یک تحلیلگر آمریکایی معتقد است آمریکا با ندادن ویزا به حمید ابوطالبی فرصت بسیار خوبی را برای یک مشارکت سازنده با ایران از دست داده است.

به گزارش خبرآنلاین جمیز دورسو، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا که سالها در عربستان سعودی، کویت وعراق خدمت کرده در تحلیلی برای فروم جی.2.کی متعلق به گری سیک عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا می نویسد:" آمریکا با ندادن ویزا به حمید ابوطالبی فرصت بسیار خوبی را برای یک مشارکت سازنده با ایران از دست داد. دیپلمات های ما نیز فرصت تعامل با یک فرد شناخته شده را از دست دادند و به همین ترتیب ما این فرصت را به ایرانی ها دادیم تا اگر می خواستیم سفیری به ایران معرفی کنیم آنها هم آن را رد کنند."
این نظامی اسبق و تحلیلگر مسائل سیاسی کنونی آمریکایی در ادامه به تجربیات و سوابق دیپلماتیک قابل توجه ابوطالبی اشاره کرده و می نویسد: سوای از این تجربیات، ابوطالبی برای این انتخاب شد که یکی از معدود نامزدهای تصدی این پست بود که بر سر او اجماع وجود داشت.
وی در ادامه مدعی شده است بسیاری از مقاماتی که در این سن و سال ایران را اداره می کنند ممکن است به نوعی دانشجویانی بوده باشند که از سفارت آمریکا بالا رفته اند.
دورسو سپس به طور کنایه آمیز با مخاطب قرار دادن تندروهایی که معتقدند اوباما مسائل ایران را خیلی سریع پیش می برد نوشته است: اگر ما فقط این حوزه را در خصوص انتخاب کسانی که قرار است با آنها در خصوص ایران تعامل کنیم مد نظر قرار دهیم، آن وقت دیگر لازم نیست خیلی نگران این باشیم که مسائل ما با ایران خیلی سریع پیش می رود.!

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    6 1
    هنوزم هستند کسانی در آمریکا که با یان رسانه ها و بازی هاشون کور و کر نشده باشند
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    5 1
    این خبر را برادر حسین بازجو خواب دیده است؟