تسنیم نوشت:

آمریکا و اتحادیه اروپا روز گذشته به توافق رسیدند که در پاسخ به آنچه که "اقدامات روسیه در بی ثبات کردن شرق اوکراین" خوانده‌اند، تحریم‌های بیشتری را ضد مسکو اعمال کنند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در نشستی که بین سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کاخ سفید برگزار شده بود، شرکت کرد. مهمترین موضوعات این نشست مذاکرات هسته‌ای با ایران و بحران اوکراین بود.
بر اساس این گزارش، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا و اروپا بر اهمیت اعمال تحریم های بیشتر ضد روسیه تاکید و با این مساله موافقت کرده اند چرا که روسیه همچنان به تلاش خود برای بی ثبات کردن اوکراین ادامه می‌دهد.
غرب روسیه را به دست داشتن در اتفاقات اخیر در شرق اوکراین متهم کرده است. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود تنش‌ها و ناآرامی‌ها در سایر مناطق شرقی و جنوبی اوکراین گسترش یافته است. روسیه بارها اتهامات کشورهای غربی را رد کرده است. مسکو بر این باور است که بحران اوکراین بهانه ای برای کشورهای غربی برای افزایش حضور و نفوذ خود در شرق اروپا است.
در این نشست سوزان رایس و اشتون از روسیه خواستند تا به تعهدات خود برای اجرای توافقنامه ژنو در 17 آوریل پایبند باشد. آمریکا و اروپا از روسیه خواسته‌اند تا با استفاده از نفوذ خود به خلع سلاح مخالفان و جدایی طلبان در شرق اوکراین کمک کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =