تسنیم نوشت:

معاون وزیر امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی گفت «نیروهای تاریکی» سعی در خراب کردن تلاش‌ها برای رسیدن به توافقی تاریخی میان ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای ایران را دارند.

سیدعباس عراقچی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه گاردین در تهران گفت: «نیروهای تاریکی» سعی در خراب کردن تلاش‌ها برای رسیدن به توافقی تاریخی میان ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای ایران دارند.

وی که پیش از آغاز دور جدید گفتگوهای کارشناسی ایران صحبت می‌کرد گفت ایران همچنان به رسیدن به توافق جامع با غرب تا تاریخ ۲۰ جولای امیدوار است.

اما عراقچی همچنین هشدار داد که موانع زیادی باقی مانده که از آن جمله می‌توان به بی اعتمادی مزمن میان آمریکا و ایران، موضوعات فنی مرتبط حل نشده و تلاش‌های خارجی برای منحرف کردن روند مذاکرات اشاره کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی در مصاحبه با گاردین که در محل وزارت خارجه برگزار شد گفت: خرابکارها همه جا هستند کسانی که خواهان توافق نیستند، نیروهای تاریکی وجود دارند که این روند را نمی‌پسندند... روشن است که برخی خواستار حل شدن این مساله به طریقه صلح آمیز و منطقی نیستند.

وی افزود: من نمی‌خواهم از واژه جنگ‌طلبان استفاده کنم اما این افراد خواستار تداوم تنش هستند، بحرانی مداوم در منطقه ما. آن‌ها نمی‌خواهند تحریم‌ها علیه ایران پایان یابد. آن‌ها نمی‌خواهند ایران یک بازیگر بزرگ در این منطقه باشد گرچه حقیقت غیر از این است.

گاردین می‌نویسد عراقچی به کشور خاصی اشاره نکرد اما به نظر می‌رسد هدف از اظهاراتش دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باشد که معتقد است ایران مخفیانه به دنبال توانایی تسلیحات هسته‌ای است، ادعایی که ایران شدیدا آن را تکذیب می‌کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین به جمهوریخواهان راستگرای کنگره آمریکا اشاره کرد که مخالفت خود با توافق موقت که در ژنو حاصل شد را ابراز داشته‌اند.

عراقچی در ادامه تاکید کرد که او و دیگر مذاکره‌کنندگان تیم ایران در داخل با انتقادات روبرو هستند.

وی گفت: مسلما در ایران ما جامعه‌ای تکثر گرا داریم. دیدگاه‌ها و عقاید مختلفی وجود دارد که معتقدند ما به هیچ وجه نباید مذاکره کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =