام کرد و به جمع احزاب حامی السیسی یعنی حزب سلفی النور، الوفد، التجمع، المصریین الاحرار و تجمع حزب المؤتمر که خود دارای 25 حزب سیاسی چپ‌گرا و لیبرال است، پیوست و از دیدگاه این احزاب، السیسی دارای شخصیت توانمندی است که می‌تواند مصر را رهبری کرده و از بحران اقتصادی و امنیتی نجات دهد.
در همین رابطه «طلعت السادات» گفت که السیسی از محبوبیت ملت مصر برخوردار است و فرد با هوشی است که قادر است امور کشور را اداره نماید.

احزاب حامی صباحی
در مقابل احزاب مذکور که حامی السیسی هستند، تعدادی از احزاب نیز حمایت خود را از حمدین صباحی اعلام کرده‌اند که از جمله آن حزب الدستور، الکرامه، ائتلاف مردمی، جریان مردمی،ائتلاف سوسیالیست، حزب العیش و الحریه(زندگی و آزادی) هستند که از دیدگاه آنها صباحی نماینده خواسته‌های انقلاب ژانویه است و برنامه وی ضامن تحقق عدالت اجتماعی است.
در همین رابطه «ایهاب الخراط» از رهبران حزب دموکراسی اجتماعی اظهار داشت: برنامه صباحی تنها برنامه‌ای است که در مسئله عدالت انتقالی، عدالت اجتماعی و مسئول حقوق بشر و مخالفت با قانون تظاهرات روشن است.
اختلاف در جنبش تمرد بر سر حمایت از السیسی یا صباحی
در داخل جنبش تمرد بین طرفداری از السیسی و صباحی اختلاف بوجود آمده است و این در حالی است که برخی احزاب نیز اعضای خود را برای حمایت از هر یک از نامزدهای دلخواه خود آزاد گذاشته‌اند.
اخوان المسلمین این انتخابات را مشروع نمی‌داند
جماعت اخوان المسلمین مصر نیز همچنان اصرار دارد که این انتخابات ریاست جمهوری مشروعیت ندارد و با هر گونه جایگزینی به جای «محمد مرسی» مخالفت می‌کند.
انتخابات ریاست‌جمهوری مصر روزهای پنجم و ششم خرداد ماه آینده با حضور «عبد الفتاح السیسی» وزیر سابق دفاع و «حمدین صباحی» بنیان‌گذار جریان مردمی در مناطق مختلف این کشور برگزار خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =