شرق نوشت:

 
   «دلواپسان» احمدی‌نژادی هستند یا نیستند؟ باید آنها را حامیان رییس دولت سابق دانست یا ندانست؟
این پرسشی است که دست‌اندرکاران همایش «دلواپسیم» که اصرار دارند خود را جریانی دانشجویی معرفی کنند؛ طرح کرده و در پاسخ هم بر برائت خود از هرگونه حمایت از احمدی‌نژاد تاکید می‌کنند.
اصرار این جریان بر اعلام برائت از احمدی‌نژاد در شرایطی است که با نگاهی به فهرست مدعوین و سخنرانان این همایش این نکته دریافت می‌شود که هریک به سهم خود در مقطعی از دوران ریاست هشت‌ساله احمدی‌نژاد بر دولت، از حامیان پروپاقرص او بوده‌اند.
البته در روزهایی که دیگر حمایت از احمدی‌نژاد مزیتی در پی ندارد، دلواپسان هم تاکید دارند تا خود را مستقل از این نام اعلام کنند. در همین راستا و در پی برگزاری همایش منتقدان دیپلماسی دولت در سفارت سابق آمریکا، رسانه‌های نزدیک به این طیف با متهم‌کردن رسانه‌های اصلاح‌طلب به «داستان‎سرایی ژورنالیستی» از «حضور چهره‎های نشان‎دار مخالف احمدی‎نژاد» در این همایش خبر دادند. ادعای برائت شرکت‌کنندگان در همایش «دلواپسیم» در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از چهره‌های حاضر در این همایش جزو اعضای کابینه او بوده و از دیگران نیز کوچک‌ترین نقدی بر رویکرد احمدی‌نژاد در سیاست خارجی و پرونده هسته‌ای در دسترس نیست. همچنین رجوع به سوابق، اظهارات و اعلام مواضع سخنرانان و مدعوین نشان می‌دهد که شعارها و مطالبات آنان، شباهت کم‌نظیری به مانورهای احمدی‌نژاد در موضوعات مربوط به سیاست‌های هسته‌ای دارد. به‌طور مشخص می‌توان به حضور رییس سابق سازمان انرژی اتمی، برخی مشاوران وزیران و نمایندگانی اشاره داشت که چه بخواهند و چه نخواهند «مهر» احمدی‌نژادی بودن بر آنها خورده است. سردادن شعارهایی که هنوز هم از آن بوی پافشاری بر سیاست‌های دولت‌های نهم و دهم در بحث هسته‌ای می‌آمد.
  به‌تمسخرگرفتن برخی بندهای توافق ژنو و نشان‌دادن کاریکاتورهای مسوولان دولت وقت مثل علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی یا مسوول مذاکرات هسته‌ای یعنی محمدجواد ظریف همه و همه نمونه‌هایی است بر اینکه دلواپسان نمی‌توانند نام خود را از کنار احمدی‌نژاد بیرون بکشند. فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی یکی از همین چهره‌هاست. او هم در گذشته و هم در حال حاضر از مدافعان سرسخت سیاست احمدی‌نژاد در بحث هسته‌ای بود. فریدون عباسی بارها در زمان حضور خود در سازمان تاکید کرده بود که ایران با وجود تحریم‌ها به پیشرفت خود در صنعت هسته‌ای ادامه می‌دهد. او در سیاست‌هایی همسو با احمدی‌نژاد هم از زمان روی کارآمدن دولت روحانی انتقادهای بی‌پروایی را نسبت به عملکرد تیم هسته‌ای جدید داشته است. او در سخنرانی فروردین‌ماه سال‌جاری اعلام کرده است «غربی‌ها می‌خواهند نوع چرخش سانتریفیوژهای ما را مشخص کنند و این موضوع را سعید جلیلی می‌دانست. رییس‌جمهور مطرح نکردند که سانتریفیوژهای هسته‌ای ما باید خالی بچرخد یا پر؟»...
17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    19 3
    اولا که این حضرات اگه هم دلواپس هستند دلواپس زمستان 94 هستند که عمر سیاسیشان به اتمام میرسد و از ان پس فقط در کتابهای خاک گرفته و ارشیو ها اسمی ازشان برده میشود وثانیا این جماعت مثلا دلواپس چه بخواهند و چه وانمود کنند که اینطور نیست چنان سرنوشتشان با احمدی نزاد و جریانش گره خورده که باید اماده پاسخگویی به ملت و وجدان ملت باشند .
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    14 4
    دلواپسان از ميان رفتن منافع حاصل از تحريم، دلواپسان قدرت از بين رفته، دلواپسان رسوايي فردا........دلواپس باشيد رفقا.
  • ارش IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    8 17
    کجای حاج محمود بداده مابرسی
    • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      3 0
      همان بداده شما باید برسد
  • مهتاب IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    9 5
    براى اينكه مى دونن اين اقا به كمك همين افراد چه بلايي بر سر اين مملكت و ملت أورد
  • محمد A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    2 0
    این جماعت دلواپس همانهایی هستند که ارز دارو را برای زین اسب اختصاص دادند و 700 میلیارد دلار نفتی را به یغما بردند