۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

تسنیم نوشت:

مقاله «کامل ابو جابر» وزیر خارجه اسبق اردن درباره رژیم صهیونیستی باعث بروز بحران در روابط دو طرف شد و در پی آن سفیر اردن به وزارت خارجه این رژیم احضار شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه «بانوراما الشرق الأوسط»، «ولید عبیدات» سفیر اردن در تل آویو به دلیل چاپ مقاله وزیر خارجه اسبق این کشور درباره رژیم صهیونیستی در یکی از روزنامه‌های اردنی، به وزارت خارجه این رژیم احضار شد اما به گفته منابع دیپلماتیک سفیر اردن اعتنایی به این احضاریه نکرده و از مراجعه به وزارت خارجه خودداری کرده است.
رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم به شدت از مقاله ابو جابر که در روزنامه «جردن تایمز» چاپ امان منتشر و طی آن وی از عبارت‌های یهودی ستیزی استفاده کرده است، به خشم آمده است.
رژیم صهیونیستی همچنین نامه اعتراض آمیزی در این باره به وزارت خارجه اردن ارسال کرد.
بر پایه این گزارش، ابو جابر در مقاله خود از کتاب هیتلر رهبر نازی‌های آلمان به منظور انتقاد از اسرائیل، اقتباس کرده است.
از سوی دیگر «سمیر برهوم» سردبیر روزنامه «جردن تایمز» گفت که سفارت رژیم صهیونیستی در امان خواستار عذرخواهی این روزنامه از این رژیم به دلیل چاپ این مقاله شده بود اما روزنامه این درخواست آنها را رد کرده و حاضر به عذرخواهی نشد.
برهوم اظهار داشت که رژیم صهیونیستی مقاله وزیر خارجه اسبق اردن، را «ضد یهود» و در راستای انتقاد از سیاست‌های این رژیم دانسته است.
وی افزود: این مقاله وی در راستای آزادی بیان در این روزنامه منتشر شد و بیانگر دیدگاه صاحب مقاله است.
وی اظهار داشت که جردن تایمز یک روزنامه مستقل اردنی است و هیچ کس در امور داخلی آن دخالت نمی‌کند و اسرائیل نیز حق اعتراض در خصوص امور مطبوعاتی را ندارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =