تسنیم نوشت:

رئیس جمهوری موقت اوکراین ضمن اذعان به از دست دادن کنترل مناطق شرقی این کشور، اعلام کرد که نیروهای ارتش به خاطر تهدید نظامی روسیه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی؛ الکساندر تورچینوف، رئیس جمهوری موقت اوکراین اعلام کرد به علت تهدید تجاوز روسیه، ارتش این کشور در حالت "آماده‌باش کامل" به سر می‌برد.
تورچینوف همچنین اذعان کرد که کی‌یف نمی‌تواند وضعیت مناطق شرقی این کشور را کنترل کند.
وی در سخنانی در نشست امروز شورای استانداران اوکراین اظهار داشت: این خطر واقعی وجود دارد که روسیه جنگی را علیه اوکراین به راه اندازد و (به همین خاطر) نیروهای نظامی ما در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
رئیس جمهوری موقت اوکراین از اعضای حاضر در این نشست خواست تا هرچه سریعتر گروه‌های شبه‌نظامی محلی وفادار به کی‌یف را ایجاد کنند.
وی تأکید کرد: برای حمایت از دیگر مناطق کشور در مقابل چنین تهدیداتی ما باید قابلیت این را داشته باشیم که نیروهای خود را به سرعت اعزام کنیم.
تورچینوف همچنین با اشاره به اینکه کی‌یف نمی تواند کنترل اوضاع را در مناطق شورشی شرقی این کشور به دست بگیرد، اظهار داشت: برخی نیروهای امنیتی و انتظامی با سازمان‌های تروریستی همکاری دارند.
وی در ادامه گفت: اولویت کنونی ما جلوگیری از گسترش تهدید تروریست‌ها به دیگر مناطق اوکراین است.
رئیس جمهوری موقت اوکراین همچنین اظهار داشت: براساس شناختی که از تجربه (حوادث) یورومیدان کسب کرده‌ایم، کاربرد زور کافی نیست. این وضعیتی است که ما در شرق اوکراین با آن مواجه شده‌ایم.
وی پیشتر در سخنرانی تلویزیونی روز سه‌شنبه خود اعلام کرده بود که وضعیت شرق این کشور "بیانگر انفعال،‌ یاری‌نرساندن و تاحدودی خیانت است" و متعهد شده بوده تعداد زیادی از مقامات ارشد در مناطق شرقی اوکراین را از کار برکنار کند.
این اظهارات در شرایطی بیان شده است، که طی دو روز گذشته شهرهای لوهانسک و هورلیوکا به کنترل مخالفان درآمده و معترضان توانستند بر ساختمان‌های دولتی و مراکز پلیس در این شهر سیطره یابند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =