ایسنا نوشت:

محمد غرضی با بیان اینکه "گروه‌های بی‌نام و نشانی که پروژه‌های تخریبی توسط آنها کلید زده می‌شود، تابع برخی گروه‌های شناسنامه‌دار هستند"، گفت که امروز سیاست ایجاب می‌کند که گروه‌های تخریب‌گر، خود را بی‌نام و نشان بنامند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "انتقاد سازنده، هم برای نقاد و هم برای نقد شنونده مفید است"، گفت: در فقه اسلامی اصل بسیار زیبایی وجود دارد که اگر نقد موجب آزردگی و گرفتگی فردی شود، نتیجه‌ای عکس در پی دارد. مرز میان تخریب و نقد، آزردگی و گرفتاری فرد نقدشونده است. اگر نقد مخرب باشد، موجب ایجاد ضرر و گرفتاری هم برای نقاد و نقد شونده و هم برای جامعه می‌شود.

او با تاکید بر اینکه "محیط جامعه برای پذیرفتن نقد و امر به معروف باید محیط مناسبی باشد"، گفت: برای اینکه انتقاد کیفیت حیات را بالا ببرد محیط نقد در جامعه باید محیط مناسبی باشد؛ در غیر اینصورت انتقاد نه تنها موجب پایین آمدن کیفیت جامعه می‌شود بلکه منجر به تخریب نیز می‌شود.

غرضی با اشاره به ترویج تخریب به جای انتقاد در جامعه، ضمن تاکید بر اینکه "امروز در جامعه ما تخریب طرفدار و خواهان بیشتری دارد"، گفت: امروز شرایط جامعه به‌گونه‌ای است که زمانی که تخریبی صورت می‌گیرد، خواهان بیشتری پیدا می‌کند؛ چراکه روان جامعه ناآرام است و مردم دچار آسیب‌ها و گرفتاری‌های بسیاری در زندگی روزمره خود هستند و به همین دلیل امروز مشاهده می‌شود که در جامعه نقدها بیشتر شکل تخریبی به خود گرفته‌اند.
او با بیان اینکه "تخریب‌هایی که امروز در جامعه رایج شده است، نتیجه دو مقوله سیاسی و اجتماعی هستند"، گفت: بخشی از تخریب‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد بواسطه تحولات اجتماعی و همچنین عملکرد حکومت‌ها و دولت‌هاست و بخش دیگر نیز که بخش سیاسی است، به دلیل رقابت‌های سیاسی است که در اصطلاح برای قدرت‌طلبی انجام می‌گیرد.

غرضی درباره فعالیت‌های گروه‌های بی‌نام و نشان در پروژه‌های تخریبی در جامعه، با بیان اینکه "گروه‌های بی‌نام و نشان تابع گروه‌هایی شناسنامه‌دار هستند"، گفت: امروز سیاست ایجاب می‌کند که گروه‌های تخریب‌گر، خود را بی‌نام و نشان بنامند.

غرضی با بیان اینکه "چون گروه‌های نشان‌دار در جامعه دارای سوابقی هستند، گروه‌های بی‌نام و نشان را به میدان می‌فرستند"، گفت: همواره در جامعه ما شرایط اینگونه بوده است که پس از تغییر دولت، دولت قبلی اقدام به آینده‌سازی برای خود و نقد دولت جدید می‌کند.

او ادامه داد: دولت‌های قبلی قصد دارند تا با شرح انتقادات و تخریب علیه دولت جدید، باز روی کار بیایند و این در حالی است که مردم همواره به آنهایی که قصد دارند از راه تخریب بازگردند، "نه" گفته‌اند.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به چرایی عدم برخورد با گروه‌های بی‌نام و نشانی که بواسطه تخریب‌های خود هزینه‌هایی سنگینی را بر کشور تحمیل می‌کنند، با تاکید بر اینکه "هیچگاه چاقو دسته خود را نمی‌برد"، گفت: در کشور ما قدرت سیاسی به دو گروه چپ و راست تبدیل می‌شود و این در حالی است که این دو گروه در ستادهای خود نزدیکی بسیاری با یکدیگر دارند و تنها با زیر مجموعه‌هایشان در ستیز هستند. به همین دلیل است که چاقو دسته خود را نمی‌برد.

غرضی همچنین با اشاره به سکوت دولت در برابر تخریب‌ها و اتخاذ سیاست پرهیز از جنجال‌آفرینی در مقابل تخریب‌گران، گفت: مردم در دو دولت گذشته از دعوا میان گروه‌ها بسیار خسته شدند. برخلاف اینکه دولت قبلی طرفدار دعوا بود، دولت یازدهم دولت «ضد دعوا» است.

او در پایان گفت: در شرایط فعلی آرامش جامعه ایجاب می‌کند که در جامعه هیچ دعوایی وجود نداشته باشد و به همین دلیل اتخاذ سیاست سکوت در برابر آنهایی که قصد دارند تا با معرکه‌سازی انرژی دولت را تحلیل کنند، تشخیص خوبی است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =