ایسنا نوشت:

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با باتلاق توصیف کردن وضعیت یارانه‌ها بر ضرورت حل آن تاکید کرد و گفت: کشور ایران با امکانات وسیع بدون نفت هم اداره می‌شود.

این مرجع تقلید در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کشور، با بیان این‌که «صدای اتاق بازرگانی به قدر کافی بلند نیست و حضور آنها در صحنه دیده نمی‌شود» گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی باید بیش از این در صحنه حضور داشته باشد، در این راستا شما باید با مجلس هماهنگ باشید تا بتوانید صدای خود را به گوش همه برسانید.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «مشکلات اقتصادی کشور علل بسیار زیادی دارد» گفت: متاسفانه هنوز فرهنگی بر دولت حاکم است که چیزی را نباید از دست داد و تصور می‌شود که عظمت دولت در این است که مهار همه چیز را در دست داشته باشند؛ در حالی که در دنیا واگذاری امور به بخش خصوصی یک نگاه راهبردی است و این فرهنگ نادرست باید در کشور ما اصلاح شود.

مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که «صاحبنظران اقتصادی غیر دولتی در کشور بسیارند و شما باید با آنها هماهنگ باشید» یادآور شد: یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که برای سرمایه‌گذاری موانع ایجاد می‌کنند و مثل این است که دولت بخش خصوصی را از خودشان نمی‌داند و چوب لای چرخ‌شان می‌گذارند.

او با تاکید بر هماهنگی و تعامل دولت با بخش خصوصی، گفت: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود اصلاح فرهنگ مصرف پول است که اگر در مسیر تولید قرار گیرد به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که «فرهنگ جامعه باید به هر شکل ممکن اصلاح شود و در این راستا رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری دارند» گفت: مراجع تقلید نیز به نوبه خود تذکرات لازم را می‌دهند و ما حتی در این عرصه خط‌شکن هستیم.

مکارم شیرازی گفت: الان باتلاقی به نام یارانه‌ها درست کرده‌اند که معلوم نیست چه بر سر کشور بیاورد و باید کشور را از این باتلاق بیرون آورد. باید آستین همت را بالا زد.

این مرجع تقلید گفت: من معتقدم اگر مشکل اقتصادی کشور حل نشود ممکن است مشکلاتی برای کشور و نظام ایجاد شود و اگر کسی عقیده به نظام و مذهب هم نداشته باشد برای حفظ مملکت هم که شده باید این مسائل حل شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    مجلس و دولت چند صدهزار ساعت کار کارشناسی یرای هدفمندی یارنه ها کردند و حالا حضت آیت الله آن را به باتلاق تشبیه فرمودند . پس حتما عده ای پخمه و هالو این قانون را نوشتند.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      حضرت ایت الله نتیجه بداجرا کردن هدفمندی یارانه ها رابه باتلاق تشبیه کرده اند ونه قانون هدفمندی یارانه ها
  • ارش IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    167 1
    باطلاق یا گرسنگی
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    346 9
    گرونی را که بر ملت بیچاره تحمیل کردید.یارانه را هم بردارید قضیه را تمام و یکسره کنید.چطور یک زمانی هدفمندی یارانه ها از درایت های این و اون بود
  • مهرداد محمودی A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    حضرت آیت الله مکارم گویا این یارانه بازی و هدفمند کردن یارنه ها در دولت مهر آفرین و خدمتگذار احمدی نژاد و حامیان قدرتمندشان پایه گذاری شد و در آن زمان همه اقتصاد دانان دلسوز و مراجع عظام بیطرف بر مشکل آفرین شدن این مقوله چه فریاد ها که نزدند و چه راهکارها که ندادند ، ولی آنچه که به جایی نرسید فریاد بود حاج آقا... احمدی نژاد در یکی از سخنرانی های خوشمزه اش گفت قانون یارانه ها را تا صد سال دیگر هم کسی نمیتواند بردارد.. 96 سال دیگر صبر کنید همه چیز درست خواهد شد...
    • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      برنامه یارانه در دوره ی احمدی نژاد متولد نشده بود,شاید 10سال قبل دولت محمود برنامه ریزی شده بود که محمود اونو عملیاتی کرد.خواست خود احمدی نژادم نبود,برنامه ی کلی نظام بود که الن افتاده تقصیر محومد احمدی نژاد
  • آرمان A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    تو دولت قبل كه حلال بود و حق مسلم مردم
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      351 7
      میگفتند با پولهای دیگرتون قاطی نشه . میگفتند برکت داره .
  • سلمان A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    بابا الان نیازی نیست که مراجع بگن یارانه باتلاقه یا نه این رو مردم عادی هم میدونن لطفا دانشمندان اون موقعی که همه داد میزدن احمدی نژاد داری خراب کاری میکنه فقط گوش میکردن مردم چی میگن وبعد نظر میدادن الان دیگه کار از این هرفها گذشته
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      61 3
      یارانه نگیرن پس چه بگیرن بنزین گرون شد تنهامردم مونده بودن چای بخورن که ازهمه مهمترقندوشکر گرون شد فکری به حال شکرهم کنیم حاج آقا.... خبرانلاین درددل کارگرشهرداری رامنتشرکن
  • ایرانی A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    درزمان احمدی نژاد مخالفان می گفتند مشکلات کشور مربوط به بی تدبیری وبی مدیریتی است نه تحریم ها. ولی الان افتادند به التماس با دنیای خارج که همه مشکلات مربوط به تحریم هاست.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    59 56
    کاملا موافقم. این یارانه منجلابی است که مردم این را در خود فروخواهد کشید..
    • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      2 0
      همین مبلغ یارانه قبلا بدون سر وصدا در بودجه کشور تحت عنوان سوبسید به کالاهای خاص اختصاص پیدا میکرد که هرکه از این کالا ها بیشتر استفاده میکرد بیشتر منتفع میگردید مانند بنزین وعمدتا حامل های انرژی که اگر به همان منوال پیش میرفت مملکت به منجلاب کشیده میشد , نه الان که سهم هر کس از ازادسازی حامل های انرژی به وی پرداخت میگردد , مصرف تا حدود زیادی کنترل و بهینه گردیده , قاچاق حامل های انرژی تا حد مطلوبی متوقف شده و ....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    270 8
    من موندم این کشورهای عربی نه مجلسی نه قانونی نه شورای نگهبانی نه تشخیسی نه تبصره ماده ای دارن وضعشان خیلی ازمملکت ما بهتره خوب بود اقایان یکمی از روشهای انها استفاده می کردن .
    • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      2 30
      مردمشان هم وضعیت بردگی وعدم استقلال را نمی پذیرند وبهارهای عربی وانتقام گیری آمریکایی واین قصه سر دراز دارد .
  • اكبر IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    باسلام و احترام . جناب آيت الله مكارم . كشور ما كشور غني است ولي دزداني دارد كه بقول قديمي ها شتر را با بار و بقول امروزيها كشتي را با بار ميخورند و يك لقمه مي كنند من كارمند بانكم . اگر دولت مدعي تدبير ، تدبيري بينديشد كه مطالبات معوقه بانكها كه پول بيت المال مسلمين است به خزانه دولت برگردد . نيازي نيست كه يارانه ها قطع شود اگر مطالبات معوقه بانكها در خدمت توليد و اشتغال بكار گرفته شود اقتصاد مقاومتي اجراشده است . اگر بر تسهيلات پرداختي جهت توليد نظارت شود . آنوقت ديگر در دبي و امارات و كشورهاي حاشيه خليج فارس برج سازي توسط ايرانيان متوقف مي شود . دولت مدعي تدبير و اميد به قولهاي تبليغاتي كه داده عمل نميكند . سمينارهاي پرهزينه كه هيچ خروجي ندارد همچنان ادامه دارد . كزارش صد روزه كذببود و...
  • صادق IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    61 7
    حضرت آیت الله مکارم شیرازی حرفشان کاملا به کلیت حرف اقتصاد دانان برجسته داخل و خارج از کشور شباهت دارد اما نکته ای که تا کنون موجب عدم تحقق اقتصاد سالم و مردم محور شده حضور قارچ گونه شرکت های شبه دولتی در عرصه اقتصادیست . که در حال حاضر قسمت اعظم خصوصی سازی در واقع برای این شرکت ها انجام گرفته
  • masy IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    لطفا با فکر وروح مردم بازی نکنید مردم به ان حد رسیدن که بدونن توی این شرایط چی براشون خوبه یا بده و نیازی به ان فتواهای ظاهری نیست.
  • احمد یاداور A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    99 8
    علما الان در یک برهه امتحانی سختی قرار دارند مردم از علما این انتظار را داشتن که شما عالمان بابصیرتترین افراد جامعه بودید چرا علاج واقعه را قبل وقوعش نکردید چقدر روزنامه نگار واقتصادان هشدار دادن وهزینه دادن ولی علما در پشت این افراد نایستادن .چرا؟ ما به علما بعنوان نهاد مردمی نه حکومتی نگاه میکنیم امیدواریم اعتماد را به مردم برگردونید وبدام مسیحیت که دین را از سیاست جدا کرد نیافتید .
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    185 8
    موقع اجرای این برنامه آقایون کجا بودند تا نزارند کشور تو باتلاق بیافتد
  • ایرانی A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    237 9
    شما یکم سر کیسه رو شل کن مردم هم یارانه نمی گیرن
  • سعید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    115 7
    برای من سوال اینجاست که چرا آقای احمدی نژاد پس از این همه خرابی که به بار آوردنیازی به توضیح و اثبات نیست که اگر کسی این را بخواهد خودش را به آن راه زده و به هیچ کارشناس و رسانه ای توجه ندارد پس از پایان دوره ریاست جمهوریش باید ارتقا درجه بگیرد و وارد شورای تشخیص مصلحت نظام شود و هیچ جا هم پاسخگو نیست مگر اینکه همان سیاستی را پیش گرفته بوده که به او گفته بودند و قرار بوده انجام شود که در این صورت الان فقط دارن مردم رو سیاه میکنن
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    186 5
    دين سياسي كه ميگن اينه
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    156 3
    باریکلا به همه دوستانی که پیام گذاشتند که انصافا اینو میرسونه که مردم ایران خودشون میدونن تو کشور چه خبره و نیازی نیست با شعور مردم بازی کنید و صد باریکلا به خبرآنلاین که اطلا رسانی میکنه. ممنون از همتون.
  • شهر وند A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    45 55
    یارانه همه به جزء افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و زنان بیوه سرپرست خانوار بدون همسر و افراد از کار افتاده و بیکار واقعی مستحق بقیه فورا قطع گردد.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    26 7
    جای حضرات گرمه این چیزا براشون باتلاقه دیگه خب کلا حضرات از اوضاع خبری ندارند
  • منصف A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    9 43
    سیّد محمّد خاتمی گفت: من نتونستم هذف مندی را تو دولت خودم اجرا کنم.حالا که اجرا شده جرا احمدی نژاد را می کوبیم.باید در این باره دقت بیشتری صورت بگیره.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      31 2
      آقای منصف توجه داشته باش من هم میخواهم ستون وسط ساختمان خونه رو بردارم ولی نمیتونم چون سقف میاد پایین حالا اگر یک دکتری بیاد ستون رو برداره و سقف بیاد پایین نباید حتماً اگر انتقادی بشه برابر با کوبیدنه
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    از این ببد باید با سرمون چادر کنیم من دیگه مردی نمبینم
  • علی IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    من خودم از مقلد های ایشان هستم بارها به دفتر نمایندگی نیز مراجعه داشتم که چرا حضرتعالی در باره سود های کلان و در حد نزول بانکها و یا در مورد تورم 60 درصدی ماشین و یا مسکن فتوایی نمیدهند ولی این یک مورد همگی را آزاد میدهد
  • جواد IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    4 0
    عزیزان یارانه باتلاق نبود بلکه بهترین طرح بود ولی باتلاقش کردن.یه عده فاسد و دنیا پرستِ قدرت طلب بخاطر مشکلات سیاسی و حزبی که با هم داشتن با توطئه سرمایه داران فاسد که بعد از جنگ ثروت زیادی به جیب زدن مشکلات رو به مردم تحمیل کردن ،گرانی های کاذب بوجود آوردن فقط بخاطر اینکه به اهداف خودشون برسن ،مردم هم این وسط قربانی شدن.اقتصاد ما هم که وابسته به نفت موند بخاطر کسانی بود که ابتدای انقلاببعد از جنگ بخاطر تجربه کمی که داشتن و تازه هم به قدرت رسیده بودن بجای اینکه وابستگی به نفت رو از بین ببرن اشرافیت رو ترویج کردن و سرمایه داری رو بوجود آوردن.اینها ما رو تو باتلاق انداختن نه یارانه ها.وقتی مراجع ما اینگونه حرف میزنن از افراد عادی چه انتظاری میشه داشت؟
  • صادق A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    با این اظهار نظرها محبوبیت خود را از دست میدین