تسنیم نوشت:

"کورتز" وزیر خارجه اتریش روز سه شنبه ۲ آوریل از وین خارج شد تا ابتدا به تل‌آویو پایتخت سرزمین‌های اشغالی و در ادامه بلافاصله به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

"سباستین کورتز" (Sebastian Kurz) تحصیلکرده رشته حقوق و عضو حزب خلق اتریش است. وی پس از انتخابات   پارلمانی این   کشور به عنوان وزیر خارجه  اتریش انتخاب شد و تنها با 27 سال سن، از دسامبر سال 2013 (آذر 92) سکانداری این وزارتخانه مهم را به عهده دارد.
او تنها اندکی بعد از تصدی پست وزارت خارجه اتریش، در بروکسل به دیدار "کاترین اشتون" نایب رئیس اتحادیه اروپا رفت و تصاویر این ملاقات حاکی است که اشتون نگاه امیدوارانه‌ای به این سیاستمدار جوان دارد.

سباستین کورتز

"کورتز" روز چهارشنبه 3 آوریل 2014 به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد. به گزارش روزنامه اتریشی "هویته" چاپ وین، مدت زمان دیدار وی با نخست‌وزیر اسرائیل 15 دقیقه پیش‌بینی شده بود ولی بیش از یک ساعت به طول انجامید.

اهمیت سفر "سباستین کورتز" وزیر امور خارجه اتریش به اسرائیل و بعد از آن به ایران را می‌توان از زبان خود او شنید که گفت: در اسرائیل کمتر اتفاق می‌افتد که وزیران میهمان، هم از سوی همتای خود و هم از سوی نخست وزیر و رئیس جمهور کشور میزبان پذیرفته شوند و این باعث افتخار من است.

"کورتز"در این سفر از یک مدرسه و از یک بیمارستان در اردوگاه پناهندگان فلسطینی"العماری" بازدید کرد.سپس چهارشنبه به  دیدار "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و "ریاض المالکی" وزیرخارجه فلسطین رفت و از وی خواست به گفتگو با اسرائیل روی خوش نشان دهد.

بنا به اظهار شبکه خبری تلویزیون اتریش، "سباستین کورتز" از سفر خود به اسرائیل بسیار راضی و آن را یک سفر تاریخی نامید، اما "نتانیاهو" از سفر وی به ایران، که قرار بود بلافاصله بعد از ترک تل‌آویو رخ دهد، دلخور بود و ترجیح داد در سرزمین‌های اشغالی، موضوع محوری گفتگوهای صلح فلسطین را رها کند و بیشتر به خط و نشان کشیدن درباره ایران بپردازد.

پیش از سفر، اولویت تعیین شده برای محورهای گفتگو "مذاکرات صلح خاورمیانه" عنوان شد، در حالی که حین گفتگوها، روال بحث "نتانیاهو" و "کورتز" به ایران کشیده شد."نتانیاهو"، "کورتز" جوان را بلندگوی پیام‌های تکراری‌اش به ایران کرد و به این واسطه گفت که باید در ایران درباره امنیت اسرائیل صحبت کنید!

"آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با "کورتز" این گونه ناخرسندی خود را از مقصد بعدی سفر "کورتز" یعنی ایران ابراز کرد: «من با تصمیم "سباستین کورتز" برای سفر به ایران در روز شنبه که هماهنگ با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام می‌شود، مشکل دارم و واقعاً از این مسئله راضی نیستم. من نمی‌توانم سیاست سفر به ایران را مورد تشویق قرار دهم. نماینده هر کشوری که بخواهد می‌تواند به ایران برود، اما نباید فراموش کرد ایران هیچ تغییری نکرده»

علت اصلی نگرانی اسرائیل از سفر وزیر امور خارجه اتریش به ایران این است که دیدار مقامات ایرانی با وزیرخارجه اتریش در شرایطی دارای اهمیت سیاسی است که کنفرانس‌ها و مذاکرت فشرده‌‌ای پیرامون مسئله هسته‌ای ایران و کاهش تحریم‌ها در وین و با دولت‌های اروپایی در حال پیشرفت است.

با این حال به نظر می‌رسد نتانیاهو با استفاده ابزاری از "کورتز" و از موقعیت اتریش، قصد موش‌دوانی در مناسبات مثبت تهران- وین را دارد. نتانیاهو به وزیر امور خارجه اتریش گفت در تهران، امنیت اسرائیل را به سران این کشور گوشزد کند و بگوید "ایران هرگز اجازه ندارد به بمب اتمی دست یابد." در مقابل "کورتز" نیز به "نتانیاهو" و "لیبرمان" قول داده در مذاکرات خود در تهران، به وعده‌اش در زمینه امنیت اسرائیل عمل کند.

روز شنبه 26 آوریل "کورتز" تل‌آویو را به مقصد تهران ترک کرد. آیا وزیر امور خارجه اتریش به تهران آمده تا پیام سران رژیم صهیونیستی را به ایران برساند؟! سفر امروز وزیر خارجه اتریش به ایران، اولین سفر "سباستین کورتز" 27ساله به عنوان وزیر خارجه اتریش به کشورمان است.

روزنامه اتریشی "وینرسایتونگ" چاپ وین، روز جمعه 25 آوریل 2014 سفر "کورتز" به تهران را مهم‌ترین ملاقات این مرد جوان تاکنون دانست و نوشت:"کورتز" روز یکشنبه با رئیس جمهور روحانی و دکتر محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: "وی قصد دارد با رؤسای جمهور پیشین ایران، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، همچنین با برخی فعالان حقوق بشر در ایران دیدار و گفتگو کند."

به طور کلی روابط تهران- وین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی از سابقه‌ای طولانی و مستحکم برخوردار بوده و در سال‌های اخیر مبتنی بر همکاری‌های دوجانبه بوده است. مثلاً "هاینس فیشر" رئیس جمهور اتریش، به هنگام ورود دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان به مقر سازمان ملل در نیویورک (مرداد 92) برای گفتگو و مذاکره با مقامات ایرانی از همتایان اروپایی خود پیشی گرفت تا بنای جدیدی از مناسبات را شکل دهد.

اتریش میزبانی سه دور اخیر مذاکرات ایران و گروه 1+5 را برعهده داشته و دور بعدی این مذاکرات در روزهای 23 و 24 اردیبهشت در وین برگزار خواهد شد.

اکنون سفر دو روزه وزیر امور خارجه این کشور به تهران،‌ که مصادف با تلاش‌های مسئولین امور هسته‌ای کشورمان برای تهیه پروتکل دائمی برای پایان تحریم‌ها شده، می‌تواند فرصت خوبی برای تقویت همکاری‌ها شود.

طبق برنامه‌های اعلام شده، وزیر امور خارجه اتریش در ایران، علاوه بر رساندن پیام بی‌معنی مقامات صهیونیستی قصد دارد به مسئله رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نیز بپردازد.

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    بالاخره بعد از سال ها شاهد ورود وزرای کشورهایی که حداقل اسمشان به گوشمان آشناست و برای تلفظ اسم کشورشان نیاز به راهنمایی نداریم در ایران هستیم.
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      ضمن این که دقیقا با شما موافقم ، ولی این کجاش خوش تیپه ، یه گوشش که کوچیک بزرگه ، ابروش و.... کلا نمیشه گفت خوش تیپ ترین
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      بی نام جان حداقل از اشتون و کری خوشتیپ تره
    • بی نام 12:02:21 IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      خداییش راست گفتی خیلی باحال بود کلی خندیدم : ظریف جون خودمون خیلی خیلی خیلی خوشگلتره از این
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      91 28
      بی نام جان هلاکم کردی با این دقتت راس میگی گوشاش نا فرمه
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      65 90
      چه فایده ای برای کشور ما داره؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      89 94
      واقعا برای خبر متاسفام که برای دیپلمات از لفظ "خوشتیپ" استفاده میکنه موندم کی قراره فرهنگمون به فرهنگ جهانی کمی نزدیک بشه
    • سالار A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      از هوگو چاوز که خوشتیپتره....
    • محمد A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      137 9
      منم خوش تیپم و چشم سبز ..وزارت خارجه ی ایران نیرو نمیخواد؟؟ :دی
    • خوش تیپه IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      بعضی ها به خوش تیپی دیگران حسادت میکنند امان از دست حسود ها
    • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      83 7
      اون چیزی که منظور شماست جوون ترین هست. تیتر رو هم برای جو دادن اینطور کردن وگرنه اینم مثل بقیه ست.
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    خوبه تو ایرانم به جونها میدان بدن نه افراد از ابتدا تا اخر عمر در نظام باشن تازه بعد اونها فقط بچه هاشون بیان
    • اکبرآقا A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      تو ایران هم میدان میدن، مثل بذرپاش
  • محمد A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    تو اتریش آدم مسن تر از این نبود واسه وزارت خارجه؟ 28 سالشه اونجا هم شده دولت مهرپرور عدالت محور؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    منم امروز شدم 27 سال .حالا اون کجا ما کجا هنوز در اندر خم مسکن و ازدواج و دانشگاه ولیسانسی که امیدی درش نیست و... ماندیم .
    • بی نام EU ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      137 1
      تولدتم مبارک هموطن
    • حقیقت گو IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      88 35
      ببخشید شما؟ منظورم اینه که چرا فکر کردی باید خودت رو با یک نفر که حتی در اروپا استثنائی هست از لحاظ موقعیت و مسکن و .... مقایسه کنی؟ با همون آدم های معمولیش هم مقایسه کنی عقب تری، درست، ولی نمی دونم این چه عادتیه که ماها میایم خودمون رو مثلا با بیل گیتس و استیو جابز و لیونل مسی و .... مقایسه می کنیم؟ به نظرم این یک جور عدم تعادل در شخصیت ما آدمهاست که باعث میشه در حالی که اصلا در حدو اندازه ی اون آدمها تلاش و استعداد و موقعیت و.... نداشته ایم خودمون رو با اونها مقایسه می کنیم همین مقایسه باعث میشه آدم همون چیزی هم که قراره نشه مثلا اینقدر خودمون رو با اروپا و آمریکا در همه چیز مقایسه کردیم و هی به جای پرداختن به خودمون نگاهمون به خوشبختی اونها بود که حالا از ترکیه هم عقب تریم
    • علی A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      65 2
      هنوز خیلی جا واسه پیشرفت داری. من تو سی و پنج سالگی هنوز به موفقیت‌های شما نرسیدم. از وقتت خوب استفاده کنی حداقلش اینه که بعداً مثل من غصه فرصت‌های از دست رفته رو نمی‌خوری
  • ایرانی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    مگه این اسرائیل کیه که همش به فکر امنیت خودشه کلادر حال تامین امنیشه به همه سفارش می ده که امنیتشو حفظ کنن کشور که جعلی و تازه تاسیس باشه همینه دیگه
    • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
      6 2
      اسرائیل کسی و عددی نیست. ما خودمون خیلی بزرگش کردیم.
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    وااااااااااااااااااي بايد يه فكر اساسي براي اين مشكل عظيم بكنن، طرف هم خوش تيپه و هم از يك جاي بد داره مياد تو ايران، الانه كه سروصداي دلسوزان در بياد
  • احمد یاداور A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    چه حکمت یا سیاستیه که بلافاصله از اسراییل امده به ایران . این اقای خوشتیپ را که تازه از اسراییل اومده میفرستادید حمام وهواپیماش هم میفرستادید کارواش بعد میومد بدیدار اقایون
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    دلیل در جا زدن ما به نظرم حضور افراد پیر و پتال تاریخ گذشته است که به دلیل هنر دانستن مدیریت همچنان ادامه بقا میدهند و جز دروغگویی و فاکتورسازی و امار کذایی و چیز دیگری در چنته ندارند.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    وزیر خارجه اتریش به درد ما چی میخوره؟ مال آلمان و ژاپن و فرانسه و ... بچسپید بابا. کشوری بی صنعت و مردمی ضد خارجی
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      62 2
      شرکت او ام وی اتریش یکی از بزرگترین و باکلاس ترین شرکت های نفتی دنیاست.در ضمن بنده در سالهای طولانی حضورم در نفت،تا بحال شرکت درپیت اتریشی ندیده ام و تقریبا می شه به جرات گفت تمام شرکت هایش بسیار با کلاس و صاحب تکنولوژی هستند.شاید به دلیل کم بودن جمعیتش تعداد شرکت هایش کم باشند ولی همانهایی که هستند ،حرف ندارند.
    • مجید FI ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      30 2
      شما هم که حرفات ضد خارجیه
    • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      57 6
      اتفاقاً اتريش كشور خيلى بدرد بخورى هست مردمش هم اصلاً ضد خارجى نيستند چند خانواده ازدوستان سالهاست اونجا زندگى مى كنند خيلى هم راضى هستند شايد كمى دير جوش باشنداماوقتى دوست شدن دوستيشون واقعى است بر خلاف برخى ازماكه زبونمون يه چيزميگه ودلمون چيز ديگه.
    • رضا A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      43 5
      بهترین دوست من یک اتریشی هست که مثل برادر بزرگترمه، 10 سال باهم در ایران کارکردیم و هنوز بعد از سالها مرتب از من خبر میگره و به من نصیحت های خوب و حرفه ای میکنه. بله اتریشی ها دیرجوشن ولی دوستیشون واقعی و از صمیم قلبه. انقدر به سایر مردم دنیا انگ نزنید.
  • هادی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    وزارت خارجه اینبار باید حواسش باشه که اون افتضاحات ملاقاتهای اشتون دوباره تکرار نشه.
    • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      65 12
      چي ميگي؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      تو هنوز یادته؟ عجب حافظه ای داری ماشااله.... یکم فشار بیار هشت سال احمدی نژاد هم یادت میاد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    39 6
    هر سال یک لیستی ارائه میشه که کشور ها رو بر اساس توسعه انسانی ردیف میکنه حالا با دیدن این وزیر 27 ساله و وزرای شصت ساله خودمون به راحتی میشه فهمید چرا ایران ته لیست اتریش بالای لیست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    34 9
    این چه تیتریه زدین؟ صحیح نیست
  • محسن A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    32 7
    " تصاویر اینملاقات اشتون و این آقا خوش تیپه حاکی است که اشتون نگاه امیدوارانه‌ای به این سیاستمدار جوان دارد." ... میشه بیشتر توضیح بدین این جمله یعنی چی؟
  • مهدی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    37 79
    تا یک آدم خارجی میاد ایران همه فک میکنن مشکلات حل میشه هیچی مشکلی حل نمیشه دست درازی به سوی کشور های غربی هیچی آیده ما نمیکند مشکل ما فقط با ظهور امام زمانعجحل میشه وقتی احزاب سیاسی با هم اتحاد ندارن وسایه هم با تیر میزنن کشور همین طور میمونه.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    69 22
    خوشتیپ ترین وزیر دنیا : محمدجواد ظریف
  • احمد A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    55 16
    از ظريف که خوشتيپ تر نيست
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    90 6
    انوقت یک 28 ساله در ایران فقط به خودکشی فکر مکنند یا افسرگی دارن یا اسکیزوفرنی.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    47 3
    با این تیتری که شما زدید بگویید اول بره گواتمالا یا کونگو بعد بیاد تهران
  • درگز IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    36 4
    آفرین به این جوون که توانست خودش رودرسیاست نشون بده..آیاجوانهای ایرانی هم می توانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      7 1
      بله جوان های ایرانی هم می توانند ولی به شرطی که رییس جمهور نره آدمای 60 ساله رو وزیر کنه و اونا هم برن رفقای 60 سالشونو معاون کنن و معاونا هم نرن هم سن و سالای خودشونو زیر دستشون بذارن بله میشه، همون جوونایی رو که مجبور کردن دمشونو بذارن رو کولشون و از این کشور برن میتونن این کشورو زیرو رو کنن ولی حیف. یکی بری دانشگاه شریف آمار فارغ التحصیلاشو بگیری که الان کجا هستن متوجه میشی، از هر 10 تا یکیشون تو ایرانه که اونم با احتمال 90 پشیمونه که مونده به نظرم خیلی خوب میشه که خبرآنلاین به جای این جور خبرا بره یه آمار از دانشگاه هایی مثل شریف بگیره که دانشجوهای قدیمش الان در حال چه فعالیتی هستن و چند درصدشونو فراری دادن.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    68 8
    ای وای این که شبیه محمود خودمونه
  • ناظری IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    47 6
    ایرانی هیچ وقت برتری را قبول نمی کنه چون خودبزرگ بین است
    • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
      21 0
      چطوری خارجی.اصلاح طلب اصولگرا و ..‌. همه ایرانی اند .تو خارجی این وسط چه می کنب ی؟
  • خسته از شما ها A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    61 2
    این چه وضع تیتر زدنه....؟؟؟؟؟ چرا سعی دارید ذهن مردم را خراب کنید....؟؟؟ مگه کشور اتریش باید از شما اجازه بگیره که وزیر خارجش را به اسرائیل بفرسته....؟؟؟؟؟ چرا همیشه می خواهید برای همه دنیا تعیین تکلیف کنید...؟؟؟؟
  • حسین IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    40 11
    اینا رو ول کن جواد خودمون را بچسب
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    66 15
    این جوان ترین وزیر خارجه دنیاست . خوش تیپ ترین ظریفه.
  • مهرداد A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    65 5
    من فوق لیسانس روابط بین الملل از دانشگاه تهران با 6 مقاله علمی پژوهشی بیکار و بی پول اندرخم یک کوجه
  • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    4 1
    این نشون میده که سیستم این کشور آنقدر دقیق است که اگر یک بچه دبیرستانی هم راس کار قرار بگیرد بازدهی و خروجی آن به نقص است .
  • آيينه EU ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    12 2
    اين قد رييس جمهور قبلي خودمون خوشگل و خوش تيپ بود كه اين شماره كفشش هم نميشه