مری هارف:با ایران در مورد جزئیاتی گفت‌وگو می‌کنیم که هیچ‌گاه تا این سطح در موردشان صحبت نکرده بودیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکرات با تهران را «بسیار جدی و واقعی» توصیف کرد، اما گفت: هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که بتوان به توافق نهایی دست یافت.

«مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه شب در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها به یادداشت اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مورد مذاکرات هسته‌ای، واکنش نشان داد و گفت مشخص نیست که بتوان به توافق نهایی با ایران دست یافت، اما مذاکرات هسته‌ای بسیار جدی پیش می‌رود و طرفین به طرزی بی‌سابقه وارد جزئیات شده‌اند.

قرار است اواسط هفته آینده -23 اردیبهشت-دور جدید مذاکرات هسته ای در وین برگزار شود.ایران گفته است در این دور از مذاکرات درباره پیش نویس توافق نهایی با 1+5 مذاکره می کند.
«مری هارف» در پاسخ به سوالی در مورد یادداشت وزیر امور خارجه ایران، گفت: «خوب، فکر می‌کنم ما در دیدگاه واقع‌بینانه اشتراک نظر داریم، اما همانطور که پیش از این هم گفته‌ایم، همه ما بر سر میز مذاکره با حسن نیت گفت‌وگو می‌کنیم. همه ما به اینکه این توافق صورت گیرد، متعهد هستیم. اما آیا این بدان معنی است که این اتفاق رخ می‌دهد؟ نظری ندارم. آیا همه ما خواهیم توانست تصمیمات دشوار اتخاذ کنیم؟ نمی‌دانم. فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از ما الان بتواند با قاطعیت به این سوالات پاسخ دهد.»

وی افزود: «اما واقعیت این است که ما داریم به طرزی بسیار جدی و واقعی در مورد جزئیاتی گفت‌وگو می‌کنیم که پیش از این هیچ‌گاه تا این سطح در موردشان صحبت نکرده بودیم. این بهترین شانسی است که تاکنون برای حل دیپلماتیک این موضوع داشته‌ایم. ما نسبت به شانس‌هایی که داریم، واقع‌گرا هستیم. شما شنیدید که رئیس‌جمهور گفت شانس 50-50 است. اما ما با علم به اینکه این بهترین و موثرترین فرصت برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، وارد مذاکرات شده‌ایم و متعهدیم تا تلاش خود را برای به نتیجه رساندن آن، انجام دهیم.»

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    42 1
    با آرزوی موفقیت برای هر دو طرف.
  • بی نام UA ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    10 2
    در شرایط فعلی بهترین دوستان ایران میتوانند آمریکا و اروپا باشند ،،،نه روسیه و چین ...اسرار نکنید ...روسیه و چین فقر را برای دوستانشان به ارمغان می آورند .
  • آرزو IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    15 1
    با آرزوي موفقيت براي طرف موفق.
  • ایرانی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    9 0
    یه سوال داشتم؟ خواستم بدونم این خانم مری ازدواج کردن یا مجردن؟