فارس نوشت:

منابع هندی از پیشنهاد ایران به هند برای تسویه بدهی نفتی خود با ریال عمان و احتمال پرداخت دیون نفتی پالایشگاه مانگالور این کشور به تهران در 3 قسط 500 میلیون دلاری خبر دادند.

به نقل از بیزینس لاین، سرنوشت صندوق بیمه دولتی پیشنهاد شده برای حمایت از پالایشگاه‌های هندی که از نفت ایران استفاده می‌کنند، در ماه جولای، زمان اتمام کاهش کنونی تحریم‌های ایران، مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش با تشدید تحریم‌ها علیه ایران که منجر به عدم ارائه پوشش بیمه اتکایی شرکت‌های غربی شد، دهلی‌نو به منظور حمایت از بیمه‌گران داخلی که پوشش بیمه‌ای پالایشگاه‌های وابسته به نفت خام ایران را تامین می‌کنند، تصمیم گرفت تا یک صندوق دولتی با اعتبار 2 هزار کرور روپیه تاسیس کند.

ساوراب چاندرا یکی از مقامات وزارت نفت و گاز طبیعی هند در این‌باره گفت: این تصمیم در سطح مقامات ارشد گرفته شده است؛ موقعیت بازبینی و پس از آن در مورد ایجاد این صندوق تصمیم‌گیری خواهد شد.

اگرچه شرکت‌های بیمه هندی تحت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار نگرفته‌اند، اما برای تامین پوشش بیمه اتکایی به علت ریسک بالای آن، به شرکت‌های کشورهای غربی وابسته هستند.

یک مقام دیگر در این وزارتخانه گفت: کانال‌های دیگری نیز برای بیمه اتکایی در نظر گرفته شده است. مشکل با شرکت‌های بیمه اتکایی اتحادیه اروپا است. شرکت‌های هندی می‌توانند به شرکت‌های دیگر کشورها نظیر ژاپن مراجعه کنند.

مجموع بدهی نفتی هند به ایران بالغ بر 3 میلیارد دلار است. قرار است که این مبالغ از طریق عمان تسویه شود.

به گفته منابع صنعتی، ایران از هند خواسته است تا پرداخت‌ها را به ریال عمان انجام دهد. احتمالا پالایشگاه مانگالور بدهی 1.5 میلیارد دلاری خود به ایران را در 3 قسط 500 میلیون دلاری تسویه خواهد کرد.

به دنبال تحریم‌های غرب علیه ایران، هند سازوکار پرداخت به روپیه را به اجرا گذاشته که بر اساس آن 45 درصد پول نفت ایران به روپیه پرداخت می‌شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نابودگر A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    6 1
    تروخدا ببین کارمون به کجا کشیده که نفتی که همه جا به دلار فروش میره رو باید به ریال عمان بفروشیم دیگه حالم داره از این اوضاع بد میشه پس چی شد اون غیرت ایرانی ما که زیر با ظلم وزور نمره اینم خودش نمونه بارز زور گفتن به ماست
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    8 2
    "1ریال عمان" برابر با "66000ریال ایران". ریال عمان و ریال ایران هردو ریالند/ اما این کجا و آن کجا...