تسنیم نوشت:

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا طی سخنانی در "اتحادیه مبارزه با افتراء" که یک سازمان لابی‌گر حامی اسرائیل است اعلام کرد هم اکنون "مهمترین مسأله پیش روی اسرائیل" برنامه هسته‌ای ایران است نه فلسطینی‌ها.
به نقل از صدای اسرائیل؛ ران درمر، سفیر رژیم صهیونیستی، در نشست سالیانه اتحایه ضدافتراء گفت: "مهمترین چالش پیش روی اسرائیل تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است. خط‌مشی ما کاملا ساده است: ایران باید تنها یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد نه چیز بیشتر."
درمر گفت که ایران علاقه‌مند به پیگیری یک برنامه هسته‌ای با اهداف صلح آمیز نیست - و نیازی نیز برای این کار ندارد. او گفت: "حقیقت این است که می‌دانیم ایران نیازی به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ندارد. ایران در نفت و گاز طبیعی فرو رفته است ... اگر ایران از رفتارش به عنوان یک رژیم تروریستی سرکش دست برمی‌داشت می‌توانستند از منابع طبیعی خود به هر نحو که می‌خواهد بهره‌مند شوند."
او در ادامه با تکرار سخنان رؤسای خود گفت: "دولتی که به دنبال یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز است نیازی به غنی‌سازی اورانیوم، ساختن تأسیسات زیرزمینی و یا رآکتورهای آب سنگین، یعنی تمام چیزهایی که ایران انجام داده و قصد دارد در توافق نهایی حفظ کند، ندارد.
درمر گفت شد که از نظر منطقی توسعه تکنولوژی موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای تنها برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای کار برد دارد.
درمر در ادامه می‌گوید: "اسرائیل درباره مذاکرات کنونی با ایران بسیار نگران است زیرا تمام نشانه‌ها حاکی از این هستند که گروه 1+5 توافقی را خواهد پذیرفت که در آن توانمندی تسلیحات هسته‌ای ایران دست نخورده باقی خواهد ماند."
او گفت که در این توافق ایران تأسیسات آب سنگین و برنامه موشک‌های بالستیک، و نیز سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم و اورانیوم غنی‌شده را حفظ خواهد کرد.
درمر گفت: "جامعه بین‌المللی نباید به ایران اجازه دهد که زیرساخت‌های هسته‌ای خود را حفظ کند. تنها توافق هسته‌ای قابل پذیرش معاهده‌ای است که توانمندی ایران برای تولید تسلیحات هسته‌ای را به صورت کامل از بین ببرد."


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    ما این توانایی را حفظ بلکه زیادشم می کنیم تا جونتون درآد دوست داریم ظریف