سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید احمدی نژاد با شعارهای اصولگرایانه پیروز شد اما اصولگرایان اختلافات اساسی با تفکر احمدی نژاد داشتند.

سیدکمال سجادی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به تحرکات طیف نزدیک به احمدی نژاد و خود وی برای بازگشت به فضای سیاسی کشور، گفت: زمان احمدی نژاد و جریان او سپری شده است. آنها 8 سال زمان داشتند که کار کنند، برخی کارها هم کردند که مثبت بود، برخی کارهایشان هم منفی بود، ولی فارغ از نقاط ضعف و قوت آنها باید گفت دوران آنها دیگر سپری شده است.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد یک تفکر را نمایندگی می کرد، افزود: آن تفکر دیگر جایی در افکارعمومی و ساختار سیاسی کشور ندارد و اگر خود آنها هم بخواهند به سیاست و قدرت بازگردند، این ساختار قدرت است که دیگر پذیرای این تفکر نیست. البته به عنوان یک شهروند می توانند در قالب حزب یا تشکل سیاسی فعالیت داشته باشند ولی اینکه بتوانند ساختار قدرت را به نفع خود بازمهندسی و سازماندهی کنند بعید است که برایشان این فضا محقق شود.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه دنیای سیاست، دنیای ممکنات است، تصریح کرد: البته ممکن است شرایطی هم پیش بیاید که فضا را برای بازگشت به سوی احمدی نژاد فراهم سازد. مانند اینکه عملکرد دولت فعلی چگونه باشد و اینکه اگر مردم وارد فضای مقایسه ای شوند که مثلا عملکرد دولت احمدی نژاد خوب بود و دولت روحانی خوب نیست ممکن است فضای بازگشت او فراهم شود ولی در شرایط کنونی جایی برای احمدی نژاد و تفکر و جریان او در ساختار قدرت وجود ندارد.

وی درخصوص برخی اظهارات مطرح شده از سوی نزدیکان احمدی نژاد مانند جوانفکر در خصوص اینکه اگر احمدی نژاد کاندیدای انتخابات 96 شود، پیروز خواهد بود، گفت: اینها آرزوهای اطرافیان آقای احمدی نژاد از جمله جوانفکر است و می توانند این آرزو را بکنند اما واقعیت آن چیزی نیست که آنها بیان می کنند. در دو سال آخر دولت احمدی نژاد دیدیم که چه مشکلات زیادی در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر کشور تحمیل شد. این مشکلات و حاشیه آفرینی ها چیزی نیست که به سرعت از اذهان مردم پاک شود. اقای جوانفکر آرزوی خود را بیان کرده اما فضای فعلی سیاست کشور جایی برای تفکر احمدی نژادی ها نیست.

سجادی ادامه داد: ممکن است آنها بخواهند با شعار و شیوه جدید به سیاست برگردند و فعال شوند. آنها هم باید متوجه شده باشند که تفکر احمدی نژاد دیگر مقبول ساختار قدرت کشور نیست. آنها 8 سال فرصت داشتند، کارهای مثبتی کردند، کارهای منفی کمی هم نداشتند.

این چهره اصولگرا در بخشی دیگر از اظهارت خود با اشاره به برخی فضاسازی های جریان اصلاح طلب برای اصولگرا جلوه دادن احمدی نژاد و قرار دادن او در کنار جریان اصولگرا، اظهار داشت: اتفاقا اصولگرایان اختلافات اساسی با تفکر احمدی نژاد داشتند. بسیاری از طیف های اصولگرا از منتقدان جدی دوران ریاست جمهوری او بودند.

وی تصریح کرد: البته احمدی نژاد از نردبان اصولگرایی بالا رفت و با شعارهای اصولگرایانه پیروز انتخابات شد اما در ادامه کار رفتارهایش آنگونه نبود که مورد تایید جریان اصولگرا باشد. خصوصا حاشیه آفرینی هایی جریان انحرافی که مورد حمایت او بودند به هیچ وجه مورد تایید ما نبود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: ممکن است برخی رفتارهای او به تفکرات اصولگرایان نزدیک باشد، همانطور که برخی رفتارهای امروز اقای روحانی اصولگرایانه است. احمدی نژاد هم با همین شعارها و حمایت اصولگرایان به صحنه آمد و پیروز شد اما حاشیه افرینی های خودش و برخی افراد منتسب به جریان انحرافی باعث شد راهش از اصولگرایی جدا شود.

وی گفت: امروز حتی جبهه پایداری که همواره سنگ احمدی نژاد را به سینه می زد هم می گوید ما طرفدار تفکر او نیستیم و ارتباطی با او نداریم. جریان اصولگرا یک جریان ریشه دار و اصیل است و افرادی مانند احمدی نژاد نمی توانند به این جریان لطمه و آسیبی بزنند و اصولگرایی مسیر خود را طی خواهد کرد.
29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    مگر شما نمی گویید اینها آرزوی اطرافیان احمدی نژاد است؟؟ خوب بگذارید بیایند در صحنه عمل و ببینند شما راست می گویید. راستی اگر احمدی نژاد شعارهای اصولگرایی می داد پس چرا در سال 84 نامزد منتخب اصولگرایان نبود؟؟ چرا در سال 88 نهادهای اصلی اصولگرایی از وی حمایت نکردند؟؟ آقای سجادی شما راست می گویی اما بگذار بیایند و در صحنه عمل ببینیم شما درست می گویید و احمدی نژآد خاتمه یافته یا نه؟؟
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
      2 1
      همون کارهای مثیت ادعایی مطرح و نقد بشود تا ببینیم چقدر مثیت بوده1
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    4 2
    دولت احمدی نژاد دو سال از تاریخ انقضای مصرفش بیشتر حکومت کرد. دیگه الآن که ترشیده محسوب میشه.
  • رضاا A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    3 4
    تورو خدا دیگه نزارید برگرده تورو خدا تازه از دستش راحت شدیم تازه داره فضا آروم میشه نزارید بازم بیاد گرونی بیاره مردم رو بدخت کرد قدرت خرید رو از مردم گرفت همه چیزو از جمله نان اب برق ماشین خانه و همه چیزو گرون کرد التماسش میکنیم که برنگرده بره
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    4 1
    همه نیروهایتان اصول گرایان را جمع کنید صدتا نمیشوید
  • محمد A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    3 3
    دوران توهم و تاریخ مصرف این فرد و افکارش تمام شده است . ایشان و اصولگرایان دو روی یک سکه هستند که در گذشته ضربات سختی به کشور زدند . و تاوان آن را ملت سالیان متمادی خواهد پرداخت
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    2 2
    بحث بر سر احمدی نژاد و یا کسی دیگه ای نیست بحث بر سر تفکر شما و امثال شماست که حاکمیت مردم و آزادی انتخاب آنها را نمی پذیرید.
  • Habiballah ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    3 1
    شايد بتوان با جرات گفت بزرگترين اشتباه اصولگرايان ميتونه همين بازگشت احمدي نژاد و اطرافيانش باشه كه باعث فروپاشي اصولگراها ميشه.
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    3 1
    حالا که همه چیز خراب شده پای خودتان را عقب می کشید احمدی نژاد اگر این کارها را کرد با حمایت های بی حساب و کتاب شماها بود با اینجور حرف زدن ها بجایی نمی رسید حداقل یک عذر خواهی می توانستید بکنید
  • یا A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    8 0
    شما ها جه کار کردین مگه وضع ما خوب شده من بیکار شدم با دو فرزند مستاجر و 400 هزار تومان اجاره
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    3 5
    احمدی نژاد کاملا نباید شروع میشد که همه چیز را بی نظم کند
  • مجید از مراغه IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    2 4
    احمدی نزاد نماینده و کاندید اصولگرایان بود و هیچ شک وشبهه ایی در ان نیست ولی اگر کسانی میخواهند از احمدینزاد عبور کنند تنها یک راه وجود دارد و انهم عذرخواهی از بیشگاه ملت است و مردم قسم حضرت عباس را باور نمیکنند چون هم دم خروس دیده شده و هم مردم کم حافظه نیست و نیازی نیست اصلاح طلبان چیزی را بگویند واقعیتها را همه میدانند . از روز اول سران اصلاح طلبان با احمدینزاد مخالف بودند و اعلام کردند در اینده چه مشکلاتی با ریاست جمهوری احمدینزاد بوجود خواهد امد و امروز شاهد هستیم هشدارهای اقایان رفسنجانی و میر حسین موسوی درست بوده است
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    3 4
    این روزها عده ای با حمله به دولت آقای روحانی میخواهند جلوه دهند که عملکرد ایشان صحیح نیست اما با دوسال آخر دولت احمدی نژاد که همه جوره لطمه به کشور و مردم واقتصادزدهیچکس اورا به استیضاح نکشاند فقط حرفش زده شدچرا نمیگذارید آقای روحانی با توجه به شرایط حساس کشورکارشان را ادامه دهند؟احمدی نژادچندی پیش گفته بود که این دولت بزودی می رود نکند ایشان بازهاله نوردورسرش است و بهش وحی شده؟متاسفم برای کسانی که دم از انقلاب و اسلام میزنند اما همه جوره با رئیس جمهورفعلی که فقط10 ماه است با آن همه کاستی های دولت قبل سرکارآمده سر ستیز دارند؟اینها همان دشمن های داخلی هستند که ازصدجوردشمن خارجی بدترند
  • مهدی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    2 3
    شما ها ازش حمایت کردید حالا کی بود کی بود من نبودم توبه کنید و عرصه سیاست را رها
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    3 3
    جدا"جملات قابل تاملي ايراد فرمودند :" فارغ از نقاط ضعف و قوت آنها باید گفت دوران آنها دیگر سپری شده است" يا"تفکر احمدی نژاد دیگر مقبول ساختار قدرت کشور نیست"و يا " جایی برای احمدی نژاد و تفکر و جریان او در ساختار قدرت وجود ندارد" ...، واي به حال مملكتي كه تفكر احمدي نژاد ديگر مقبول ساختار قدرت ان كشور نباشد البته دقيقا" اصل مطلب هم همين است كه ساختار كثيف ولجن قدرت وثروت تفكر احمدي نژاد را نمي خواهد نه مردم مظلوم وبيچاره ...راستي استاد شما كه يك جريان ريشه دار وتاريخي هستيددر كدام انتخابات پيروز بوديد؟البته طرفداران بيشمارتفكر شما را هم در انتخابات مخصوصا" انتخابات رياست جمهوري 92 ديديم ..
  • ارش IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    6 1
    به نظر من این اقا باید دهنشو اب بکشه اسم حاج محمود رو بیاره گرونی بنزین روتونو کم نکرد
  • مهدی IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    8 0
    ای نون به نرخ روز خور ها.. حالا که احمدی نژاد از کار بی کار شده می گین باهاش مخالفین.. پس چی شد اون هشت سالی که هی ازش تعریف می کردین؟؟؟ :