۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳

ایرنا نوشت:

به گزارش ایرنا، ˈدمیتری راگوزینˈ معاون امور دفاعی و فضایی نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی توییتر از تحریم های آمریکا علیه بخش فضایی روسیه انتقاد کرد.

وی با کنایه افزود: آمریکا پس از تشدید تحریم ها علیه روسیه می تواند فضانوردان خود را با کمک تور ویژه پرش به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند.

به گزارش ریانووستی، آژانس فضایی آمریکا (ناسا) به این سخنان راگوزین واکنش نشان داده و ˈآلارد بیوتلˈ سخنگوی این آژانس اعلام کرد ناسا هیچ تغییری در موضع روسیه در مورد همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی نمی بیند.

وی افزود: ناسا به همکاری با آژانس فضایی فدرال روسیه برای تامین شرایط فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی ادامه می دهد.

سخنگوی ناسا با ادعای این که مراکز صنایع فضایی روسیه مورد تحریم قرار نگرفته اند، اظهار داشت: پیش بینی سیر اوضاع در مورد احتمال خودداری روسیه از اعزام فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی زودهنگام است.

بیوتل از پاسخ به زیان های بخش فضایی آمریکا ناشی از تحریم های این کشور علیه روسیه خودداری کرد و گفت: در مورد احتمالات اظهارنظر نمی کنیم.

آمریکا روز دوشنبه 17 شرکت و 7 مقام روس را تحریم کرد که از آن جمله سازمان فناوریهای پیشرفته روسیه است که بخشی از فعالیت های آن به امور فضایی مربوط می شود.

ناسا همکاری ها با روسیه را در بخش های فضایی به استثنای ایستگاه فضایی بین المللی متوقف کرده است.

روسیه در دو سال اخیر که شاتل های آمریکایی از پرواز بازایستاده اند فضانوردان آمریکایی را با فضاپیماهای سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل می کند.

ایستگاه فضایی بین المللی طرحی بین المللی با ارزش بیش از یکصد میلیارد دلار است که 13 سال فعالیت می کند و انواع آزمایش ها در شرایط فضایی در این مرکز تحقیقاتی انجام می گیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =