تسنیم نوشت:

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز تمام منافع غرب در منطقه در تیررس جمهوری اسلامی است و این موضوع خود سبب بازدارندگی دشمنان علیه ایران شده است.

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله محمد یزدی که در جمع کارکنان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخن می‌گفت، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و ضمن تقدیر از فعالیت کارکنان جامعه، به تبیین جایگاه و ماهیت نهاد جامعه مدرسین پرداخت و اظهار کرد: این نهاد علمی، حوزوی و سیاسی با سابقه ۵۰ ساله و متشکل از رجال و شخصیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و وجود اکثریت به اتفاق علما و فضلا و صاحب نظران حوزه علمیه قم که مرکز اصلی تبیین اعتقادات و مبانی اسلام است، جایگاه عظیمی به آن داده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وضعیت حوزه امروز را با گذشته بسیار متفاوت دانست و افزود: حوزه امروز با قریب به صد هزار طلبه و محصل و ۳۰ تا ۴۰ هزار طلبه خارجی رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حساس بودن علما و روحانیت نسبت به مسائل روز تصریح کرد: در شرایط امروز نمی‌توان نسبت به دنیا بی‌تفاوت بود.

وی با تأکید بر نقش مولفه رهبری در پیروزی‌های نهضت‌های مردمی با اشاره به ناکامی‌های برخی نهضت‌های منطقه خاطرنشان کرد: ناکامی برخی نهضت‌های منطقه و وضعیت اسفبار برخی کشورهای اسلامی همچون مصر، به دلیل نداشتن رهبری با کفایت بود و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ادامه روند کامیابی جمهوری اسلامی مدیون رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (دامت ظله) است. امام در واقع معجزه قرن بودند و به عنوان موسس انقلاب بزرگترین انقلاب تاریخ ایران را پی ریزی کردند.

آیت‌الله یزدی استقلال را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: بعد از استقلال بود که روحیه خودباوری در جامعه شکل گرفت و ما امروز شاهد برکات این روحیه در توسعه و پیشرفت حوزه‌های مختلف هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با تمجید از اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی، عدم عملی کردن گزینه‌های نظامی علیه نظام اسلامی را نتیجه قدرت و استقلال ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز تمام منافع غرب در منطقه در تیررس جمهوری اسلامی است و این موضوع خود باعث بازدارندگی دشمنان علیه ایران شده است و وقتی برادران ما در جنوب لبنان در مقابل هجوم رژیم تا دندان مسلح اسرائیل مقاومت می‌کنند، این نتیجه حمایت‌ها و ارتباطات جمهوری اسلامی با آن‌هاست.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین همچنین ضمن اشاره به وقایع سوریه با مقایسه تروریست‌های سوریه با منافقین این گونه تصریح کرد: منافقین نیز می‌گفتند ظرف چند هفته کار راتمام می‌کنند ولی می‌بینید ۳۶ سال است که نظام اسلامی با اقتدار پیش می‌رود، تروریست‌های سوریه نیز از همان ابتدا ادعا می‌کردند ظرف چند هفته نظام سوریه را ساقط می‌کنند، حالا می‌بینید که پس از گذشت ۳۵ ماه اسد اکثر مناطق سوریه را در اختیار دارد.

وی تروریست‌های سوریه را به عبور از تمام خطوط قرمز و دریدن پرده حیا و عفت متهم کردند و افزود: ببینید وقاحت در بیان آخوندهای درباری عربستان به اوج خود رسیده است و صریحا فتواهای خلاف شرع و عفت جامعه صادر می‌کنند و بزرگترین گناه‌ها را مرتکب می‌شوند.

آیت‌الله یزدی همچنین با اشار ه به وجهه سیاسی جامعه مدرسین اظهار کرد: نهاد جامعه مدرسین مجموعه‌ای است که با وجود صبغه علمی و حوزوی نسبت به تمام مسائل جامعه حساسیت دارد و در عین اینکه به هیچ دولتی وابسته نیست، تذکرات و اخطار های لازم را نسبت به مسئولان از رییس دولت تا وزرا و غیره داده و از مبانی عقیدتی و دینی دفاع می‌کند.

وی تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم در تشکیلات جامعه مدرسین حضور داریم و پشت سر رهبری معظم و مراجع معزز حرکت می‌کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    6 1
    یکی نگهبان انقلاب وخودش را محق دخالت در همه مواردمیداند دیگری بدون هرگونه مجوز نسبت به همه مساپل حساس است