۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۰

ایسنا نوشت:

منابع دیپلماتیک از آغاز مذاکرات درباره تعیین جانشین به جای اخضر ابراهیمی خبردادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تصمیم گرفته است در آینده نزدیک استعفا کند و در حال حاضر چندین نامزد احتمالی برای جانشینی این دیپلمات الجزایری وجود دارد که از میان آن‌ها کمال مرجان، وزیر خارجه سابق تونس است.

بیش از یک سال است که ابراهیمی اعلام کرده است که در فکر ترک این پست است. وی به خبرنگاران در نیویورک گفته بود هر روز به فکر استعفاست.

ابراهیمی ظرف چند روز آینده در نیویورک خواهد بود و قرار است روز جمعه با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نشست داشته باشد.

دیپلمات‌ها در شورای امنیت اعلام کردند که وی سفیران کشورهای شورای امنیت را در سیزدهم ماه مه در جریان تلاش‌هایی قرار خواهد داد که تا کنون در زمینه پایان جنگ داخلی در سوریه با شکست رو به رو شده است.

یک دیپلمات برجسته غربی به خبرنگاران گفت: ابراهیمی قصد دارد در زمانی که در نیویورک است استعفای خود را اعلام کند.

یک مقام برجسته سازمان ملل به رویترز اعلام کرد: مساله الان این نیست که آیا ابراهیمی خواهد رفت یا کی خواهد رفت. مساله مهم این است که رفتن او در آینده نزدیک حتمی است.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل درباره گفته‌های دیپلمات‌ها درباره استعفای قریب الوقوع ابراهیمی اظهارنظری نکرد و گفت: دبیرکل سازمان ملل تعیین کننده نقشی است که ابراهیمی خواهد داشت و هیچ پیشداوری درباره امور شخصی نمی‌کنم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =