رییس جمهور با انتقاد از برخی تخریب ها و اتهامات علیه دولت تاکید کرد هنوز به مقطعی که برخی مسائل را بیان کنم نرسیده ایم و از این موضوعات عبور می کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در ادامه گفتگوی تلویزیونی خود با مردم در پاسخ به سوالی درباره سیاست های تنش زدایی و تعامل دولت در عرصه سیاست خارجی، اظهار داشت: در روز ثبت نام انتخاباتی در وزارت کشور به مردم گفتم من اگر موفق شوم مسیر من آشتی در داخل و آشتی با دنیا است. ما مسیر صلح و آشتی را شروع کردیم، ادامه دادیم و ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه کلید ما در اختیار مردم است، افزود: کلید ما حضور، تلاش و اعتماد مردم و تدبیر آنها است. و همچنین اعتماد متقابل ما به آنها است.

رییس دولت با اشاره به اینکه در سیاست خارجی قدم‌های بسیار بلندی برداشته شده است، گفت: نکته مهم در سیاست خارجی این است که باید حواسممان جمع باشد که قدم‌های محکم، استوار و حساب شده برداریم. تحریم ظلم بزرگی بر دولت و ملت ما بود. ملت ما ضرر کرد، دنیا هم ضرر کرد. یک تعداد معدودی متاسفانه سود بردند. ارقام و اسامی برخی از این افراد اعلام شد. یک نفر 9 هزار میلیارد تومان پول مردم را برداشت وهنوز هم نمی‌دانیم چه زمانی وصول می شود. اینها نتیجه‌های تحریم است، تحریم شفافیت را در جامعه و اقتصاد از بین می برد.

اهم اظهارات رییس جمهور در ادامه می آید:
*مردم ما خوشحال می شوند که تحریم برداشته شود. اقلیت ناچیزی هم از برداشته شدن تحریم‌ها عصبانی هستند. چون از این تحریم سوء استفاده کردند. برخی تخریب‌ها هم از این موضوع ریشه می گیرد.

*یک هدف تخریب‌ها این است که دولت را به حاشیه پردازی مشغول کنند و نگذارند دولت راه خودش را ادامه دهد. اینکه عده ای راه دولت را نپسندند اشکالی ندارد. نقد بکنند کار خوبی است، حتی نقد سازنده لازم است و ما استقبال می کنیم اما اتهام، دروغ، تخریب و هوچی بازی را که عده‌ای شروع کردند من به مقطعی نرسیدیم که لازم بدانم بیایم برای مردم توضیح دهم و ما عبور می کنیم اینها به دنبال آن هستند که دولت را از مسیر خود خارج کنند.
*این مهم است مردم ما باید مطلع باشند که دولت به عنوان خادم هدف بهبودی زندگی مادی و معنوی مردم را دنبال می‌کند و از این مسیر غافل نمی‌شود. عده‌ای دل‌شان نمی خواهند دولت موفق شود یا قواعد بازی را بلد نیستند یا مسیر دیگری را دنیا می کند. دولت از نقد سازنده به شدت استقبال می کنند اما هرجا دروغ و تخریب است به معنای مخالف با منافع ملی و دستور رهبری است.

*امسال سال فرهنگ و اقتصاد است، فرهنگ از اخلاق، ادب و تعامل و برادری آغاز می‌شود. ما در بحث فرهنگ باید راست بگوییم، نباید دروغ بگوییم، نباید تهمت بزنیم، نباید افترا بزنیم و شایعه پراکنی کنیم. الان نیازی نمی بینیم که بیشتر توضیح دهم چون مردم ما آگاه هستند.

*هدف ما در سیاست داخلی و خارجی آشتی بوده است. روابط امروز ما با دنیا بهتر از گذشته است. جایگاه ونفوذ ایران در دنیا بهتر از گذشته شده است. ما هم با همسایگان و غیر همسایگان خود روابط خوبی پیدا کردیم.در بین همسایگان شاهد تحول خوبی با روسیه در بعد سیاسی و اقتصادی خواهیم بود. شاهد تحول خوب در روابط با چین در ماه های آینده خواهیم بود.

*مخصوصا در زمینه رفع تحریم و شکستن تحریم ما گام اول را برداشتیم. امروز خرید کالاهای اساسی روال معمولی را طی می کند و روال ایام تحریم نیست. در کالاهای اسااسی و دارو چه دولت و چه شرکت‌های خصوصی برای واردات به راحتی ال سی در شعبات مختلف خارجی باز می‌کنند و جنس وارد می شود. برخلاف ماه‌های قبل که کل پول از طریق واسطه پرداخت می شد و خطراتی داشت.

*این غیر از آن پولی است که بلوکه شده و در حال واریز شدن است. کلا شاهد یک تحول در نظام خرید خصوصا کالاهای اساسی و دارو هستیم.

*ضمن اینکه ما در زمینه دستیابی به توافق نهایی با 1+5 قدم های خوبی برداشتیم. از تیم مذاکره کننده، وزارتخارجه و از همه ارگان هایی که در کنار وزارتخارجه فعالیت می کنند تشکر می‌کنم. اینها سربازان خط مقدم سیاست خارجی هستند و انشاالله روندی که پیش می رود روند پایان تحریم خواهد بود. آنچه مربوط به منافع ملی است مساله دولت نیست مساله کل کشور و ملت است. وضع درآمدهای ارزی ما در سال جاری به مراتب از سال گذشته بهتر خواهد بود.

* یک عده ای معتقد هستند که ما همیشه با دنیا جنگ خواهیم داشت و نمی توانیم روابط مان را معقول کنیم. من این را نمی پذیرم و هیچگاه قبول نداشتم. این به معنای این نیست که با همه دنیا روایط صمیمی داشته باشیم. شرایط ما با آمریکا دشوار بوده و خواهد بود. کشوری که سال ها روابط خصمانه با ما داشته و هنوز هم دارد به زودی حل و فصل نخواهد شد اما می توانیم تنش را کاهش دهیم و کاهش دادیم. با کشورهای دوست هم می توانیم روابط را توسعه دهیم. کار را شروع کردیم، که مثال آن همین حضور سیاسیون و اقتصادیون خارجی در ایران است که مشاهده می کنید.

*آنهایی که معتقدند مسائل ما با دنیا حل نمی شود نظر درستی ندارند. ما مسائل خودمان را با دنیا حل می کنیم. گرچه برخی زمان بر است. در موضع هسته ای ما تحریم را ظلم بزرگ بر مردم می دانیم و باید این تحریم را برداریم و معتقدیم می توانیم برداریم.

*در مذاکرات هسته ای گفتیم مذاکرات برد- برد خواهد بود، یعنی نه ما می خواهیم شکست بخوریم نه طرف مان شکست بخورد. اگر کسی فکر می کند می تواند طرف را شکست دهد و خودش صدرصد پیروز شود اشتباه است. دنیای سیاست یک قدم برمیداری و طرف مقابل یک قدم برمیددارد تا به نقطه تعامل برسد.

*در مساله هسته ای خط قرمز ما حقوق ملت است. اما اینکه از این حق مان چطوری استفاده کنیم اینها وابسته به تصمیمات نظام ما است. اما از حق خودمان کوتاه نخواهیم آمد. هیچگاه نمی کذاریم منافع ملی زیر تیغ ابرقدرت ها و متخاصمین قرار گیرد. تیم مذاکره کننده متخصصین هستند و خوب می فهمد و تجربه لازم را دارد. در مرحله اول توانستیم در حالیکه بسیاری فکر می کردند این توفیق امکان پذیر نیست.
*اگر طرف مقابل در چارچوب مقررات بین المللی و منافع ایران حرکت کند ما در زمان کوتاهی میتوانیم مسائل را حل و فصل کنیم. فعالیت ما صلح آمیز بوده و خواهد بود. ما با منطق با جهان حرف میزنیم دنیای سیاست دنیای شعار نیست. آنهایی که فکر می کنند ما بلند حرف بزنیم و لحن درشت بکار ببریم پیروز می شویم اشتباه می کنیم. اگر بحث ما تعامل است این روش ها جواب نمیدهد.
* بدبنی یو خوش بینی در دنیای سیاست خیلی معنا ندارد باید واقع بین باشیم. به سهم خودم به روباط با دنیا دنیا و مساله هسته ای بدبین نیستم. اما اینکه در زمان 6 ماهه به توافق برسیم یا دیرتر بسته به این دارد که طرف مقابل آماده تعامل درست باشد یا نه اما ما آماده ایم.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    اقای روحانی مردم به شما رای دادند و منتخب مردم ایران هستید به همین دلیل به کار خودتون ادامه بدید هنوز یک سال از عمر دولت شما نگذشته از هر راهی به دنبال تخریب دولت شما هستن ولی شما به پشتوانه رای مردم به کارتون ادامه بدید ، بعضی ها طوری حرف میزنن که انگار شما دولت رو در شرایط مساعدی تحویل گرفتین حالا باید همه چیز رو بهتر کنید مدیریت جهانی و بزرگترین اختلاس تاریخ کشور و تورم n درصدی و رو به نابودی رفتن اقتصادمون رو در دولت قبل فراموش نکردیم و به شما و دولتتون ایمان داریم که شرایط رو در اینده بهتر میکنید.
    • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      14 41
      من نه از مخالفین دولتم و نه از مدافعین قبلی ها ، ولی بعد از این همه آوانس دادن به غربی ها وقتی می بینیم که هیچ اتفاق مثبتی نیافتاده و وضع زندگی و معیشتمون علیرغم همۀ جون کندن فرقی که نکرده هیچ ، سخت ترم میشه اونوقت باید چی بگیم ؟ بگیم اینام سرشون عین سرشاهه هی میگن ترک برداشت و برداشته شد و ... پس چرا این ترک و شکافها داره بیشتر مردم جر میده ؟ آگه آدمی این کامنت حذف نکن
    • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      50 9
      آره دقيقا احمدي نژاد يه كشور رو يه وضعيت عالي از خاتمي گرفت و ميتونست پيشرفت كنه ولي به خاك سياه دراوورد مملكت رو بعد همونايي كه اون موقع خفه خون گرفته بودن الان شدن حامي ملت و مملكت رو رو به نابودي ميبينند. در شرايطي كه روحاني خيلي مردي كنه بتونه هميني كه هست رو نگه داره
    • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      2 17
      چیزی که عوض داره گله نداره
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    15 2
    تیتر کیهان فردا خوندنی است
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    9 0
    برکت از ایران رفته .قدیم یک سفره می انداختیم تا فامیل ها را ببنیم وجدان از بین مردم رخت بر بسته کسی ناراحتی داره در فامیل همه ازش رو برمیدارند .کسی بهحال کسی دیگر نیست این از جنگ واز همه چی بدتره ...اقای روحانی مردم دین گریز شدن .دین را احیا کنید واگر شما درست رفتار کنید همه چیز درست میشود راست به مردم بگوید .واولین قدم دزد ها ی اقتصادی هستند یکی محاکمه شود کار درست میشه و رشوه .وگرنه خراب وخرابتر .... سکوت کنید ولی یک کاری انجام دهید از بزرگ تا کوچک می خواهند با پول مردم پولداربشن این خطر است
  • مهدی A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    18 2
    اقلیت تندرو و افراطی به این خاطر که منافعشون به خطر افتاده دست به تخریب شما میزنند .
  • بهروز IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    جناب رئیس جمهور بدون هیچ نگرانی به کارتان ادامه دهید و نگران نباشید، شما با رای ما آمدید و از پشتوانه ما برخوردارید، اگر چند انسان حقیر و پست و کسانی که به دنبال منافعشان هستند حرفی میزنند جدی نگیرید و با قدرت به کارتان ادامه دهید، مطمئنم روزی میرسد که تاوان این حرفها و کارهایشان را میدهند.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    دیگر مثل زمان آقای خاتمی گول نمی خوریم که رئیس جمهور ارزشمندمان را تنها بذاریم. اما به ایشونآقای روحانی هم عرض می کنیم که به تخریب ها بها ندهند و به برنامه های کاری خود برسند مردم خودشون می دانند به حاشیه سازان چطور جواب بدهند
    • نورا A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      46 0
      دیگر مثل زمان آقای خاتمی گول نمی خوریم که رئیس جمهور ارزشمندمان را تنها بذاریم... هزاااار بار لايك...
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    104 4
    خوشبینی رو خوب اومدی
  • عليرضا EU ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    اقاي روحاني درمورد اشتي داخل كشور هيچ قدمي بر نداشته ايد
  • saeid IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    اقای رییس جمهور کسی قصد ندارد شمارا مشغول حاشیه کند بجای مشوش کردن افکار عمومی به فکر اقتصاد وتولید برای مردم باشید. از طرفی هم عده ای حاضرند تا در هر صورت و هزینه ای در سیاست خارجی حرکت جدیدی اغاز کنند ولو برگشت به عب باشد در حالی که حرکات به ضد نظام جمهوری اسلامی ناشی از پیشرفت هستش نه حرف زدن
    • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      34 7
      بشین سرجات ساندیستو بخور
    • بی نام IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      20 4
      منفی هاتو داشته باش
    • توکلی A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      29 4
      آقا سعید نمی دونم تو کذوم عالم داری سیر می کنی ؟ مرد حسابی صدای رییس مجلس هم در آمده می گی کسی مشغول حاشیه سازی نیست. خوبی ؟
    • ali A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      23 6
      اقای عصبانی زمان محمود جان کجا بودی نطق نمیکردی؟؟
    • هاشم A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      25 6
      چرا امثال شما در 8 سال گذشته که مملکت راه سقوط رو میرفت ساکت بودید ؟ حالا که داره اوضاع به روال عادی برمیگرده جبهه گرفتید ؟
    • فاطمه ES ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      22 5
      كي داره افكار عمومي رو مشوش ميكنه؟روحاني كه با متانت و صبوري از كنار همه تخريب ها عليه دولتش ميگذره يا اقليتي كه از زمان روي كار آمدن دولت جديد با روزنامه ها و سايت هايي كه در اختيار دارند از هر كاهي، كوهي مي سازند ؟
    • سهیل A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      12 4
      اای کاش میشد بازگشت به عقب کرد. ای کاش میشد ده سال برگشت عقب دیگه هم جلو نرفت. اگر کسی بیاد و ما رو ده سال عقب ببره من به شخصه سپاسگذارشم.
  • amir IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    11 2
    یه خواهشی دارم از روحانی عزیز،اینکه ماهی یکبار بیا و رودر رو با مردم حرف بزن و همینطور با صداقت ادامه بده.بخدا سه ماه یکبار خیلی زیاده،میشه سالی چهاربار بیا و نذار این تهمت ها در ذهن مردم رخنه کنه،اگرچه بقول دوستمون دیگه تنهات نمیذاریم..
  • حسن FR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    13 6
    دکتر میشه کیهان رو ببندی؟؟؟خیلی رو اعصابه
    • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      2 1
      راست میگه واقعا رو اعصابه
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    15 4
    در پاسخ به آقا سعید اعلام میکنم اتفاقا اون حرفای غلمبه سلمبه، تحریمها کاغذ پاره ان، و هزار حرف خارج از منطق دیگه اوضاع مملکت را به اینجا رسونده.شما و همفکرانتون به اندازه کافی کشور را به عقب برگردوندید.لطفا بذارید مملکت ارامش داشته باشه.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    9 4
    روحانی مچکریـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم♥انشالله به کوری چشم دشمنان پیروز میشوید
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 6
    یعنی الان چه تحریمی برداشته شده؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 5
    مایک خبرنگارحرفه ای نداریم که مقابل رئیس جمهوربنشیندومصاحبه کند؟این خانم وآقادیشب آمده بودندبرای مچ گیری ویامثل معلم هاسئوال می پرسیدن برای نمره دادن وباحرکات اضافی دست وسراحترام کافی به رئیس جمهورنمیگذاشتن
  • ارش A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 5
    نگفتند که از گرونی بنزین پشیمونند کجای حاج محمود دست مریزاد
  • محمد IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 7
    آقای روحانی شما ادامه بده انتقاد وتخریب در هر دولتی وجود دارد. شما خیلی بهت برنخورد. این داستان کلید هم خودش داستانی دارد. فقط شیرینی آن خورده شده؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 18
    سلام به دولت تدبیر و امید که از تدبیر چیزی در چنته نبود و امید مردم هم به ناامیدی تبدیل شد، جناب رییس جمهور متاسفانه هر دولتی که بر سر کار می آید بجای عذر خواهی از سوء عملکرد خود فرافکنی را شروع کرده و عده ای را متهم به کارشکنی می کند شما نیز ظاهرا این روش را پیش گرفته اید آیا نمی دانید این توجیهات برا ی مردم نخ نما شده و قابل قبول نیست، بهتر است برای عملکرد ضعیف خود در همه ی بخشها اعم از سیاست خارجی و داخلی و اقتصادی از مردم عذر خواهی کنید و دستها را به عنوان تسلیم در برابر عدم تحقق شعارتان بالا ببرید. مردم از این سخنان تکراری خسته اند نمی دانند دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس .درخواست انصراف یارانه و جشن پر خرج خانواده دولت در سعد آباد در این بحران اقتصادی یعنی چه؟ و..........
  • علی A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 6
    جناب آقای دکتر روحانی ، مردم به نیت های پلید و منافع ضد مردمی جناح تندرو و افراطی آگاهی کامل دارند و از شما حمایت خواهند کرد . پیروز و سربلند باشید .
  • رضا ک A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 4
    جناب روحانی اگه گفتنی هم باشه باید بگی اینکه الان نه یعدا یعنی مث قضیه نقاش ی میشی که از سم اسب به پایین رو چمن میکشد چون اونجارو بلد نود بکشه حالا شما حرفی ندارید بگید ملت رو میپیچونید
  • صبا IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 9
    8 سال بعد : ترانه ناصر عبداللهی دنبال کلید خوشبختی می گشت خودشم قفلی رو قفلا زدو رفت....
  • امیر IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 5
    روحانی مچکریم. من واقعا موندم افرادی که مخشون از سیمانه و همش دنبال تخریب دولت و فشار روی مردم هستند، فردا روز قیامت جواب خدارو چی میدن؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 7
    برداشته شدن تحریم‌ها؟ لطفا خارج از شوخی و ادعا صرف.. با سند بگویید کدام یک از تحریم‌ها بصورت مؤثر و واقعی برداشته شده؟ لطفا برید سخنان دیوید کهن فرمانده قرارگاه امریکایی تحریم علیه ایران در خصوص برداشتن تحریم‌ها رو بخونید.... مردم اینقدر ساده نباشید....
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 2
    تحریمها برداشته شه آخه چطوری بعضیا کا لاهای اساسی البته از نوع بنجولمردمو با چند برابر قیمت انحصاری از کشور دوست و برادر چین وارد کنند
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 2
    يه سري سوال ها كه سوالات مردم هم بودند پرسيده نشد كه البته از اين رسانه چنين انتظاري نمي رفت، مثلا قضيه فيلترينگ گسترده سايت ها و اپليكيشن ها كه به سرعت داره بيشتر ميشه
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 3
    خيلي عالي بود اينكه آقاي روحاني گفتند اگر باز هم بخواهند عده اي چوب لاي چرخ دولت بگذارند آنها را افشا مي كنند عالي بود
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    10 6
    فدایی داری دکتر.
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 5
    حسن جون الکی جو نده ...کار که نمی کنی فقط هیاهو راه میندازی ...گردنم که ماشالا فراوووونه ..میندازی گردن این و اون ...
  • ایرانی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 18
    کدام تحریم برداشته شده است؟مابازنده در مسئله ی هسته ای هستیم .
  • مازيار A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 0
    به شدت از روحاني خمايت مي كنيم
  • آریا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    با سلام به همه ی مردم دولت ایران آقای روحانی لطفا تحریم را بردارید.