دادستان تهران اعلام کرد: بابک زنجانی ؛ بزرگترین پرونده اقتصادی دستگاه قضا  بعد از انقلاب

دادستان عمومی و انقلاب تهران ، پرونده بابک زنجانی را بزرگترین پرونده اقتصادی دستگاه قضا بعد از انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس جعفری دولت آبادی با تاکید بر اینکه پرونده بابک زنجانی بزرگترین پرونده اقتصادی دستگاه قضا بعد از انقلاب است، گفت: حجم این پرونده 3برابر پرونده فساد مه آفرید خسروی است

او که در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسرای جنایی و ارشا دسخن می گفت افزود:: زنجانی در سه حوزه تجارت، کارگزاری ارز و نفت فعالیت می کرد و در حوزه نفت خودش صادر کننده و تایید کننده ال سی بود.

به گفته دادستان تهران، امیرمنصور آریا سراغ بانک رفت اما ناکام بود ولی زنجانی در کشورهای امارات، مالزی، ترکیه و تاجیکستان موسسات مالی باز گشایی کرد و با کمک همین موسسات ال سی ها را افتتاح و سپس تایید کرد.

وی ادامه داد: بابک زنجانی در سیستم سوئیفت پیغام می داد که پول و ارزی شده است و پس از بررسی مشخص شد این فقط یک پیغام بوده و پولی واریز نشده است. این کار همانند اقدامی بود که او در پرونده تامین اجتماعی در بانک مسکن انجام داده بود.

این مقام قضایی تاکید کرد: تاکنون سرنخ‌های بسیار خوبی درباره ردگیری پول‌های زنجانی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه در پرونده مه آفرید خسروی 500نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و برای 250 نفر کیفرخواست صادر شد، خاطر نشان کرد: بزودی متهمان دیگری در پرونده آریا محاکمه می‌شوند.

تایید بازداشت های ستاد سوخت

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسراهای امور جنایی و ارشاد تهران، در پاسخ سوالی درباره پرونده ستاد سوخت  هم گفت: در پرونده ستاد سوخت پیش از این 2 نفر بازداشت شده بودند. طی روزهای اخیر نیز یک فرد دیگر بازداشت شده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

او همچنین درباره رسیدگی به موضوع پرونده « من روحانی هستم» گفت: از معاونت حقوقی ریاست جمهوری خواسته‌ایم موارد خلاف موجود در این پرونده را به دادستانی اعلام کنند.

آمار سرقت رو به افزایش است


دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین بیان کرد: آمار سرقت رو به افزایش است و پلیس نیز در این زمینه کارهای گسترده‌ای انجام داده است تا جان و مال مردم مورد امنیت قرار گیرد. اینکه کسی مورد سرقت قررا گیرد بسیار آزاردهنده و خطرناک است که ما آمار سرقتمان رو به افزایش بوده و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دادیم ولی برخوردها تنها با اقدام پلیس و برخورد قضایی کافی نیست.
وی گفت: در حوزه پیشگیری باید سرمایه بیشتری را هزینه کنیم و دستگاه‌های دولتی در حوزه پیشگیری از سرقت باید سرمایه‌گذاری کنند تا جان و مال مردم مورد امنیت قرار گیرد

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد اینکه تخلفات ورزشی قرار بود در دادسرای ورزشی مورد رسیدگی قرار گیرد و دادسرایی در این رابطه راه‌اندازی شود، گفت: جرایم مطبوعات ورزشی در یک شعبه دادسرای فرهنگ رسیدگی خواهد شد و مسائل اتهامی ورزشی در مرکز رسیدگی می‌شود.

باز بودن پرونده تامین اجتماعی

وی از پاسخ به سوال دیگری در مورد پرونده‌ فردی که از بند 350 اوین به شبکه بی‌بی‌سی اطلاعات می‌داد، امتناع کرد و گفت که من را امروز به دلیل طولانی بودن توضیحات درباره این موضوع عفو کنید چون مربوط به بند 350 اوین است.

دادستان تهران با اشاره به نامه بانک مرکزی در مورد اسامی کسانی که دارای معوقات بانکی هستند، گفت: دادستان در جاهایی که جنبه حقوقی داشته باشد می‌تواند ورود پیدا کند اما همه پرونده‌ها ذی‌نفع دارند؛ در واقع بهترین مدعیان در این زمینه خود بانک‌ها هستند.

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با سرانجام پرونده سازمان تامین اجتماعی، گفت: این پرونده همچنان مفتوح است و تحقیقات در این زمینه به دلیل گستردگی آن زمان‌بر است.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد بابک زنجانی و رضا ضراب گفت: توضیحات کامل در این رابطه را قبلا بیان کردم.

مقصر حادثه اسکانیا و پرونده رو به اتمام مهدی هاشمی

دادستان تهران با اشاره به ایجاد حادثه توسط اتوبوس‌های اسکانیا، بیان کرد: در این پرونده کارشناسی صورت گرفته که 50 درصد راننده و 50 درصد شرکتی که اتوبوس را در اختیار داشته مقصر است و در این زمینه پیمانکار شناسایی نشده است، اما راننده در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

وی همچنین در مورد رسیدگی به پرونده مرگ ماهی‌ها در سد فشافویه گفت: این پرونده در دادگاه بخش است و تحت رسیدگی قرار دارد که خوشبختانه کارهای خوبی با همکاری دادگاه بخش در این راستا انجام شده و در این حوزه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد پرونده مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: کارهای تحقیقاتی پرونده وی رو به پایان است و امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسد.

 

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353713

برچسب‌ها