۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۶

رسانه های فرانسوی از اخراج یک شهروند الجزایری از فرانسه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، دولت فرانسه یک شهروند الجزایری را به جرم پیوستن به گروههای تروریستی در سوریه اخراج کرد. این شهروند الجزایری که اقامت فرانسه داشت، در ماه فوریه برای پیوستن به گروههای جهادی به ترکیه رفته بود، اما توسط مقامات این کشور در یک اتوبوس که به سمت سوریه میرفت، دستگیر شد.
روزنامۀ فیگارو دربارۀ این شهروند الجزایری می نویسد: او در سال 1980 به فرانسه آمد و کارت اقامت داشت. او یکی از اعضای گروه جنبش اسلامی رادیکال در سوریه بود که نقش مهمی در جمع آوری افراد و اعزام آنها به سوریه و افغانستان داشت.
وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که مقامات ترکیه این شهروند الجزایری را به فرانسه تحویل داده اند و فرانسه نیز بلافاصله پس از دریافت آن، این شهروند الجزایری را اخراج و به کشورش فرستاد. این الجزایری، دو شخص دیگر را که مقیم منطقه ساووآ بودند را نیز معرفی کرده است که آنها نیز مبارز و جنگجو به سوریه و افغانستان ارسال می کردند.
لازم به ذکر است که به گفتۀ برنارد کازنوو، وزیر، وزیر کشور فرانسه، نزدیک به 285 شهروند دارای تابعیت فرانسوی در سوریه می جنگند. همچنین 120 نفر از آنها در حال رفت و آمد به سوریه و فرانسه هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =