ایسنا نوشت:

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت از محل انصراف مردم از یارانه‌ها و درآمد حاصل از فاز دوم هدفمندی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص داده که این کار از دیروز شروع شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در محل ساختمان معاونت پارلمانی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران و برخی از مسئولان روابط‌ عمومی‌های شهرستان طبس و نمایندگان مردم شهرستان طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از تحریم‌ها برداشته شده و قسمتی از دارایی‌ها نیز آزاد شده است که امیدواریم تحرکی در بخش تولید به وجود آمده و کشور از رکود خارج شود.

حجت‌السلام و المسلمین مجید انصاری گفت: در سال ۹۱ کلا ۱۳ هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص یافت که با این کار تعداد زیادی پروژه نیمه تمام ماند. در دولت جدید ما بودجه عمرانی را به ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی گفت: ۴۱۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز داریم که اگر سالی ۳۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دهیم، این مسئله ۱۵ سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به اتمام برسد. به همین خاطر چاره‌ای جز جذب سرمایه‌های غیر دولتی نداریم.

انصاری ادامه داد: در سال‌های گذشته به صورت بی‌رویه و بر اثر فشارهای منطقه‌ای تقسیمات کشوری انجام شد که در این دولت لایحه جامع تقسیمات کشوری طراحی شده و بر اساس این لایحه، تقسیمات کشوری انجام خواهد شد.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران اولین و مهم‌ترین رسالت خبرنگاری را امانتداری دانست و افزود: وقتی رسالت الهی شد، باید کار الهی بوده و آلوده به خطا نباشد.

انصاری صحت اخبار و آلوده نبودن به گناه را یکی دیگر از شرایط خبرنگاری بیان کرد. او همچنینغیبت، تهمت، دروغ و فتنه‌انگیزی را از آسیب‌های خبرنگاری دانست.

معاون پارلمانی رییس جمهورگفت: اخلاق سیاسی و رسانه‌ای در کشور ضعیف است و احتیاط دینی و شرعی در اخلاق رسانه‌ای بسیار، بسیار آسیب دیده است.

وی گفت: شما خبرنگاران با قلم‌تان غذا به افکار جامعه می‌رسانید و باید دقت کنید که غذای سالم برسانید نه مسموم. میدان خبررسانی از نظر شرعی و دینی حوزه خطرناک و در عین حال مقدسی است.

انصاری گفت: رسانه‌ها پنجره‌های نور و اطلاع جامعه هستند و جامعه‌ای که آزادی قلم نداشته باشد، جامعه‌ی مرده خواهد بود و رسانه‌هایی که با رعایت صحت و سلامت اخبار کار می‌کنند، ثواب‌شان کمتر از رزمنده‌ها نیست. سعی کنیم اخلاق پایه اصلی رسانه باشد.

وی با اشاره به زلزله سال ۱۳۵۷ در طبس گفت: خاطرات دردناکی از این شهر دارم که بعد از شنیدن خبر زلزله بلافاصله از قم به یزد و از آنجا به طبس رفتیم که دیدیم شهر کاملا صاف شده و از ابتدا تا انتهای شهر پیداست. با همت مردم و پیام امام خمینی (ره) و گروهی که توسط امام (ره) فرستاده شده بودند طبس ساخته شد.

وی طبس را شهری با اهالی، متدین، سخت‌کوش و صبور دانست.

انصاری به مشکلاتی که از سوی نماینده طبس در این جلسه مطرح شد، اشاره کرد و گفت: کشور ما در کانون بحران بی‌آبی‌ است و حتما باید در تغییر الگوی کشت و افزایش بهره‌وری دقت کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =