۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳

ایسنا نوشت:

سخنان اخیر نخست‌وزیر پیشین ایتالیا درباره این مساله که برای آلمان‌ها، اردوگاه‌های کار اجباری هیچ‌گاه وجود نداشته است، باعث خشم دولت برلین شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در این صحبت‌ها به گاف قبلی خود که گفته بود رئیس پارلمان اروپایی می‌توانست نقش نگهبان اردوگاه کار اجباری نازی‌ها را در یک فیلم ایفا کند، اشاره کرد.

این اظهارنظرها از جانب برلوسکنی در جریان یک راهپیمایی در میلان پیش از انتخابات پارلمان اروپا مطرح شد.

وزیر امور خانواده آلمان در واکنش به اتهامات مطرح شده، گفت: حملات برلوسکنی علیه آلمانی‌ها غیرقابل بیان است.

برلوسکنی در ادامه به رویدادی در سال 2003 که مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپایی در آن حضور داشت، اشاره کرد. وی به شولتز گفته بود: می‌دانم که فردی در ایتالیا در حال تهیه یک فیلم درباره اردوگاه‌های کار اجباری نازی است. من باید شما را برای نقش نگهبان برای این اردوگاه‌ها معرفی کنم. شما برای این نقش مناسب هستید!

با این حال برلوسکنی روز شنبه در جمع هوادارانش در میلان تاکید کرد که قصد ناراحت کردن شولتز را نداشته است اما وی بر این باور است که "از نظر آلمان‌ها، اردوگاه‌های کار اجباری هرگز وجود نداشته است."

هانس اسوبودا، رهبر بلوک دموکرات‌ها و سوسیالیست‌های آلمان که شوتلز نیز عضو آن است، اظهارات اخیر نخست وزیر پیشین ایتالیا را «زننده» خواند.

سیلویو برلوسکنی اخیرا از سنای ایتالیا اخراج شده و از شرکت در انتخابات منع شده است. جرم وی تقلب مالیاتی عنوان شده است، با این حال وی هنوز رهبری حزبش را بر عهده دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =