تسنیم نوشت:

معاون حقوقی‌ رئیس‌جمهور گفت: دستگاه‌ها بار مالی را علت مخالفت با اعطای مرخصی زایمان عنوان کرده‌اند و در بررسی مجدد این موضوع در دولت، مرخصی ۶، ۷، ۸ و ۹ ماهه مجددا بررسی می‌شود.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی ریاست‌جمهوری که در نشست هم‌اندیشی دیوان عدالت اداری و نمایندگان حقوقی دستگا‌ه‌های اجرایی حضور یافته اظهار داشت: قانون مرخصی زایمان، حجم شکایات از را زیاد کرده است که باید فکری اساسی برای آن کرد.
او گفت: البته این موضوع در دولت مطرح است و به زودی تعیین تکلیف می‌شود و ممکن است مدت مرخصی، 6، 7، 8 یا 9 ماه باشد تا دستگاه‌ها مجبور به اخراج کارمندان نباشند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: هرچند این موضوع قانون است اما دستگاه‌ها بار مالی سنگین را علت مخالفت اعلام کرده‌اند که در دولت درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.
امین‌زاده همچنین در جمع خبرنگاران در این زمینه گفت: افزایش مدت مرخصی زایمان الزامی برای دولت ندارد ولی برخی دستگاه‌ها آن را اجرا کردند و برخی دیگر اجرا نکردند. آنهایی که اجرا کردند هم با واکنش زیادی روبه‌رو شدند و برخی از کارکنان هم اخراج شدند.
او ادامه داد: دستگاه‌ها باید موظف شوند که به این قانون احترام بگذارند و به همین دلیل به زودی تعیین تکلیف می‌شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 10
    در واقع با این کار در هنگام بارداری کارمندان زن باید با استخدام یک کارمند دیگر همزمان حقوق دو نفر را پرداخت کرد حالا این مقدار پول اضافه رو توی تعداد زنان باردار شرکت ضرب کنید
  • مادری دل نگران IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 1
    این اما و اگرهای مرخصی زایمان نشون میده که فعلا در جمع منصوبین و وابستگان مسئولین ؛ معضلی بعنوان مرخصی زایمان وجود نداره وگرنه خیلی زودتر از این ها حل و فصل شده بود؟ مثل همیشه قشر ضعیف زنان معضل جمعیت جامعه رو حل کنن ؛ هیچ حق و حقوقی هم بر گردن دولت نباشه .چی از این بهتر
  • پرویز عارفی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    8 1
    وظایف کارمندانی را به مرخصی زایمان رفته اند تا زمان اتمام مرخصی چه کسی برعهده می گیرد؟ پاسخ : تاکنون اینگونه بوده است کل امورات محوله آنها رها شده و بلاتکلیف می ماند از این پس هم اینگونه خواهدبودیا لااقل بردوش همکار بیچاره ی ایشان بدون هیچ حق الرحمه ا ی خواهد افتاد. درهردوحال هیچ باری برای دولت ندارد
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    1 0
    ادامه اگر کوچولوهای این مملکت در حساسترین روزهای رشد مادر رو درکنار خودشون نداشته باشند پس فردا ضررهای به مراتب بیش تری از حقوق چند ماه اضافه تر به جامعه تحمیل خواهند کرد. خوب است دایره نگاهمون رو کمی وسیع تر کنیم.