ایرنا نوشت:

 دادستان کل موقت اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد: ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری برکنار شده این کشور و اطرافیان وی دست کم 32 میلیارد دلار سرمایه به روسیه منتقل کرده اند.

به گزارش ریانووستی، اولگ ماخنیتسکی دادستان کل موقت اوکراین گفت : اوکراین از روسیه به طور رسمی درخواست استرداد یانوکوویچ را کرده است.

وی اضافه کرد: اما یوری چایکا دادستان کل روسیه اعلام کرد که کشورش ویکتور یانوکوویچ، ˈویکتور پشونکاˈ دادستان کل سابق اوکراین و ویتالی زاخارچنکو وزیر کشور سابق را به اوکراین تحویل نمی دهد.

وی افزود: چایکا مدعی شده است که یانوکوویچ رییس جمهوری قانونی اوکراین است و هیچ دلیل قانونی برای استرداد وی به اوکراین وجود ندارد.

دادستان کل اوکراین همچنین گفت: تمام کشورها به استثنای روسیه با اوکراین همکاری می کنند و یانوکوویچ بخش بزرگی از سرمایه های اوکراین را به روسیه منتقل کرده است.

وی یادآوری کرد : سوییس، اتریش و لیختن اشتاین به درخواست اوکراین برای بازگرداندن سرمایه های مقام های سابق این کشور پاسخ مثبت داده اند.

ویکتور یانوکوویچ پس از برکناری از قدرت، 22 ماه فوریه گذشته به روسیه سفر کرد و اکنون در شهر راستف- نا-دانو در جنوب این کشور بسر می برد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =