فارس نوشت:

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: هر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی که در دوره قبل یارانه دریافت کرده و حقوقش مکفی بوده است باید یارانه را پس بدهد.

سیدشریف حسینی گفت: بحث هدفمندی یارانه یک هدف اساسی داشت که به دلیل نداشتن آمار این هدف منحرف شد.

او ادامه داد: هدف از هدفمندی یارانه‌ها کمک به افرادی است که بتوانند معیشت خود را با درآمد تنظیم کنند و تفاوتی که نسبت به درآمد باید پرداخت کنند را دولت به عنوان یارانه کمک می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد دریافت یارانه توسط افراد با درآمد بالا هستیم عنوان کرد: دلیل این مسئله این است که دولت نباید ثبت‌نام یارانه را قبل از افزایش قیمت بنزین اجرایی می‌کرد زیرا افرادی که امروز حقوق مکفی دارند مطمئن نیستند که بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه و گران شدن بنزین این حقوق کفاف زندگیشان را بدهد.

او گفت: تصور این افراد بر این است که چه بسا بنزین گران شد من به یارانه نیاز داشته باشم.

حسینی با بیان اینکه شیبی که برای افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی گذاشته‌اند باید شیب ملایمی باشد، گفت: البته با این شیبی که در حال حاضر اضافه شده است اگر ما توان نگهداری سایر قیمت‌ها را نداشته باشیم مردم را دچار مشکل معیشتی می‌کنیم.

او گفت: کارهایی که دولت در حال حاضر باید انجام دهد این است که سایر قیمت‌ها را با سیستم‌های نظارتی کنترل کند و اجازه ندهد که افزایش قیمت‌ها مردم را دچار مشکل معیشتی کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعریف شیب ملایم را باید از دولت پرسید، گفت: دولت قبلی و دولت فعلی کار افزایش قیمت حامل‌های انرژی را یک شبه انجام دادند در حالی که باید به گونه‌ای صورت گیرد که افزایش در حوزه‌های دیگر را شاهد نباشیم این تعریف شیب ملایم است.

او گفت: شاهد هستیم که قبل از افزایش قیمت انرژی، صدا و سیما اعلام می‌کند 25 درصد بیمه شخص ثالث و برخی از کالا‌ها افزایش یافته است این باعث ایجاد تورم روانی در مردم می‌شود و در نتیجه مردم با هر قیمتی کنار می‌آیند.

حسینی ادامه داد: کمک مردم به دستگاه‌های نظارتی، این است که برخی از کالا‌ها را خرید نکنند این مسئله باعث تنظیم بازار می‌شود زیرا تولید کننده‌ای که کالای خود را افزایش داده است با مقاومت عدم خرید مواجه می‌شود.

او گفت: هر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی که در دوره قبل یارانه دریافت کرده و حقوقش مکفی بوده است باید یارانه را پس بدهد، ما که به مردم می‌گوییم نگیرید چرا خودمان قبلا دریافت می‌کردیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 92 درصد مردم در فاز دوم هدفمندی یارانه ثبت‌نام کرده‌اند گفت: تبلیغات زیاد در زمینه عدم ثبت نام افراد پردرآمد باعث شد که مردم بیشتر ثبت نام کنند و کسانی که در دوره قبل یارانه نمی‌گرفتند نیز ثبت‌نام کردند.

او با اشاره به اینکه در بعضی از کار‌ها آرامش بهتر است گفت: رئیس‌جمهور نباید پای این کار می‌آمد زیرا جایگاه رئیس‌جمهور بسیار بالا‌تر است.

حسینی گفت: اگر کسی حقوقش مکفی است و یارانه دریافت کند باید جریمه شود این یک قانون مصوب است اما خیلی‌ها از آن آگاهی ندارند و متاسفانه تبلیغات در این زمینه کمرنگ بوده است که باید شفاف‌سازی شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =