رئیس‌جمهور گفت: به همه آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند و یا ثبت‌نام کرده‌اند که 11میلیون نفر می‌شوند یارانه غذایی خواهیم داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در ادامه گفت وگوی خود با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تا در طول امسال 5 بار یارانه کالایی را پرداخت کنیم، درباره اینکه آیا کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی نیستند سبد کالایی نمی‌گیرند، یادآور شد: این افراد نیازمندترین افراد هستند؛ هرکس ثبت‌نام کرده این سبد را دریافت می‌کند و اگر کسی بعداً ثبت‌نام کند او نیز خواهد گرفت.

روحانی گفت: علاوه بر ثبت‌نام‌هایی که مردم کرده‌اند و درآمدها را اعلام کردند البته به همه مردم اعتماد می‌کنیم اما اطلاعات پردازش می‌شود و اگر احساس کردیم افراد دیگری نیازمند هستند به این یازده میلیون نفر اضافه می‌شوند.

رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ثبت‌نام مردم و اعلام درآمدها از سوی مردم برای دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد:‌ ما به همه مردم اعتماد داریم و اعتماد می‌کنیم و معتقدیم که در همه امور اعتماد به آنها کمکی برای دولت است.

روحانی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که مردم در این مرحله اعلام کرده‌اند، پردازش می‌شود و چنانچه ما در این پردازش احساس کنیم که افراد نیازمند دیگری هم هستند، به این گروه یازده میلیون نفری اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه "مردم می‌توانند در هر زمانی که خواستند، از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند"، گفت: هرچه تعداد افراد انصراف‌دهنده از دریافت یارانه بیشتر شود، دولت این تعداد را اعلام می‌کند و در این مرحله مبلغی بالغ بر 1300 میلیارد تومان از محل انصراف از درآمدها کسب شد که ما این درآمدها را مصرف می‌کنیم و به مردم هر سه ماه یک بار گزارش می‌دهیم که این پول‌ها در چه مواردی مصرف می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به مصارف درآمد حاصل از انصراف یارانه‌ها، اظهار کرد:‌ دولت با منابع حاصل از انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها می‌تواند به مسائل مترو در شهرهای بزرگ و همچنین بنزین پاک، نفت و گاز یورو 4 و مسائل مربوط به سلامت توجه بیشتری داشته باشد.

روحانی با بیان اینکه "دولت در نظر دارد مصرف حدود 20 میلیون بخاری را به نصف کاهش دهیم"، گفت:‌ در این طرح، دولت اعتبارات لازم را به وزارت نفت می‌دهد و وزارت نفت طی اطلاعیه‌های خود، مردم را از این موضوع باخبر می‌کند.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که ما در زمینه تولید چند کار را انجام خواهیم داد، گفت: اولا تولید برق را مورد توجه قرار می‌دهیم و معتقدیم اگر امروز به صورت فوری به برق کمک نکنیم، در تابستان امسال دچار مشکل خواهیم شد و ما نباید بگذاریم که مشکلی برای مردم ایجاد شود.

 

/27212 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    19 4
    بيش از 30 سال است فقط شعار ميدهند عمل خبري نيست مردم خسته شدند خبر خوب همين بود همش ميگفت تورم پايين آمد ومملكلت گل وبلبل است خبر نداره همه اجناس در مغازه ها چند برابر شده ،وقتي خود دولت همه چيز را گران كرده نبايد اينگونه مردم را با اين صحبت ها سركار بگذارند
  • وبگرد ایلامی IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    10 3
    ببخشید چه زمانی برای سبد کالایی ثبت نام کردند که رئیس جمهور محترم فرمودند تعدادشان با کمیته امدادی ها یازده میلیون نفر میشه؟
  • هموطن FI ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    4 0
    باسلام.عذرمیخواهم یارانه 3میلیون انصراف دهنده1300میلیاردریال میشودلطفادرست کنید.ممنون
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    16 4
    به چه روزی افتادیم ....از خانم مجری خوشم اومد که گفت آقای روحانی ما روی نفت خوابیده ایم