۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶

مهر نوشت:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "جفری پیات" سفیر آمریکا در کی یف، اعلام کرد در صورتی که نظامیان روس از مرز روسیه با اوکراین عبور کنند با واکنش تند و اجتناب ناپذیر مواجه می شوند.

این برای نخستین بار است که سفیر آمریکا در اوکراین روسیه را تهدید می کند و بدین ترتیب تقابل مسکو و واشنگتن در مورد کی یف وارد مرحله جدیدی می شود.

از سوی دیگر بعد از اعزام نیروهای آمریکایی به کشورهای همسایه روسیه همچون لتونی، لیتوانی و استونی، فرانسه و انگلیس نیز اقدام به اعزام هشت فروند جنگنده به لیتوانی کرده اند.

این تهدید و اعزام جنگنده ها در حالی انجام می شوند که عصر روز گذشته شرق اوکراین مجددا ناآرام شد و در شهر لوهانسک جدائی طلبان اقدام به تسخیر ساختمان های دولتی کردند.

بر اساس این گزارش، جدائی طلبان حاضر در شرق اوکراین اقدامات خود را در شهر لوهانسک از سر گرفته اند به طوری که شب گذشته دفتر استانداری و دادستانی این شهر به اشغال آن ها در آمد. بر همین اساس یک مرکز پلیس نیز در این شهر از سوی جدائی طلبان مورد حمله قرار گرفت.

تحولات روز گذشته در لوهانسک در حالی رخ داد که چند روز قبل ایتارتاس از تشکیل "جمهوری مردمی" در این شهر از سوی جدائی طلبان خبر داده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    11 13
    آمريكا فقط بلده زورشو به رخ كشورهاي جهان سوم بكشه مطمئنا اگه كاره اي بود تا الان انجامش ميداد
    • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
      1 1
      منطق ،آرزوی من برای تمام مردم خوب سرزمینم است
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    3 1
    چرا حرف مفت از خودت در وکنی ، جیگررررر
  • محمد A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 1
    قرار نیست هر شهری که داعیه جداطلبی و استقلال داره خود مختارش کنن اگه اینجوری باشه کشور عزیز ما هم باید چند قسمت بشه عرب نشین کرد نشین ترک نشین و.....