شاید بهروز عطایی به کادرفنی تیم‌ملی والیبال اضافه شود.

مهری رنجبر: البته این اتفاق خیلی سخت است. آن هم به دلیل اینکه عطایی اعتقاد خاص خودش را دارد. او حاضر نیست که فقط تمرین‌دهنده باشد، مثل زمان ولاسکو که ترجیح داد بیرون گود بماند و نظاره‌گر، کاری که هم‌قطارانش نکردند. او اعتقاد دارد که‌شان مربیان ایرانی باید حفظ شود. عطایی حالا هم برای آمدن به کادرفنی تیم‌ملی با سرمربیگری کواچ شرط دارد. خودش می‌گوید: «وقتی حرف از آمدن کواچ شد، با من هم صحبت کردند اما شرط که نه، خواسته‌ام یک چیز بود‌؛ نشستن روی نیمکت تیم‌ملی. فقط تمرین‌دهنده نباشم.»

او این مسئله را باور خودش می‌داند: «من باورهایی دارم و به آن اهمیت می‌دهم. ما خودمان باید‌ شأن مربیان ایرانی را حفظ کنیم. کمک کنیم تا جایگاه مربیان ایرانی محقق شود.» به خاطر همین است حالا که کواچ نیامده، عطایی هم در اردو نیست. او فعلاً صبر می‌کند تا کواچ برسد. البته با وجود چورا و حسین معدنی کار کمی سخت می‌شود: «دبیر فدراسیون با من صحبت کرده اما حالا کواچ، چورا را انتخاب کرده است. به‌ هر ‌حال با فدراسیون صحبت شده است. منتظریم تا کواچ بیاید و صحبت کند تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

به نظر عطایی ارزش را ایرانی‌ها باید به خودشان بدهند: «همه تیم‌ملی را دوست دارند اما خودمان باید برای هم ارزش قائل شویم. پروسه‌ای که مربیان ایرانی در زمان ولاسکو داشتند را نمی‌پسندیدم. باید کاری کنیم که‌ شأن مربیان ایرانی حفظ شود. حالا هم باید فدراسیون رایزنی کند تا نیمکت فقط برای سرمربی خارجی باشد و دستیارانش مربیان ایرانی‌ای باشند که به آینده والیبال ایران کمک کنند. نیمکت تیم‌ملی وزن دارد و قیمت. نباید ارزان فروخته شود. می‌دانم که فدراسیون هم همین نظر را دارد.» سرمربی کاله معتقد است باید تجربه ارزشمند لیگ جهانی و قهرمانی جهان را ایرانی‌ها صاحب شوند: «تجربه مسابقه‌های مهم باید به مربیان ایرانی برسد حتی اگر آنها سرمربی نباشند اما می‌توانند در باشگاه‌های ایران کمک کنند. لیگ جهانی و قهرمانی جهان درس‌های زیادی برای مربیان دارد. فدراسیون هم باید برای مربیان ایرانی هزینه کند.»

پیوستن احتمالی عطایی در حالی این روزها سر زبان‌هاست که محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال ترجیح می‌دهد خیلی صریح این مسئله را تأیید نکند: «ما هنوز کاری نکرده‌ایم. البته دید فدراسیون این است که تا می‌تواند شرایط را برای مربیانی مهیا کند که آینده والیبال را می‌شود به دست‌شان سپرد. با اینکه صحبت‌هایی شده اما هیچ ابلاغی برای هیچ مربی‌ای نزده‌ایم. پس مسئله خاصی وجود ندارد. هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم.» او با اینکه تأکید دارد حالا فدراسیون برای آینده والیبال روی مربیانش سرمایه‌گذاری می‌کند اما به کواچ هم حق می‌دهد دستیارش را خودش انتخاب کند: «ما می‌خواهیم مربیان ایرانی بیشتری در تیم‌ملی باشند اما کواچ هم حق دارد که دستیارش را خودش انتخاب کند، مثل حقی که به مربیان تیم‌های نوجوانان و جوانان داده‌ایم.» 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    18 4
    مربیان ایرانی اگر میتوانستند کاری انجام دهند قبل از ولاسکو انجام میدادند......