عطاریان گفت: حمایت در مقابل پیری ،فوت واز کارافتادگی کارکنان دولت، کارآمد کردن ذخایر وسرمایه گذاریها ، برقراری تعامل مناسب با مشترکان و مخاطبان از مهمترین رویکرد های صندوق بازنشستگی کشوری است.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، ایراندخت عطاریان مدیر عامل این صندوق در دیدار با هیئتی از سازمان بین المللی کار گفت: پیشرفت و ارتقاء چمشگیر موفقیت زنان در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضوعی غیر قابل انکار و مرهون رویکرد ها ،دیدگاهها و برنامه های کلان کشور در زمینه توسعه فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی بوده است .

او گفت: زنان سهم قابل توجهی از جمعیت کشور ایران به خود اختصاص داده اند که براساس آخرین آمارهای اعلام شد 49 درصد از جمعیت کشور را شامل است.

او تاکید کرد: زنان در عرصه های مختلف اقتصادی ،صنعتی ،کشاورزی حضور چشمگیری دارند به طوری که 28 درصد از زنان کشورمان در بخش کشاورزی 23 درصد در بخش صنعت ،48 درصد دربخش خدمات عمومی فعالیت دارند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان ،پرداخت وام ضروری ،برگزاری تورهای زیارتی وسیاحتی ،اجرای بیمه تکمیلی درمان ،اجرای بیمه عمر وحوادث بازنشستگان با کمک دولت ،احداث وتوسعه خانه های امید و تمهیدات اجرای نظام نوین بازنشستگی چند لایه را از مهمترین اقدامات و عملکرد صندوق بر شمرد.


زنان و اشتغال

در این دیدارکلئوپاترا دومبیا هنری مدیرکل دپارتمان های استانداردهای بین المللی کار(ILO) گفت: بسیار خوشحالم که کشورایران در جهت رفع موانع و محدودیت های تبعیض جنسیتی در حوزه کار و مدیریت در حال تلاش و پیشرفت است.
او با ابراز خشنودی از هدف گذاری بر جامعه زنان در بحث اشتغال ادامه داد: باید سهم زنان را در افزایش ارزش افزوده در بخش های مختلف جامعه را جدی گرفت .
او گفت: سرمایه گذاری بلندمدت در حوزه اشتغال زنان قطعاً در بهبود و افزایش روندمشارکت اقتصادی زنان کمک شایانی خواهد کرد.
او یکی از وظایف اصلی سازمان بین المللی کار را تصویب استانداردهای بین المللی کار دانست که این سازمان دارای یک ویژگی خاص و منحصر به فرد سه جانبه گرایی متشکل از گروههای دولت، کارگر و کارفرما است.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    3 0
    درخواست بازنشستگان از مسولین این است که شرایط دریافت وام تا ده ملیون وباز پرداخت طولانی را برای بازنشستگان بدون ضامن وبا گواهی کسر از حقوق وبدون سپرده فراهم کنند با تشکر