ایسنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: به دلواپسان توصیه می‌کنیم که به عزم و امید مردم برای آینده اعتماد بیشتری داشته باشند.

مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با برگزاری همایش دلواپسیم از سوی منتقدین مذاکرات ژنو خاطرنشان کرد: ما برای نقدها و نظرات احترام ویژه‌ای قائل هستیم در عین حال برای دریافت نظرات کارشناسی اهمیت بیشتری قائل هستیم.

وی ادامه داد: ما از دریافت هرگونه پیشنهادی که به ما کمک کند استقبال می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است و ظرفیت وجود و فعالیت دیدگاه‌های مختلف در آن وجود دارد. همچنین کشور شنوای هرگونه نقدی است در عین حال نقدها باید سازنده و در مسیر تحقق و تقویت اجماع ملی در کشور باشد.

افخم با اشاره به برگزاری همایش دلواپسان خاطر نشان کرد: کسانی دلواپس هستند ما به دلواپسان هم توصیه می‌کنیم که به عزم و امید مردم برای آینده اعتماد بیشتری داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با گفت‌وگوی تلفنی ظریف با اخضر ابراهیمی گفت: موضوع سوریه و تحولات این کشور یکی از بحث‌های اصلی است که خیلی از طرف‌ها در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران با توجه ظرفیت و نقش ایران برای حل بحران در این زمینه با ما در تماس هستند و این تماس هم در همین خصوص بود.

افخم با بیان اینکه از ابتدای بحران سوریه ایران اعلام آمادگی برای حل این بحران را کرده بود تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات سوریه اعلام کردیم که در این مسیر آماده کمک هستیم و در عین اینکه به همه طرف‌ها توصیه می‌کنیم که به جایگاه و نقش مردم سوریه برای احترام به حق تعیین سرنوشت‌شان توجه ویژه‌ای داشته باشند فکر می‌کنیم زمان آن رسیده است که همه طرف‌ها متناسب با واقعیات منطقه برای یک را‌ه‌حل سیاسی واقعه‌بینانه گام عملی و جدی بردارند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید رضا IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    8 1
    اصلا این دلواپسان ، عددی نیستند . اینقدر با اینها اهمیت ندهید ، کار خودتان را انجام دهید. اینها تاجران تحریمند.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    9 1
    دلواپسان دلواپس منافع خود هستند زیاد درگیر دلواپسی دلواپسان نباشید
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    8 1
    دلواپسان نگران خودشانند مردم در ذهنیت آنها محلی از اعراب ندارند