۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

خبرگزاری فارس نوشت:

پارلمان لبنان امروز شاهد جلسه سوم انتخاب رئیس جمهوری است. این جلسه از ساعت 12 به وقت محلی (13:30) آغاز شده اما هنوز به حد نصاب نرسیده است و ممکن است لغو شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های لبنانی، موعد جلسه سوم پارلمان لبنان به ریاست نبیه بری قرار است امروز برگزار شود، اما روشن نیست آیا این جلسه نیز به سرنوشت جلسه دوم در چهارشنبه هفته گذشته دچار می‌شود یا خیر که جلسه در آن زمان به حد نصاب نرسید.

تاکنون پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید دو جلسه تشکیل داده است که جلسه نخست چهارشنبه دو هفته گذشته (23 آوریل/ 3 اردیبهشت) برگزار شد اما سمیر جعجع، نتوانست با آراء سفید جریان 8 مارس رقابت کند و به ریاست جمهوری لبنان برسد.

جلسه دوم نیز چهارشنبه گذشته 10 اردیبهشت/30 آوریل، برگزار شد اما به حد نصاب نرسید، و نبیه بری رئیس پارلمان، چهارشنبه آینده (7 می/17 اردیبهشت) را زمان برگزاری جلسه سوم تعیین کرد.

 

بر اساس اعلام شبکه خبری «ال‌بی‌سی» لبنان، تاکنون 45 نماینده وارد ساختمان پارلمان شده است که 20 نماینده آن از مجموع 54 نماینده جریان 14 مارس در پارلمان است.

از طرفی دیگر «الان عون» نماینده فراکسیون تغییر و اصلاح اعلام کرد که آنچه باید اعلام کند این است که در فضای کنونی و با توجه به مواضع جریان‌های سیاسی، امکان انتخاب رئیس جمهور در زمان فعلی وجود ندارد.

پیش از آغاز جلسه امروز نبیه بری رئیس پارلمان و ولید جنبلاط رهبر دروز‌های لبنان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان، رئیس جمهور فعلی لبنان 25 می (4 خرداد) به پایان خواهد رسید و روشن نیست رئیس جمهور در این مهلت زمانی انتخاب خواهد شد یا خیر.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =