۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۹

فارس نوشت:

جدیدترین نتایج به دست آمده، از ادامه شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق و تداوم پیشتازی ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی خبر می‌دهد که تاکنون موفق به کسب ۷۳ کرسی در پارلمان عراق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، جدیدترین نتایج به دست آمده از ادامه شمارش آرا انتخابات پارلمانی عراق بر این امر تاکید می‌کند که ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر این کشور همچنان به پیشتازی خود ادامه می‌دهد و گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده است.

براساس جدیدترین آمار به دست آمده ائتلاف دولت قانون تاکنون موفق به کسب 73 کرسی در پارلمان عراق شده که با نزدیک‌ترین رقیب انتخاباتی خود «ائتلاف شهروند» به رهبری سید عمار حکیم فاصله‌ای به اندازه 32 کرسی دارد، به گونه‌ای که این آمار نشان می‌دهد که شهروند تاکنون موفق به کسب 41 کرسی شده است.

همچنین براساس این نتایج تاکنون جریان صدر 27 کرسی، حزب دموکرات کردستان 20 کرسی، اتحاد ملی کردستان 14 کرسی و جنبش کوران 15 کرسی به دست آورده‌‌اند.

این گزارش در ادامه افزوده است که متحدون نیز تاکنون 27 کرسی، فهرست ملی 20 کرسی فهرست عربی 10 کرسی، جریان اصلاح 5 کرسی، ائتلاف مدنی دموکراتیک 5 کرسی و الفضیله 4 کرسی را از آن خود کرده‌اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =