تسنیم نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: امیدوارم روابط مثبت و سازنده ایران و فرانسه براساس احترام برابر و حقوق متقابل یک بار دیگر بین دو کشور شکل بگیرد.

هیئت پارلمانی فرانسه عصر امروز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کردند.

ولایتی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه بنده ۳۳ سال در سیاست خارجی کار کرده‌ام، گفت: با روسای جمهور و وزرای امور خارجه فرانسه دیدار و ملاقات داشتم و خاطرات خوبی از این دیدارها دارم و آن دیدارها هم منشا اثرات مثبتی شد.

وی خاطرنشان کرد: با رولاندوما وزیر خارجه اسبق فرانسه روابط دوستانه‌ای داشتم و همچنان این روابط برقرار است. با ریمون یکی دیگر از وزرای اسبق فرانسه روابط خوبی داشتم و ملاقات مثبتی هم با هم انجام دادیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با آقای ژاک‌ شیراک در رابطه با مسائل دو جانبه و مسائل بوسنی ملاقات خوبی داشتیم، اظهار داشت: همچنین در حدود 6 سال پیش جناب آقای سارکوزی توسط سفیر فرانسه در تهران از من دعوت کرد و به نظر من آن ملاقات، مقالات تاریخی بود.

ولایتی اظهار داشت: همچنین با لنیت مشاور آقای سارکوزی هم دیدار مثبت، سازنده و طولانی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بنده خودم به تاریخ روابط ایران و فرانسه و همچنین ادبیات فرانسه آشنا هستم، خطاب به هیئت پارلمانی فرانسه افزود: امیدواریم روابط مثبت و سازنده براساس احترام برابر و حقوق متقابل یک بار دیگر بین دو کشور شکل بگیرد و رو به پیشرفت هم باشد.

 رئیس هیئت پارلمانی فرانسه در این دیدار با بیان اینکه ما با هیجان زیادی به اینجا آمده‌ایم، افزود: تمدن قدیم و فرهنگ بزرگ ایران برای جهان ما لازم است از این رو این سفر هیجان‌انگیز است، چرا که سال 2014 برای شما و ما تعیین کننده است.

وی خطاب به ولایتی اظهار داشت: حضرتعالی از اشخاصی نام بردید و این اشخاص تجسم کشور ما بوده و هستند.

رئیس هیئت پارلمانی فرانسه تاکید کرد: ما با دقت روند مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنیم و بنده رئیس این هیئت هستم و ترکیب این هیئت برگرفته از ترکیب مجلس فرانسه است. یعنی 3 نفر از اعضاء طرفدار دولت و 3 نفر جزو اپوزیسیون هستند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =