فارس نوشت:

رئیس مجمع واردات از توقف اجرای بخشنامه افزایش ۴ درصدی تعرفه واردات اقلام آی تی خبر داد.

محمد حسین برخوردار اظهار داشت: یکی از موارد مهم تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال آن است که دولت مکلف است ۴ درصد عوارض از کالاها و محصولات فرهنگی وارداتی دریافت کند، اما اینکه مصادیق این کالاها و محصولات مرتبط با موضوع فرهنگ چیست و چگونه مشخص می‌شود، موضوعی است که جای بحث و تفسیر دارد و شنیده‌ها حاکی از آن است که ریاست محترم گمرک اجرای این بخشنامه را تا تعیین تکلیف مصادیق آن توسط هیات دولت متوقف کرده است.

وی ادامه داد: البته واقعیت آن است که این عوارض باید بر کالاهای ضد فرهنگی نظیر سیگار حمل شود و نه کالاهای وارداتی و امیدواریم هیات دولت در تعیین مصادیق محل دریافت این عوارض به این موضوع دقت نظر داشته باشد و یا اینکه موضوع را به تشکل‌های هر حوزه واگذار نماید.

رئیس مجمع واردات اضافه کرد: بی‌شک ارتقاء مهارت‌های جوانان و دسترسی ایشان در زمینه بهره‌برداری شایسته از تکنولوژی‌های روز دنیا جزو اولویت‌های اصلی دولت‌ها قرار دارد و حتی دانشجویان برخی کشورها از سوبسید اعطا شده توسط دولت برای خرید این کالاها بهره‌مند هستند و به هیچ وجه تحمیل هزینه مضاعف به جوانان کار منطقی و اصولی نیست.

وی افزود:ضمن اینکه تاحدودی این موضوع در بخشنامه مبهم است که آیا قانون تکلیف کرده است که ۴ درصد به تعرفه این کالاها افزوده شود یا اینکه ۴ درصد از حقوق و عوارضی گمرکی به آن‌ها اضافه شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =