سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: دلواپسی ها به نحوی مطرح شود که معنای آن ایستادن پشت تیم مذاکره کننده باشد

سید حسین نقوی حسینی معتقد است که نگرانی منتقدین توافقنامه هسته ای ناظر بر رفتار آمریکایی هاست نه تیم مذاکره کننده.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه روند مذاکرات در حال انجام است و جمهوری اسلامی هم مصمم به مذاکرات هست​ گفت: منتها آنچه که در توافق اولیه آمده است ، ما را در مورد توافق نهایی نگران می کند. این نگرانی ناظر بر تضعیف یا رد تیم مذاکره کننده نیست. ناظر بر رفتارها و اقدامات غیر قابل اعتماد دشمنان ماست. وقتی ما رفتار غربی ها به ویژه اعضای 1+5 و به خصوص آمریکایی ها را در طول مذاکرات و بعد از مذاکرات مقدماتی می بینیم ، به طور جدی دلواپس و نگران می شویم. آن ها دست به رفتارها و اقداماتی می زنند که نشان می دهد ، هدفشان حل مسایل از طریق مذاکره نیست.

وی در ادامه به اقدامات ضد ایرانی طرف غربی اشاره کرد و گفت: صدور قطعنامه ضد ایرانی از سوی پارلمان اروپا، عدم صدور روادید برای آقای ابوطالبی ، انتشار لیست جدید تحریم شخصیت های جدید از سوی انگلیس و تحریم برخی شرکت ها از سوی خزانه داری آمریکا و گزارش موهوم احمد شهید درباره حقوق بشر، اظهارات اشتون بعد از ملاقات با بعضی فتنه گران و... مجموعه این رفتارها نشان می دهد که دشمنان ما در پی حل مسئله از طریق مذاکره نیستند. چندی پیش هم دولت نروژ دانشجویان ما را از دانشگاه ها اخراج کردند به این جرم که این ها علوم هسته ای می خوانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: بنابر این ما نسبت به مذاکرات نگرانی و دلواپسی داریم. اما در آن طرف قضیه هم ما باید به یک نکته توجه کنیم. آنچه که مقام معظم رهبری می فرمایند که من به آینده مذاکرات خوشبین نیستم و ما هم خوشبین نیستیم و اعتقاد داریم به آن چیزی که مقام معظم رهبری اعتقاد دارند. اما همان گونه که مقام معظم رهبری می فرمایند این اظهارات ما نباید موجب تضعیف تیم مذاکره کننده ما بشود و آن ها را در موضع ضعف قرار بدهد. باید این دلواپسی ها به نحوی مطرح بشود که  معنای آن در عرصه بین الملل این باشد که ملت پشت تیم مذاکره کننده ایستاده است و مذاکره کنندگان ما هم در چهارچوب خطوط قرمز نظام حرکت می کنند.

نقوی حسینی همچنین گفت: ملت هم از این موضع دفاع می کنند تا غربی ها و طرف مقابل حساب کار دستشان بیاید و بفهمند که نمی توانند با ملت ما هرگونه که می خواهند برخورد کنند و هر امتیازی که می خواهند بگیرند. خدای ناکرده اگر برخوردها به گونه ای باشد که منافع ملی ما را زیر سوال ببرد خوب نیست. تا آنجایی که من با افرادی که منتقد توافقنامه برخورد کرده ام نگاه آن ها هم همین است. اگر افرادی شعارهای افراطی می دهند ، به نظر من مورد تایید منتقدین نیست. منتقدین در چهارچوب منافع ملی کشور صحبت می کنند و مطالبه آن ها این است که در مذاکرات محکم، استوار و با اجماع ملی در جهت حفظ منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز حرکت بکنیم و هرجا هم که غربی ها خواستند پایشان را از گلیمشان بیرون بگذارند به طور جدی با آن ها برخورد بکنیم و بایستیم ولو اینکه مذاکره ادامه پیدا نکند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    26 0
    من الان بیشتر از هر چیزی دلواپس وضعیت معیشت خانواده ام هستم . دو سه سالی است واقعا اوضاع خراب است حقوق دریافتی من نهایتا تا دهم همان ماه جواب میدهد . مسئولان دلواپس به خدا دلواپسی مردم از توافق ژنو نیست چرا که مطمئنیم تیم ایرانی کارشناسان زبده ای هستند که راه دیپلماسی را بلدند . اجازه دهیم آنها کارشان را بکنند . تحریم ها کمر مردم را خم کرده اند . برای هده ای البته تحریم نان آور است . مسئولین محترم دلواپس شما هم بیایید به جای این دلواپسی ها ، دلواپس معیشت مردم نجیب ایران باشید .
    • حسام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      0 0
      اونوقت این دلواپسها پشت تیم مذاکره کننده وایمیسن با خنجر یا بی خنجر خنجرش دسته داشته باشه یا نداشته باشه دستش فلزی باشه یا چوبی باشه دو سر طلا باشه یا نه خنجرش فلزی باشه وارداتی باشه یا ساخت وطن باشه
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    12 0
    ملت همین الان هم پشت تیم مذاکره کنندگان هست . البته منظور این اقا از ملت مخالفان دولت هستند نه ملت واقعی اگه براساس گفته رهبر که گفته به مذاکرات خوشبین نیستم شما هم به تبعیت از رهبری خوشبین نیستید پس چرا به این گفته رهبر که فرموده با دولت همکاری کنید تبعیت نمی کنید ؟؟؟ انجایی که به نفع شماست رهبر را سپر خود قرار میدهید و انجایی که .....
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    3 0
    درمورد هم جناحیها ودوستان خود اگر انتقادی هم دارند چقدر مودبانه وباکمال احتیاط صحبت میکنند حالا کافی یکی که از جناح ودوستان خودشون نیست یک حرف ناسنجیده واشتباه بزنه همچین با اشتلم وتوهین آمیز رفتار میکنند مثل اینکه طرف پسر معاویه ملعونه.
  • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    هر کسی یه دلواپسی داره بعضیها هم دلواپس حل شدن مشکلات مردم هستند
  • محمد A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    3 1
    گروهک افراطی با تفکر طالبانی دلواپس رانت خواری های 8 ساله خودشان هستند . اینان کاسبین تحریم بودند و با عادی شدن سیاست خارجی ایران توان ویژه خواری نخواهند داشت . درود بر روحانی و ظریف
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    3 1
    دلواپسان به جای کشور پشت احمدی نژادی هستند که همه چیز را با شعارهای بیهوده ی خود بر باد داد
  • وحید A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    3 0
    بچه خودتی و جبهه بی پایدارتون,خدا تو جهنم واستون جای خوبی نگه داشته
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    هیچ شکی نیست که عزیزان دلواپس نگران منافع شخصی شان هستندکه با برداشته شدن تحریم ها به خطر می افتد و دوستان سیری ناپذیر که هیچ تصوری از بلای خانمان سوز جنگ ندارند چون جوانان مردم را سپر خواهند کرد ...