۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

تسنیم نوشت:

 امیر قطر دستور داد برادر ناتنی وی در صورت نبودش در قدرت به عنوان جانشین وی منصوب شود.

به گزارش پایگاه خبری سی ان ان؛ شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با صدور فرمانی برای اولین بار در تاریخ قطر دستور داد شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی رئیس دیوان امیری قطر در صورت نبودش در قطر به عنوان جانشین وی در طول مدت غیبتش از قدرت زمام امور را به دست بگیرد.

خبرگزاری رسمی قطر نیز با اعلام این خبر افزود: از زمان صدور و انتشار فرمان امیر قطر در روزنامه‌های رسمی کشور لازم الاجرا بوده و برادر ناتنی امیر قطر جانشین وی شناخته می‌شود.

گفتنی است شیخ تمیم چند ماه قبل و درپی کناره گیری پدرش از قدرت جانشین وی شد و به عنوان امیر جدید قطر معرفی شد، اما تابحال وی برای خود تا به امروز نه ولیعهدی تعیین کرده بود و نه جانشینی انتخاب کرده بود.

گفتنی است شیخ عبدالله جانشین جدید متولد سال 1988 است و دارای مدرک لیسانس علوم بین الملل از دانشگاه جورج تاون است، وی در پایان سال 2011 به عنوان رئیس دیوان امیری قطر برگزیده و منصوب شد، وی در عین حال چندین سمت دیگر را به خود اختصاص داده که از ان جمله می توان به ریاست شرکت ماهواره ای قطری و ریاست باشگاه الریان فوتبال و همچنین عضویت در شورای اداری شرکت‌های برزگ را برعهده دارد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =