تسنیم نوشت:

مرجعیت دینی خواستار اعلام نتایج انتخابات در سریعترین زمان ممکن شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المسله، شیخ عبد المهدی الکربلائی در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت که مرجعیت دینی خواستار اعلام سریع نتایج انتخابات عراق شده است.
وی اظهار داشت : مرجعیت دینی از تشکل های پیروز و نامزدهای برنده خواست که در قبال ملت عراق حسن نیت داشته باشند.
شیخ عبدالمهدی الکربلایی اعلام کرد: میزان مشارکت در انتخابات بر اساس آمار کمیته مستقل انتخابات 60 درصد است که آمار خوب و بالایی در مقایسه با کشورهای دیگر شرایط امنیتی و خدماتی بهتری دارند محسوب می شود و این نشان دهنده هوشیاری بالای عراقی ها و احساس مسئولیت آنهاست.
وی افزود: این میزان مشارکت امید زیاد مردم به تغییرات بهتر را نشان می دهد.باوجود سرخوردگی،عدم رضایت از وضعیت 10 سال گذشته،خطرات امنیتی که مردم را تهدید می کرد مردم بسیار مشارکت خوبی داشتند و این سبب احترام مردم عراق نزد ملل دیگر می شود.
الکربلایی تاکید کرد: مرجعیت از همه عراقی ها تشکر می کند و امیدوار است که این تجربه انتخاباتی گامی مهم به سوی تغییرات ملموس باشد و در این میان عملکرد کمیته مستقل انتخابات و برگزاری روان انتخابات با به کارگیری ابزارهای پیشرفته قابل تقدیر است و حرفه گری آن را نشان می دهد که امیدواریم در اعلام نتایج نیز این گونه عمل کند به ویژه که آرای ملت مسئولیتی بر گردن آنهاست.امیدواریم که مشکلات فنی مربوط به تجهیزات انتخاباتی نیز حل شود به ویژه که تعدادی از شهروندان نتوانستند با وجود تمایل رای دهند.خواستار دقت و شفافیت در شمارش و تسریع در اعلام نتایج نهایی انتخابات برای از بین بردن هر گونه شبهه هستیم.
وی بیان کرد: همه منتظر نتایج انتخابات هستند و همه امیدوار به تغییرات هستند.مرجعیت از تلاش شبانه روزی دستگاه های امنیتی برای فراهم آوردن امنیت برای شرکت کنندگان در انتخابات نیز قدردانی می کند و از عمل فدارکارانه یکی از نیروهای امنیتی که با درآغوش کشیدن عامل انتحاری در شمال صلاح الدین خود را فدای مردم کرد تمجید می کنیم.
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا همچنین خواستار عمل به وعده های انتخاباتی از سوی نامزدهای پیروز انتخابات شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =