۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳

تسنیم نوشت:

یک رسانه عرب زبان با اشاره به بازگشت علی عواض العسیری سفیر عربستان سعودی به لبنان به زوایای پنهان موضوع و تاثیر آن بر فرایند انتخاب رئیس جمهوری این کشور پرداخته است.
پایگاه النشره در گزارشی با اشاره به بازگشت علی عواض العسیری سفیر عربستان سعودی به لبنان آورده است: سئوالات فراوانی همزمان با بازگشت سفیر عربستان سعودی به لبنان به وجود آمده است.آیا وی حامل کلمه رمز عربستان سعودی است یا وی به لبنان بازگشته است تا اهداف سعودی ها را در لبنان پیدا کند؟ به ویژه که مذاکرات آمریکایی-ایرانی ظرف روزهای آینده در نیویورک برگزار خواهد شد و نتایج مثبت آن قابل پیش بینی است و آخرین نشانه آن آزاد سازی دارایی های ایران در راستای رفع تحریم ها به شکل تدریجی است.

النشره می نویسد: همزمانی بازگشت علی عواض العسیری به لبنان و اظهار نظر دیوید هیل سفیر آمریکا در لبنان درباره اینکه رئیس جمهوری لبنان باید شریک آمریکا باشد قابل تامل است به ویژه که این بازگشت و اظهار نظر هیل در آستانه سفر وی به ریاض است و این نشانه تحولات جدید با وجود عدم مهیا بودن شرایط منطقه ای و بین المللی به شکل کامل است.

این رسانه لبنانی گزارش داد: واشنگتن اصول را مشخص کرده است و اینکه رئیس جمهوری آینده لبنان باید با حزب الله و اهل تسنن تعامل داشته باشد.آمریکا خواهان انتخاب رئیس جمهوری است که حامی مسیحیان به ویژه با توجه به شرایط دشوار منطقه است.مسیحیان عراق و سوریه در شرایط سختی به سر می برند و غرب به دنبال حمایت از اقلیت ها در برابر گروه های تکفیری است.

النشره آورده است: در این میان مسکو به دقت تحولات لبنان را دنبال می کند.تهران به خوبی می داند که هر توافقی با غرب و به ویژه واشنگتن سبد کاملی است که همه زیرمجموعه های آن را نیز شامل می شود و واشنگتن نیز به خوبی می داند که رئیس جمهوری جدید لبنان باید مورد حمایت حزب الله باشد.

النشره در پایان می نویسد: تحرکات سعودی را می توان از طریق زیر نظر گرفتن العسیری و رایزنی ها محرمانه و آشکار وی فهمید.اما ناظران نبود دیپلماسی کشورهای حوزه خلیج فارس را سئوال برانگیز دانسته اند.آیا عربستان به سخنگوی رسمی کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شده است یا دیگر کشورها مرزهای بازی را درک کرده اند و از نقش رو به رشد ایران در سایه پراگماتیسم آمریکا واقف هستند؟آمریکایی ها منتظر نتایج جنگ در سوریه به موازات بازگشت جنگ سرد هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =