۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵

ایرنا نوشت:

دادگاهی در جنوب لبنان بطورغیابی حکم « آنتوان لحد» به عنوان مزدور رژیم صهیونیستی و فرمانده گروه موسوم به « ارتش جنوب لبنان» و همراهش «جرج طاشجیان» ملقب به «طاجو» را صادر کرد.
 دادگاه لبنانی این دو مزدور رژیم صهیونیستی را در خصوص پرونده قتل «حسن جواد نصرالله» شهروند لبنانی با استفاده از سلاح جنگی محکوم به اعدام کرده است.

مارس سال1993 حسن نصرالله با دوستانش با مقاومت ضد صهیونیستی در ارتفاعات ابورکاب همکاری می کردند و ارتش صهیونیستی با کمک آنتوان لحد موضع آنها را با گلوله توپخانه هدف گرفت و حسن نصرالله به شهادت رسید.

پدر شهید نصرالله با گرفتن وکیل شکایت کرد و بعداز 13 سال موفق شد حکم اعدام این دو وابسته به رژیم صهیونیستی را اخذ کند.

رژیم صهیونیستی بعداز حمله سال 1978 به لبنان موسوم به عملیات لیتانی مبادرت به تشکیل ارتشی مرکب از افراد محلی ساکن روستاهای جنوب لبنان و نظامیان جدا شده از ارتش لبنان کرد.

این رژیم همین سناریو را اکنون در خصوص سوریه در دست اجرا دارد.

ارتشی که با حمایت رژیم صهیونیستی تشکیل شد به ارتش جنوب لبنان و یا ارتش لحد معروف بود.

نخستین فرمانده ارتش مزدوران رژیم صهیونیستی، سرگرد « سعد حداد »بود که در سال 1984 به دلیل ابتلای به بیماری سرطان مرد و آنطوان لحد جانشین او در یک ارتش مرکب از 6000 مزدور شد.

مزدوران رژیم صهیونیستی در سال 2000 بعداز آزادسازی لبنان به داخل فلسطین اشغالی فرار کردند و آنطوان لحد همچنان در تل آویو است و یک رستوران کوچک غذاهای لبنانی با نام « بیبلوس» را اداره می کند.

وی بارها توسط دادگاه های لبنانی به اتهام جنایات زیادی که مرتکب شده ، به اعدام و زندان ابد با اعمال شاقه متهم شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =