۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰

عملیات نیروهای ارتش اوکراین علیه جدایی طلبان حامی روسیه در شرق این کشور صبح شنبه به شهر کراماتورسک رسید. به گفته مقامات دولتی اغلب مکان های اشغال شده از جمله فرودگاه و ساختمان تلویزیون از شورشیان بازپس گرفته شده است.

 

 

 

  



کراماتورسک تنها پانزده کیلومتر تا شهر اسلوویانسک، پایگاه جدایی طلبان فاصله دارد. از روز جمعه نظامیان اوکراینی تلاش می کنند کنترل اسلوویانسک را در دست بگیرند.

ورود زره پوش های اوکراینی به کراماتورسک با تیراندازی شدید و سرزنش سربازان از سوی شهروندان محلی همراه بود.

فرمانده عملیات «ضدتروریستی» ارتش اوکراین گفت شرق این کشور در «وضعیت جنگی» قرار گرفته است.

شبه نظامیان طرفدار روسیه در نقاط مختلف اسلوویانسک سنگر و ایست بازرسی ایجاد کرده اند تا از نفوذ نیروهای کی یف جلوگیری کنند.

در درگیری های روزهای جمعه و شنبه دست کم پنج تن از نیروهای ارتش اوکراین، سه شبه نظامی جدایی طلب و دو غیرنظامی کشته شده اند.

در کنار درگیری ها در شرق اوکراین، وضعیت در جنوب این کشور، در شهر بندری اودسا نیز بسیار متشنج است. تنها در روز جمعه دست کم ۴۶ نفر، اکثرا جدایی طلب، در این شهر و بویژه در آتش سوزی ساختمان اتحادیه صنفی آن کشته شدند.

کاترین اشتون، رییس دیپلماسی اروپا خواستار تحقیقات مستقل بین المللی برای تعیین مسئولیت آتش سوزی اودسا شد. مقامات روسیه این حادثه را یک «اقدام عمدی» و «جنایت ضد بشری» نامیده و دولت اوکراین را مسئول مستقیم آن دانستند.

منبع: یورونیوز

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =