۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷

مهر نوشت:

نوام چامسکی نظریه پرداز و فعال سیاسی آمریکایی معتقد است با وجود تهدیدهایی که آمریکا به تقابل نظامی با روسیه می کند ولی شک و تردید دارم که این تقابل صورت بگیرد.

نوآم چامسکی در گفتگو با خبرگزاری مهر سخنان "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در قبال روسیه را تهدیدآمیز خوانده است و آنرا نوعی تهدید علیه روسیه تلقی می کند.

جان کری با طرح این ادعا که روسیه حتی یک قدم هم برای کاهش تنش ها برنداشته است در ادامه تهدیدهای خود خطاب به روسیه خاطر نشان کرده بود که ناتو در خصوص تصمیم گیری نسبت به تقویت همکاری هایش در قبال اقدامات روسیه در اوکراین در یک "لحظه تعیین کننده" قرار گرفته است.

پیش از "جان کری" نیز "جفری پیات" سفیر آمریکا در کی یف، نیز اعلام کرده بود در صورتی که نظامیان روس از مرز روسیه با اوکراین عبور کنند با واکنش تند و اجتناب ناپذیر مواجه می شوند. این برای نخستین بار است که مقامات آمریکایی روسیه را تهدید می کنند و بدین ترتیب تقابل مسکو و واشنگتن در مورد کی یف وارد مرحله جدیدی می شود.

اما به رغم این تهدیدات "چامسکی" معتقد است که بعید است روسیه و غرب در ادامه بحران اوکراین تقابل نظامی کنند. چامسکی در این خصوص می گوید: با وجود تهدیدهایی که آمریکا به تقابل نظامی با روسیه می کند ولی شک و تردید دارم این تقابل صورت بگیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    8 16
    روسیه حق ندارد به خاک کشور دیگری وارد شود چون بدعت خواهد شد و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست
  • آرمان NL ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    12 4
    خبرآنلاین عزیز، نوام چامسکی یکی از اندیشمندان بزرگ دنیاست، که ما میتونیم از ایشون خیلی از مفاهیم رو یاد بگیریم: به عنوان یه ایرانی میگم، بیاید یکبارم شده این استاد رو به ایران دعوت کنید و از نظرات ایشون استفاده کنید، می دونم ممکن هست با بعضی از نظراتشون مخالف باشید
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    2 9
    درود بر روسیه قدرتمند که مردانه جلوی کفتار های پیر وایستاده
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    6 3
    روسیه پیش امریکا کم میاره.