ایسنا نوشت:

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: کسانی که تلاش کنند امنیت کشور را بر هم بزنند، با برخورد قاطع نیروهای مسلح کشور روبه‌رو خواهند شد.

اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد تمهیدات و مصوبات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای برقراری هرچه بیشتر امنیت در سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استان امنی است و بطور کلی کشوری مثل ایران به جهت وجود امنیت در منطقه خاورمیانه، آسیا و حتی در دنیا، وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: در منطقه‌ای قرار داریم که از هر نظر شاخص‌های امنیتی، شاخص‌های خوبی است ولی ما در همین حد را هم قبول نداریم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: دشمنان سعی می‌کنند در ایران ناامنی ایجاد کنند ولی این از آن آرزوهایی است که آن‌ها به گور خواهند برد؛ چراکه حضور مردم ایران در جهت حفظ امنیت در کشورشان حضور جدی است و بویژه مرزنشینان ما با هر قومیت، مذهب و سلیقه‌ای در یک موضوع اتفاق‌نظر دارند و معتقدند که امنیت کشور باید حفظ شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: کسانی که تلاش کنند امنیت کشور را بر هم بزنند، با برخورد قاطع نیروهای مسلح کشور روبه‌رو خواهند شد و در مورد اخیر (ربایش عضو تیم شمشیربازی کشور)، حتماً نیروهای مسلح برخورد قاطع خواهند داشت و ما شاهد موارد دیگر از این دست نخواهیم بود ولی به هرحال نمی‌شود گفت در هیچ نقطه‌ای از یک کشور ۸۰ میلیونی اتفاقی نیفتد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نقش سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سال فرهنگ، اظهار کرد: ایران کشور بسیار بزرگ با تمدن بسیار غنی است که در آن آثار فیزیکی و میراث فرهنگی از قدیم مانده است و به خاطر آن رسالت بسیار بزرگی بر دوش ماست و ما از این آثار حفاظت کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: سازمان کتابخانه ملی یک مجموعه وسیع مطالعاتی در اختیار دانشجویان و محققان است و می‌تواند به تمام دانشمندان کشور سرویس دهد.

وی در پایان اظهار کرد: باید دانست که توسعه بدون فرهنگ امکان شکل‌گیری ندارد و توسعه فرهنگی و اقتصادی مکمل یکدیگر هستند و ما امیدواریم در این سال بتوانیم هم به مسائل فرهنگی کشور بصورت جدی بپردازیم و هم اینکه به توسعه اقتصادی کشور پرداخته شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خدایی کابینه دکتر روحانی آخرشه