۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹

تسنیم نوشت:

بعد از خروج نیروهای وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام از شهر رقه در سوریه خبرها از پیش‌روی این نیروها به خاک عراق حکایت دارند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الحدث نیوز؛ خبرهای رسیده از شهر رقه در سوریه حکایت از ان دارد که طی روزهای اخیر تجهیزات و نفربرهای گروه های مسلح وابسته به دولت اسلامی عراق و شام " داعش " ضمن خروج از این شهر به سمت خاک عراق و به صورت ویژه به سمت استان الانبار در عراق به حرکت در آمدند.
فعالان دراین زمینه اعلام کردند: کاروانی از 100 دستگاه خودروی چهاردیفرانسیل که مملو از نیروهای وابسته به دولت اسلامی عراق و شام "داعش" هستند، بعد از اعلام تشکیل ولایت الرقه اسلامی در شهر رقه سوریه این شهر را بدون هیچ دلیلی ترک کرده و به سمت خاک عراق از طریق مناطق شرقی سوریه همچون دیر الزور به حرکت در آمدند.
اهالی شهر رقه در این باره اعلام کردند: فرماندهان و گروه های مسلح داعش هم اکنون شهر را ترک کرده‌اند، و بخش اعظم این نیروها به سمت خاک عراق عزیمت کردند، از این رو از ظهر دیروز می توان گفت شهر رقه سوریه خالی از نیروهای جدا شده از القاعده موسوم به داعش است.
گفتنی است اهالی شهر رقه طی ساعات گذشته بارها شاهد قطع جریان برق در این شهر بوده‌اند، جمعه گذشته هم داعش از طریق خطبای نماز جمعه خود در مساجد این شهر تهدید کرده بودند اگر اهالی به مقاومت خود ضد این نیروها پایان ندهند از اهالی این شهر انتقام خونینی خواهند گرفت.
عمر مطر 28 ساله یکی از جوانان فعال مخالف داعش در این باره می گوید: همه روزه مادران شهر رقه به مراکز وابسته به داعش می رفتند و برای آزادی فرزندانشان از آنها خواهش می کردند، اما داعش به این خواسته مادران توجه نمی کند.
فعالان مخالف داعش در شهر رقه فاش کردند: نیروهای وابسته به داعش طی روزهای اخیر به بهانه های مختلف اقدام به اعدام افراد مخالف خود در میادین اصلی این شهر کردند، که دو روز قبل نیز یک زن را به اتهام مخالفت با استفاده از نقاب در شهر به 40 ضربه شلاق محکوم کردند.
کارشناسان جنبش های بنیادگرای اسلامی معتقدند، نوع رفتار داعش در شهر رقه نشان می دهد آنها به تشکیل دولتی برای خود در این شهر ایمان دارند، از این رو اجرای قوانین خود را بر اهالی این شهر مساله ای عادی می پندارند.
به گفته این کارشناسان بسیاری از فعالان میانه رو با مشاهده اقدامات داعش در رقه این شهر را به مقصد خاک ترکیه ترک کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    36 4
    خدا لعنت کنه وهابی ها و وابسته هاشون رو
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    20 1
    خا به داد برسه
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    21 1
    توحش كامل،
  • منصور نوين A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    16 3
    عراق از دست آمريكا نجات پيدا كرد حالا اين دفعه نوبت داعشه... يادش به حير يه زماني همينطوري همين عراقيا ريختن تو خيابون هاي ما.... و چه بسا شايد خيلي از مردمشون هم ته دلشون با اين اقدام دولتشون موافق بودن و بدشون نميومد لااقل خوزستان به خاكشون ضميمه بشه ..... غاف از اينكه خدايي هست... خدايي كه دير گيره ولي شير گيره...
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    12 0
    این دیوانگان زنجیری جایی ندارند.