ایسنا نوشت:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان دیدگاه­‌هایی از حضرت علی(ع) نسبت به مردم، تاکید کرد: آن امام به استانداران خویش می­‌فرمود که هرکس به مردم ظلم کند، دشمنی خدا را موجب می­‌شود (من ظلم عبادالله کان الله خصمه دون عباده).

آیت­‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از ایثارگران و جانبازان و خانواده­‌های شهدای شهرستان­‌های برخوار، شاهین شهر و میمه از استان اصفهان، نقش و هوشیاری مردم اصفهان در مقاطع حساس انقلاب اسلامی بویژه دفاع مقدس را ستود و گفت: این استان سابقه­‌ای طولانی در تاریخ ایران و سهم زیادی در انقلاب و دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی سال­‌های گذشته و برنامه­‌های دولت یازدهم برای جبران این مشکلات، گفت: باید مثل سال­‌های پس از جنگ، صبورانه تلاش کنیم تا موانع پیشرفت را برداریم.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز نگرانی یکی از حاضران نسبت به خشکسالی و اوضاع زاینده­‌رود، اظهار کرد: باید مسئولان استانی و ملی برای حل این مسأله که علاوه بر اصفهان برای ایران نیز مهم است، برنامه‌ریزی کنند تا زایندگی به زاینده­‌رود برگردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به گلایه­‌های برخی از حاضران که طی سالیان گذشته گرفتار مشکلاتی شده بودند نیز گفت: خداوند کریم در آیات مکرر اجر صابرین را مهم می­‌داند و سنت خداوند همیشه در دفاع از مظلومان است؛ پس صبور مظلوم، پیش خداوند عزیز است.

وی با تأکید بر اینکه «اخلاق باید محور گفتار و رفتار انسان­‌ها باشد»، به امتیازات مکتب اسلام، مذهب تشیّع و کشور ایران اشاره کرد و افزود: اگر همدلی و همکاری داخلی باشد، مزاحمت­‌های خارجی تأثیر چندانی ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دشمنی­‌های برخی از کشورها، بویژه رژیم غاصب صهیونیستی را با انقلاب اسلامی طبیعی دانست و گفت: همراهی خواسته یا ناخواسته برخی از داخلی­‌ها با کینه‌جویان خارجی مایه تأسف است که مخالفت با دولت وجه مشترک آن‌هاست.

در آغاز این دیدار حجت‌الاسلام رستگاری، علی داوری، محمدرفیع منزلت، کریم کمال، حسن فتاحی، موسی‌الرضا رحیمی و بهمن گودرززاده، با ارائه گزارشی از اوضاع شهرهای برخوار، شاهین شهر و میمه، به بیان دیدگاه­‌های خویش در خصوص مسایل مختلف پرداختند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    13 44
    مردم خواب نبودند که دشمنان انقلاب و اسلام در سال 88 از چه کسانی حمایت آَکار و پنهان کردند
    • بی نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      33 7
      دشمن ما کسی بود که از کشور ویرانه ساخت.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 9
    حاج اقا حالا چون دولت باب ميل شماست مايه تاسف شده ،در دولت قبل كه دوستان شما با هدايت ورهبري حضرتعالي در همراهي وحتي هدايت دشمنان خارجي سنگ تمام گذاشتند ،اون موقع مايه تاسف نبود نه
  • saeed IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 3
    خبرآنلاین گرامی شمارشگر رای منفی و مثبت و پاسخ به این نظرتون مشکل داره ، یه فکری براش بکنین .