خبرگزاری تسنیم نوشت:

رئیس جمهوری روسیه از هواداران طرح فدرالی در اوکراین خواست طرح برگزاری همه پرسی پیوستن به روسیه را به زمانی دیگر موکول کنند و در این مساله شتاب به خرج ندهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه لحظاتی قبل از تمام هواداران نظام فدرالی در اوکراین خواست طرح برگزاری همه پرسی مربوط به الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه را به زمان دیگری موکول کنند و در این باره شتاب و عجله نداشته باشند.

پوتین در این باره بعد از دیدار با رئیس جمهوری سویس که کشورش ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را برعهده دارد از مسکو اعلام کرد: اگر کمی در این باره خویشتنداری به خرج داده شود به طور حتم برگزاری این همه پرسی به صورت بهتری امکان پذیر خواهد بود.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین که قرار است به زودی برگزار شود گفت: این اقدام به خودی خود کاری مثبت است، اما این انتخابات نمی تواند چیزی را محقق سازد اگر همه شهروندان اوکراینی متوجه نشوند نظام حاکم در اوکراین چگونه قرار است حقوقشان را تضمین کند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: باید مردم در جنوب شرق اوکراین بدانند بعد از این انتخابات حتما ً حقوقشان محفوظ خواهد ماند در غیر این صورت چه سودی خواهد داشت.

پوتین همچنین ضمن استقبال از خبر ازادی بافیل گوباریف استاندار مردمی بخش دونیتسک گفت: از نظام کی‌یف می خواهم باقی مانده زندانیان سیاسی را هم آزاد کند.

ولادیمیر پوتین در ادامه از نظام اوکراین دعوت کرد تا با مردم در مناطق شرقی این کشور وارد مذاکره شود، تا این دسته از مردم نیز اطمینان یابند که حقوق آنها نیز محترم شمرده خواهد شد.

وی در این خصوص گفت: به عقیده ما برگزاری گفت وگوی مستقیم بین نظام در کی‌یف و نمایندگان مناطق جنوب شرق اوکراین می تواند تنها شرط لازم برای تحقق آشتی و پایان بحران شود.

رئیس جمهوری روسیه افزود: آغاز این گفت وگوها می تواند باعث پایان بی قید و شرط خشونت ها در اوکراین باشد.

پوتین در ادامه تاکید کرد: روسیه تمام نیروهای خود را از مرز با اوکراین عقب کشیده است و دیگر نیروهای روسیه در نزدیک مرزهای اوکراین حضور ندارند اما ازر نزدیک ما تحولات جاری در این کشور را زیر نظر داریم .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =