۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴

ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری روسیه در حاشیه یک نشست عنوان کرد که اروپا قصد دارد مسئولیت حوادثی را که در اوکراین رخ می‌دهد بر گردن تنها یک طرف بیاندازد.

به گزارش صدای روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: می‌توان تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را این گونه شرح داد که آن‌ها به دنبال این هستند تا یک طرف را مسئول بحران اوکراین بنامند. اما من دلیلی برای توجیه تحریم‌ها نمی‌بینم زیرا هیچ ارتباطی بین حوادث اوکراین و روسیه وجود ندارد.

پوتین گفت که کشورهای غربی از سناریوی زور استفاده کردند تا راه حلی برای بحران اوکراین بیابند اما پس از آنکه نتایج این موضع را متوجه شدند سعی کردند تا یک طرف دیگر را مسئول این اتفاقات بنامند اما روسیه در واقع هیچ ارتباطی با این حوادث ندارد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه تصریح کرد: من دور اول تحریم‌ها را اقدامی غیرقانونی و خصمانه علیه روسیه می‌دانم که بدون شک برای روابط روسیه با آمریکا و اروپا زیانبار خواهد بود. اما دور دوم تحریم‌ها را نمی‌توانم توضیح بدهم.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که کرملین احتیاجی ندارد تا علیه آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی اعمال کند اما نسبت به پیامدهای احتمالی برای شرکت‌هایی که در بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه حضور دارند، هشدار داد.

پوتین ادامه داد که اتفاقات اوکراین به خودی خود نشان می‌دهند که چه کسی از ابتدا در پشت این حوادث قرار داشته است اما آمریکا ترجیح داد که در پشت پرده باقی بماند.

وی همچنین عنوان کرد که اتفاقی که در اوکراین رخ داد یک کودتای خلاف قانون اساسی و تصاحب قدرت بوده است و هر چند بسیاری از اوکراینی‌ها از این اقدام حمایت کردند اما بسیاری دیگر نیز با آن مخالف بودند و حقوق قانونی این افراد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

پوتین هم‌چنین با بیان اینکه حکومت فعلی اوکراین به هیچ وجه دموکراتیک نیست، تصریح کرد که هیچ سرباز یا نیروی امنیتی روسی در اوکراین حضور ندارد.

وی سپس به ارائه راه حل برای تنش‌ها در اوکراین پرداخته و گفت که همه طرف‌های درگیر باید پشت میز مذاکره نشسته و به توافق ژنو احترام بگذارند.

به گفته او این اقدام به این معنی است که مقامات کی‌یف نیز باید گفت‌وگوی مستقیم با مردم را آغاز کرده، رادیکال‌های "رایت سکتور" را خلع سلاح کرده و ساختمان‌هایی را که در کی‌یف "اشغال" کرده‌اند، تخلیه نمایند.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =