روحانی: وقت پاسخ به شایعات نرسیده است/ شعارهایم را فراموش نکرده ام و به اجرای آنها وفادارم/7/

رئیس جمهور گفت:دولت هیچ یک از وعده هایش را فراموش نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود درباره هدف دولت در تشنج‌زدایی در عرصه‌های مختلف به ویژه سیاست خارجی گفت: در زمان ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفتم که مسیر من آشتی در داخل و در دنیاست.ما مسیر آشتی را با دنیا و در داخل آغاز کرد‌ه‌ایم و کلید ما حضور، تلاش، اعتماد مردم و اعتماد ما به مردم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سیاست خارجی قدم‌های بلندی برداشته شده،‌تصریح کرد: البته بایدحواسمان جمع باشد و قدم‌ها را حساب شده بردایم؛ مسئله تحریم ظلم بزرگی بوده و هم ملت ما و هم دنیا از این مسئله ضرر کرده است اما تعداد معدودی از این موضوع سود برده‌اند که ارقام و افراد آن اعلام شده است.
وی گفت: یک نفر 9هزار میلیارد تومان پول را برداشت و رفت؛ این مسائل در سایه تحریم رخ می‌دهد و تحریم شفافیت را بر می‌دارد.بنابراین طبیعی است که اقلیتی از برداشته شدن تحریم عصبانی هستند.دلیل این عصبانیت این است که آنها از تحریم سوءاستفاده کردند و برخی تخریب‌های دولت از همین جا نشأت می‌گیرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنهایی که از برداشته شدن تحریم ضرر کرده‌اند در میان تخریب‌کنندگان دولت حضور دارند و قصد دارند دولت را به حاشیه‌ ببرند، اظهار داشت:اینکه عده‌ای راه دولت را نپسندند و نقد کنند اشکالی ندارد اما اتهام، دروغ و هوچی‌بازی که عده‌ای آن را شروع کرده‌اند درست نیست.
وی با بیان اینکه هنوز به موقعی نرسیده‌ایم که در این مورد به مردم بگوییم تصریح کرد: دولت به عنوان خادمان مردم هدفش بهبود زندگی آنهاست اما عده‌ای دلشان نمی‌خواهد دولت موفق باشد.

رئیس‌جمهور گفت: تا جایی که مسئله نقد است از آن استقبال می‌کنیم اما آنجایی که دروغ و تخریب باشد به معنای مخالفت با منافع ملی و دستور رهبری است.
وی با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد اظهار داشت:‌ فرهنگ از اخلاق و برادری آغاز می‌شود و باید در بخش فرهنگ راست بگوییم و نباید افترا بزنیم.
رذوحانی تاکید کرد: نیازی نیست بیشتر از این در این مورد توضیح دهم.اگر زمانی لازم بود نه برای دفاع از خودم بلکه برای اینکه دولت دچار مشکل نشود به مردم توضیح می‌دهم چون دولت نماینده اکثریت قاطع مردم است.
رئیس‌جمهور افزود: اگر گروهی بخواهند رأی اکثریت را نادیده بگیرند و به آن لطمه بزند آنجا مردم باید به صحنه بیایند و دولت نیز در این مورد توضیح می‌دهد.
روحانی ادامه داد: در این مدت بسیاری از افراد از طریق پیامک و تلفن به من گفتند که به شایعه‌پراکنی‌ها پاسخ دهم ولی من می‌خواهم به آنها بگویم که هنوز وقت این کار نرسیده است.

روحانی درباره سیاست داخلی و برخی نقد ها به دولت هم گفت:‌ در ابتدا ما باید بپذیریم که جناح‌ها و احزاب مختلفی در کشور حضور دارند و نظرات آنها نظرات مختلفی است اشکالی هم ندارد؛ چرا که ما باید نظرات مختلف را تحمل کنیم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم. ما نباید به خاطر یک نکته جزئی روبروی هم قرار بگیریم.

رابطه خوبی با قوای مقننه و قضائیه داریم
وی با اشاره به کشور شرایط در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در گذشته شرایطی بود که قوا روبروی هم قرار می‌گرفتند و حتی از یکدیگر شکایت می‌کردند اما ما امروز در روابط خوبی با مجلس قرار داریم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که مردم باید نطق، کلام یا سوال یک نماینده را کنار بگذارند، گفت: امروز دولت با کلیت مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه و همچنین با قوه قضاییه روابط خوبی داریم. امروز قوای سه‌گانه با هم روابط بسیار خوبی دارند و همواره به کمک هم می‌شتابند و با یکدیگر تفاهم و تعامل دارند.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقوام و اقلیت‌های موجود در کشور با بیان این که امروز اقوام و اقلیت‌های کشور شرایط بسیار خوبی دارند، گفت: من در سفر به سیستان و بلوچستان از این‌که مشاهده کردم شیعه و سنی،‌ بلوچ، زابلی و سیستانی برادرانه کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، بسیار لذت بردم.

وی با اشاره به استعدادهای موجود در سواحل جنوبی کشور، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان و سواحل جنوبی کشور تماما استعداد بسیاری برای شکوفایی دارند. این مناطق هر چه شکوفا‌تر شوند و توسعه بیشتر شود، اختلافات ما هم کمتر می‌شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که ما نیاز به انسجام و وحدت داریم، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی، اقلیت‌های دینی و همه اقوام ایرانی، ایرانی هستند و همه از حقوق برابر شهروندی برخوردارند. تمام جناح‌هایی که قانون اساسی ما را قبول دارند و در چارچوب قانون اساسی ما فعالیت می‌کنند، موافقان و مخالفان دولت همه عزیز و محترم هستند و از حقوق برابر برخوردارند.

روحانی خاطرنشان کرد: تنها حرفی که ما داریم این است که چارچوب منافع ملی، منافع چارچوب و دیانت را مراعات کنند. من نسبت به همه جناح‌ها،‌ احزاب و گروه‌ها و حتی آنهایی که تخریب می‌کنند و عددشان نیز کم است می‌خواهم که بدانند ما زیر یک سقف هستیم و داخل یک خانواده قرار داریم و نقد آنها روی چشم ما قرار دارد اما نگذارند اخلاق لطمه ببیند.

وی با بیان این‌که اخلاق، تعامل سازنده با دنیا و احیای اقتصاد از جمله شعارهای اصلی من در انتخابات بود، گفت: من امروز در حال دنبال و پیگیری همه آن شعارها هستم و فراموش نکرده‌ام که چه شعارها و وعده‌هایی داده‌ام. من به همه قول‌هایی که به مردم در 22 فروردین سال 92 و روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری در همه سخنرانی‌های خودم اعلام کردم وفادار خواهم بود.

/27212 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    10 5
    احسنت بر این ریس جمهور فرهیخته آقای رییس‌جمهور دوست دارم
  • داش مجید A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    7 7
    شعارهایم را فراموش نکرده ام و به اجرای آنها وفادارم""تا حالا که خلافش ثابت شده آقای رئیس جمهور،نمونش همین وضع موجود و فیلترهای پی در پی،گرانی نرخ ارز،سبد کالا و.. دیگه است
    • مهران A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      6 6
      نکنه انتظار دارید یک شبه و در عین حال با این همه هجمه و فشار و تخریب که به دولت روحانی وارد میشه حاصل 8 سال بی تدبیری اصولگرایان درست بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    روحانی خیلی مچکریم...
  • حامد US ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    عذر می خوام؛ خیلی ببخشید؛ 9 هزار میلیارد دلار تومان یعنی چی اون وقت؟
    • بی نام CA ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      13 2
      همون 3هزار میلیاردی که اون موقع رفت و اون دارو دسته تبدیل کردن به دلار 1000 تومانی بله همون
    • آرش IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      13 0
      حامد جون اینایی که میگم به تومانه بعد خودت تبدیل به دلارش کن من نمی تونم 900 میلیون تومان پول دو تا خونه تو منطقه نارمک اگه با 100 میلیون 3 تا پرشیا جمع بشه تازه میشه یک میلیارد. بعد 9 هزار میلیارد یعنی 18000 تا خونه تو منطقه نارمک یعنی تقریباً کل نارمک و 27000 تا پرشیا یعنی تقریباً کل ماشینهای موجود در نارمک فقط دوستان لطف کنند این مبلغ ناچیز را به دلار تبدیل کنند یعنی در 2700 تومان ضرب کنند فکر کنم بشه کل تهران دستش درد نکنه هر کی برده خیلی حال کرده حتما
    • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      12 4
      اين مورد را از مجلس و احمدي بپرس جناب
    • بی نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      5 6
      یعنی دمبه بعضی ها
    • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      12 4
      یعنی اینکه دولت کریمه قبلی به حسابش رسیده
    • سعید A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      9 4
      همه که مثل تو نیستند 1 ساعت در مورد مسایل کلان کشور صحبت کنند و هیچ اشتباهی نکنند . همه که مثل تو باهوش و تیز نیستند بتونند اشتباه بقیه رو نگیرند .
  • بی نام A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    رئیس جمهوری با شخصیت
    • بی نام IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      26 8
      چقدر این اقای مجری بی احترام بود، هی میپرید وسط حرف، مقایسه کنید با مرتضی حیدری احمدی نژاد.
  • مسعود IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    9 4
    اقای دکتر روجانی عزیز خواهشاً محکمتر حرف بزن و استوار تر جلوی افراطیون بایست تا الان سازش هایت را کردی و مردم هم پشت تو بودند اما خواهشا نذار همان عده قلیل بیشتر از این مردم را جریح دار کنن حتی اگر وزیر هم استیضاح میشود بزار بشود اما قلطعیتو از دست نده وزیر علومت بیش از حد دارد نرمش به خرج میدهد دانشجویان جریح دارن اگر وزیر علوم میخواهد همینجوری ادامه دهد بدون ما قشر دانشجو نا امید و نا امیدیم
  • بی نام A1 ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    10 4
    روحانی هاشمی خاتمی متحد شوید برای انتخابات بعدی
  • مجتبی IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 2
    مشکل فقط مخالفین رفع تحریم و سازش با دنیا هستن.... ما زمانیکه عشایر بودیم با وجود دارا بودن اغلب کالاها اما بازهم مجبور بودیم مبادله کالا به کالا داشته باشیم،یعنی ما باید باید باید با دنیا رابطه خوب داشته باشیم تا مردم بتونن به آرامش اقتصادی و روانی برسن.....
  • ایرانی A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 4
    شما سخت نگیر برادر عزیز...... دکتر خیلی خیلی مچکریم.ای کاش ماهی یه بار میومدی و با حرفای قشنگت سر ذوق می آوردی.دیشب دوباره به یا خرداد 92 هیجان زده شدیم
  • بی نام EU ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    11 5
    مملکت در مدت زمان کمی خراب نشده که روحانی بخواد در مدت یکسال انرا درست کند روحانی مچکریم وحمایتت میکنیم
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    4 0
    مردم از بار نداری کمر خم کردند. امام زمان ادرکنی....
  • سارا A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    9 5
    آقای رییس جمهور بسیار متین و موقر با ملت سخن گفتند. خوشحالم که بعد از 8 سال رییس جمهوری دارم که می توانم به دولتش اعتماد کنم اما از صدا و سیما می خواهم که دوره آموزش مجری گری مودبانه را برگزار کند. متاسفانه مجریان نقصهای زیادی داشتند و در حد مصاحبه با ریاست محترم جمهور نبودند
  • سحر IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 2
    امیدواریم.................
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 9
    آقاي روحاني ديشب حرفي براي گفتن نداشت چون همه چيز با به وضوح ديده ميشد بخصوص عملكرد ضعيف دولت در مهار تورم و افزايش بي رويه نرخ ارز
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 2
    وقتی دلتان نمی خواهد آن وعده ها را حتی به زبان تکرار کنید، چگونه به اجرایشان دلخوش باشیم؟
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 6
    رئیس جمهور عزیز انشالله موفق باشید به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجیتان
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 3
    بيش از 30 سال است فقط شعار ميدهند عمل خبري نيست مردم خسته شدند خبر خوب همين بود همش ميگفت تورم پايين آمد ومملكلت گل وبلبل است خبر نداره همه اجناس در مغازه ها چند برابر شده ،وقتي خود دولت همه چيز را گران كرده نبايد اينگونه مردم را با اين صحبت ها سركار بگذارند
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 9
    اوه بگم بگم و تو جیبم هست و به وقتش میگم شروع شد
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    11 3
    واقعا عالي صحبت كرد لطفا انتظار معجزه از رئيس جمهور نداشته باشيد به عقيده من اگر ايشان نميامد شايد ايران سوريه دوم ميشد
  • بی سواد بی شناشنامه تخریبگر افراطی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 7
    جناب روحانی آن چیزی را که حق ماست و جزء دارایی ها ماست را نمیشود به نام آشتی پای میز معامله اورد.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 2
    لايــــــك
  • محمد IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 5
    آقای روحانی چیزی که می گویید با واقعیت فاصله دارد، 75درصد قیمت بنزین گران شده و شما می خواهی تورم ایجاد نکند. بیسواد را در این وسط معنی کنید. توپ را در زمین نظام انداختن وگفتن اینکه خواست دولت نیست یعنی شما با نظام هماهنگ نیستی و دیگر اینکه در دولت های قبلی هدفمندی خواست نظام بود ولی اجرا نمی شد شما می خواستی با شیب ملایم اجراش کنی 75 درصد شیب ملایم است. هر کسی چیزی بگه بیسواد است. سواد نمی خواد که. آقا دولت قبلی تمام شد به شما رای دادند که ضعف های انها را جبران کنی . تخریب و انتقاد وجود دارد. مگر دولت احمدی نژاد را کم تخریب می کردند از شما بیشتر . روحانی متشکریم . کلید را بچرخان البته شیرینی اش را خوردی و سهم ما چی ؟
  • هموطن A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 4
    یعنی رقمش نجومیه آقای رئیس جمهور با سپاس فراوان از زحمات بی دریغ دولت محترم شما. فقط یک خواهش داریم کنترل قیمتها و جلوگیری از تحمیل فشار اقتصادی خودجوش بنگاههای اقتصادی به مردم . لطفا جو روانی جامعه را درست کنین. از گوشه و کنار میشنویم که صحبت از ندامت برای شرکت در انتخابات میشه ولی بشخصه به شما و دولت شما اعتماد و اعتقاد قلبی دارم. موفق باشین ما در کنار شما هستیم...
  • احسان IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 3
    بابت افزایش نرخ بنزین.بابت افزایش قیمت لبنیات.بابت افزایش نرخ کرایه تاکسی.بابت افزایش قیمت دلار بابت افزایش.... روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 5
    اشتباه کردم
  • حسین A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 3
    به وضوح مشخصه که جناح منفعت طلب از اقدامات شما ضرر میکنند و درست به همین خاطر هست که راه تندروی و تخریب و دروغ پردازی رو در پیش گرفته اند .
  • سید IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 5
    سلام همانگونه که رئیس جمهور گفتند تنها برخی به خاطر اینکه از تحریم ها سود می کنند منتقد هستند ای کاش می فرمودند که برخی دیگر به علت انتقاد می کنند آیا آنها هم 9 میلیاردی سود کرده اند و یا نگران از دست رفتن عزت ملی و یا به باد دادن دست آوردهایی هستند که با ریخته شدن خون شهید روشن ها حاصل شده بگذریم که هنوز هم که هنوز هست با اینکه ایران به تمامی تعهداتش عمل کرده از سوی کشورهای غربی و آمریکا تحریم می شویم و اگر به یه بقال هم بگویی می فهمد که این معامله ای نیست که سودآور باشد
  • سارا IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 4
    ای بابا ... دوستان بد به حال من و شماست. واقعا کسی به فکر مردم نیست همه اش شعاره
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    4 1
    من نمیفهمم این همه مردم دارن ظلم میبینن اونوقت میاید میگید یه عده معدود از تحریم سود میبرن خوب اون یه عده رو از کشور تبعید کنید تا مردم راحت بشن. خسته شدیم بابا. هروز یه نرخ هروز ی دقدقه...
  • کرمانشاه A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    17 5
    جناب رییس جمهور یک تار موی شما رابه امثال احمدی نژادها نمیدهیمحداقل بامردم روراست هستید درزمینه تورم ،بیکاری و..... ولی چه قولی به جامعه اهل سنت وکرد وبلوچ واقلیتهای قومی دادید ،درشهرستانهای اهل سنت حتی فرماندار اهل سنت هم نمیگذارند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 7
    احمدی نژاد :هنوز وقت افشای لیست مفسدان اقتصادی فرا نرسیده روحانی :هنوز وقت پاسخگویی به شاعیه پراکنان ودروغ گویان فرا نرسیده است ملت : پس فرق شما چیست
  • iman NL ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 2
    میشه برداشت کرد که شما با شعار انتخاب شدید و روابط خوبی با ۳ قوا دارید بویژه تندرو ها که مدعی العموم هستند و همچنان قادرو فاعل . آفرین به تعامل و درایت شما و زنهار به شعور مردمان
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 9
    وقت پاسخ به اتهامات بی اساس به دولت آقای احمدی نژاد هم نرسیده است . ایشان هم به موقع پاسخ آن اتهامات بی اساس را خواهند داد .
  • ذوالفقاري IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    27 4
    درود بر مردي كه با ملت بزرگ ايران با زبان ادب ، متانت ، تكريم و منطق سخن ميگويد . شيخ ديپلمات ما به تبعيت از سيد خندان شما را تا تحقق ايراني آباد ياري خواهيم كرد ....
  • بی سواد A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 16
    متاسفانه مصاحبه دیشب آقای روحانی مثل مصاحبه های احمدی نژاد بود.پر از وعده های خوب و قشنگ،حمله به منتقدین، همراه با توهم توطئه و این که وضعیت مردم نسبت به قبل بهتر شده که ما چیزی مشاهده نمی کنیم.البته از انصاف دور نشویم اوضاع درسته که بهتر نشده ولی حداقل بدتر هم نشده است.ما باز هم به آقای روحانی فرصت می دهیم و منتظر بهبود اوضاع می شویم ولی بعضی از انتقادهایی که به دولت می شود به نظر من وارده و دولت باید به جای حمله به منتقدین حتی اگه آنها انگیزه های سیاسی هم داشته باشند پاسخ گو باشه و سعی در اصلاح داشته باشه.
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      14 3
      بابا کدام انتقاد؟ به خدا اگر ما حمایت نکنیم یکروزه دولت را ساقط میکنند اینها از مردم میترسند وگرنه آماده حمله فیزیکی هستند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 5
    چرا در مورد گرانی دلار که قول داده بودن ارزش پول حفظ بشه توضیح ندادند چرا چرا چرا ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 6
    پراید و پسته کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    16 2
    زنده باد دکتر روحانی. فکر کنم اونایی که تو کار دولت اختلال ایجاد می کنند دیشب شبی راحت نداشتن. خداوکیلی نماینده ای که نماینده ای به npt میگه mpt به نظر شما از سر دلسوزی هر روز وزیر میکشه مجلس یا بخاطر منافع سیاسیه؟